Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
valg af dias film
Fra : NPS

Dato : 07-06-03 12:35

jeg skal om kort fortografere de lokale fodbold hold, så deres sponsor kan
få et billed af dem,
Hvilken dias film skal jeg vælge.
Planen var at de skulle fotografres udenfor og i rimeligt godt vejr.

Jeg bruger normalt kodak elitechrome extra color iso 100, men er den ikke
for farvemættet til ordenlig gengivelse af personernes ansigter, eller skal
jeg ligge vægt på at gengive deres grønne spilledragter korrekt.

MVH

NPS

Fra : Jeppesen

Dato : 07-06-03 14:31

"NPS" <nps@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> jeg ligge vægt på at gengive deres grønne spilledragter korrekt.

Hvis du skal ha´ lavet papirkopier af billederne er dias vel ikke det bedste
? Jeg ville selv foretrække en farvenegativ-film - eks. en Fuji Reala (iso
100) eller en Kodak Portra 160NC ell. 400 NC alt efter ønsket ISO. De er ret
neutrale i farverne.

Mvh Kim

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 07-06-03 17:39

> skal

Hvis du vil bruge diasfilm kunne du vælge Fujichrome Astia. Hvis du vil
bruge en farvenegativ film vil jeg foreslå Fujicolor Reala

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen