Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony eller Olympus?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 08-06-03 19:34

Min. 3 megapixel, min 2x optisk zoom, max pris 2500 kr. giver mig følgende
to kameraer at vælge imellem på edbpriser.dk:

Sony CyberShot DSC-P52
Max Resolution: 3,34Mpixels / 2048x1536
Memory: 10-243 pics
16 MB Internal
Supports Memory Stick
Display: 1.5" LCD TFT (123k)
Sensor: ? CCD
Zoom: 2X Optical / 3.2X Digital
Interface: USB

Olympus Camedia C-350ZOOM
Max Resolution: 3,2Mpixels / 2048x1536 / 640x480 Quicktime
Memory: 6-165 pics
Type: xD-picture Card 16MB
Display: 1,8" LCD TFT (85k)
Sensor: 1/2.5" CCD
Zoom: 3X Optical / 3X Digital
Interface: USB / DC Input

Umidbart vil jeg vælge olympus, da jeg får 3xzoom og en større skærm.
Er der nogen grund til at vælge Sony?

mvh - Michael Kristensen

Fra : emj

Dato : 08-06-03 20:19

On 8 Jun 2003 11:33:55 -0700, mbk112@hotmail.com (Michael Kristensen)
wrote:

>Sony CyberShot DSC-P52
>Memory: 10-243 pics
>16 MB Internal
>Zoom: 2X Optical / 3.2X Digital

>Olympus Camedia C-350ZOOM
>Max Resolution: 3,2Mpixels / 2048x1536 / 640x480 Quicktime
>Memory: 6-165 pics
>Type: xD-picture Card 16MB
>Zoom: 3X Optical / 3X Digital

>Er der nogen grund til at vælge Sony?

Jeg ser ingen umiddelbar grund til at vælge Sony.
Alene den kendsgerning, at Sony kan have flere billeder på et 16 MB
kort end Olympus kan tyder klart på, at Sony komprimerer billederne
mere end Olympus gør og det kan ikke være nogen kvalitet.
Jeg ville ikke være i tvivl og ville klart vælge C-350 Zoom
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk
- dit fristed på internettet.

Fra : .J.S...

Dato : 08-06-03 21:01

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Supports Memory Stick
> Display: 1.5" LCD TFT (123k)
> Sensor: ? CCD
> Zoom: 2X Optical / 3.2X Digital
> Interface: USB
>

> Olympus Camedia C-350ZOOM
> Max Resolution: 3,2Mpixels / 2048x1536 / 640x480 Quicktime
> Memory: 6-165 pics
> Type: xD-picture Card 16MB
> Display: 1,8" LCD TFT (85k)
> Sensor: 1/2.5" CCD
> Zoom: 3X Optical / 3X Digital
> Interface: USB / DC Input
>

> Umidbart vil jeg vælge olympus, da jeg får 3xzoom og en større skærm.

Sony har manual focus, og kan gå tættere på.
Se evt www.dpreview.com , under buying guide, side by side, kan man se
specs for flere samtidigt.

Men af de 2 ville jeg alligevel vælge Olympus for at få 3x zoom.

En ting at overveje er om du foruden kamera'et også skal ud og købe et stort
memory modul, 10 billeder i bedste kvalitet er jo ikke meget ?

En ulempe ved begge du har valgt er at de bruger forholdsvis dyre memory
typer, Memory stick og xD.
Hvis du har planer om et meget stort memory modul, så kan man næsten få råd
til en Canon A70 for det man sparer ved at Compact Flash er billigere.

mvh/JS