Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang. data fejl på Canon A70
Fra : Flare

Dato : 09-06-03 14:16

Ca. på hvert 10 billede taget med mit Canon A70 siger den at "billede
ødelagt" og jeg kan kun se et lille miniature billede. Så er mit spørgsmål.
Mon der er A70'ern der lavet skrivefejl eller er det Perfomance 128 mb CF
24x kort som jeg købte ved PRC-data der er defekt? Nogen der har oplevet
noget ligende?

Mvh
Anders

Fra : xylo

Dato : 09-06-03 14:23

Jeg har for nyligt købt et A60 + 128 mb Performance ram hos PRC-data og de
virker begge upåklageligt.
Jeg har taget mellem 500-1000 billeder plus en del filmklip uden problemer.
Har du ikke et andet Kort du kan prøve ? Hvis andre virker upåklageligt så
er det jo nok det der er galt, så sender du det bare retur.

Søren.

Fra : Villum Sejersen

Dato : 09-06-03 14:40

Flare wrote:
> [...]
> Mon der er A70'ern der lavet skrivefejl eller er det Perfomance 128 mb CF
> 24x kort som jeg købte ved PRC-data der er defekt?

Hvis kameraet tilfældigvis slukkes inden et billede er lagret færdig,
kan meget mærkværdigt ske ved skrivningen på kortet. I tordenvejrstider
skal der vist heller ikke ret meget til at forstyrre et CF-kort!?

> Nogen der har oplevet noget lignende?

Prøv at aflæse kortet i en ekstern kortlæser. Jeg reddede i hvert fald
nogle billeder ud, som kameraet (Canon S40) på et tidspunkt sagde noget
tilsvarende om.

Har du prøvet at formattere kortet? For siden har jeg ikke haft
problemer med kamera eller kort (Apacer 256 MB).

--
mvh. Villum Sejersen

Fra : Flare

Dato : 09-06-03 15:12

> I tordenvejrstider skal der vist heller ikke ret meget til at forstyrre et
CF-kort!?

Huh? Ja den vidste jeg sgu ikke lige. Det har jo præcis tornden helt vildt
de sidste 2 dage hvor det er sket.

> Prøv at aflæse kortet i en ekstern kortlæser. Jeg reddede i hvert fald
> nogle billeder ud, som kameraet (Canon S40) på et tidspunkt sagde noget
> tilsvarende om.

Har jeg ikke mulighed for...

> Har du prøvet at formattere kortet? For siden har jeg ikke haft
> problemer med kamera eller kort (Apacer 256 MB).

Nej. Men det var selvfølglig en ide at prøve.

Tak for kommentaren Villum

Mvh
Anders

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-06-03 16:33

Flare wrote:

> Har jeg ikke mulighed for...

Hvor bor du henne? (det ku være der var en der ville hjælpe med udlån af
læser )

mvh

Jesper Brunholm