Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus Camedia Master 4.1
Fra : Kim Schroeder

Dato : 10-06-03 02:06

Fik sammen med Olympus Stylus 300 ovennævnte program med
på cd. Det er glimrende til at lave panoramaer - og ser nu, er der i
pro-versionen ydermere er mulighed for at lave rigtige 360 graders
panoramaer (hvad betyder VR i øvrigt i den forbindelse?)

Er der nogen, der har erfaringer med pro-versionen og dets evner
udi panoramaer? Specielt er jeg interesseret i at høre, i hvilket format
man kan gemme dem. Kan man lave et panorama, der kan vises
i QuickTime ? (Eller evt. blot i en Java - version)

Jeg har en ældre udgave af PhotoVista (Live Picture) - men version
1.0 kan ikke opgraderes hos det nye firma uden at man betaler, desuden
kræver det en separat download af en plug-in for at man kan se panoramaerne.

Så et andet spørgsmål kunne være: Hvilket program kan anbefales til at
lave rigtige 360 graders panoramaer (altså ikke et langt almindeligt billede),
som kan bruges sammen med Olympus 300, og som kan ses med en
gængs plug-in som f.eks QuickTime.

Med venlig hilsen
Kim

Fra : Benja

Dato : 11-06-03 21:59

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
billede),
> som kan bruges sammen med Olympus 300, og som kan ses med en

Jeg har Olympus Camedia Master PRO men jeg har ikke brugt det så meget. I
Pro versionen er der en funktion som hedder "Free Stitch Panorama". Her kan
man (i mod sætning til Auto Panorama) selv flytte rundt på sine billeder.
Dvs. du kan lave Panoramaer som du selv har styr på. Du kan gemme dem i
følgende formater:
Exif-jpg
Jpg
Exit-tiff
Tiff
Bmp
Jeg har som sagt ikke brugt programmet så meget blandt andet fordi jeg ikke
synes der er særlig godt. Der må være nogle andre programmer som er meget
bedre til at lave panorama billeder med.

Håber det gav svar på lidt.

Mvh.
Benja