Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
'Kamerahuset' - Frederikssundsvej - Kbh.
Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-06-03 04:57

Blot til almindelig orientering (og for at få lidt luft):

Efter at have undersøgt priser på hhv. et Canon A70 og et Olympus 300
havde vi besluttet os for at købe i 'Kamerahuset' - men var dog i tvivl om,
hvilket kamera det skulle være.

En af vore venner har lige købt Canon A70 og er meget begejstret for det -
det kan bl.a. optage video med lyd (hvilket Olympus ikke kan) og har desuden
mulighed for at optage om natten via en lidt længere blændeåbning.
På den anden side skulle Olympus - ifgl. en nylig test - være bedre til
landskabsoptagelser og tilslutning foregår nemt via usb uden yderligere
software.
Så det var vores udgangspunkt.

Tilstede i butikken til at ekspedere var en yngre mand og en lidt ældre -
sidstnævnte tydeligvis stresset, overfladisk og opsat på at få os ekspederet i en fart.

Forelagt vores ærinde fandt han et Olympus frem, idet de ikke havde
Canon hjemme (hvilket vi godt vidste, idet vi havde ringet i forvejen).
"Der er ventetid på Canon - men Olympus er bedre" var beskeden i
telefonen uden nogen nærmere forklaring på , hvorfor der er ventetid
på Canon, hvis Olympus er bedre til samme cirka samme pris.

Da vi høfligt spurgte lidt til, om Olympus også have mulighed for at optage
i dårligt lys, fik vi det svar, at han aldrig havde hørt om den funktion i Canon
- samtidig med at Olympus kameraet blev pakket ned igen med en velovervejet
(indøvet?) bevægelse.

På et tidspunkt i ekspeditionen - som i parentes bemærket alt i alt varede
under 5 minutter - bemærkede vi ifm med et spørgsmål fra vores side, at
ekspedienten havde sin fulde opmærksomhed på, hvad den anden ekspedient
talte med sin kunde om - hvorefter jeg noget målløs måtte gentage mit spørgsmål.

Den pågældene taler i øvrigt så utydeligt, at selv en normalt hørende er nødt
til at læne sig ind over disken for at forstå de hurtige og korte svar, der bliver
jappet af.

"Det hele er i kassen"..fik vi at vide, for ligesom at afslutte ekspeditionen - og
på det tidspunkt havde vores mand forlængst fokuseret på den næste bagved
os.

Heldigvis havde vi for så vidt besluttet os, inden vi gik derind - ønskede bare
at blive understøttet af en venlig og imødekommende fagmand (?) i vores overvejelser
forinden vi lagde 4.500 kr. i hans butik - vel ikke en urimelig forventning.

Summa summarum - 'Kamerahuset' er billige - men udfra et førstehåndsindtryk:

Beslut dig, inden du går der ind, for du skal ikke regne med, at de gider/har tid/tålmodighed
til at dvæle ved dine overvejelser eller svare med venlighed og et smil på opklarende
spørgsmål...der skal langes noget over disken i en fart.

Vi fik, det vi ville have - men havde det pågældende kamera været til salg
andre steder til samme pris, var vi drejet om på hælen og gået ud af døren.
Magen til nonchalant behandling skal man lede længe efter.

Spørgsmålet er, om "Kamerahuset" i det lange løb kan overleve ved både at være
"billigst" og samtidig behandle kunderne, som om de er til besvær.
Tror faktisk, at vi næste gang vælger at betale lidt mere til gængæld for bedre
behandling et andet sted.

Kim

Fra : J@N

Dato : 07-06-03 08:56

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "billigst" og samtidig behandle kunderne, som om de er til besvær.
> Tror faktisk, at vi næste gang vælger at betale lidt mere til gængæld for

Kamerahuset lever af at sælge mange enheder med en lille avance, så det
fuldstændig korrekt at de ikke gider bruger meget tid på vejledning. Sådan
er det, du får hvad du betaler for, heldigvis er der andre butikker, hvor du
kan få denne service, men du betaler dyrt for dette. Min konklusion er at
søge informationen på nettet, og så købe hvor varen er billigst. Jeg har
heller ikke den store tillid til sælgere, da de ofte skamroser de produkter
som er på lager.
--
mvh Jan

Fra : AJ

Dato : 07-06-03 09:27

On Sat, 7 Jun 2003 05:56:59 +0200, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

> [...]
>Tror faktisk, at vi næste gang vælger at betale lidt mere til gængæld for bedre

Jeg har købt digitalkamera 2 gange, og begge gange har jeg varet helt
klar over hvad jeg skulle købe.

Den første gang var i Kamerahuset, og her var der som du beskriver
ikke den store faglige behandling, så det var blot en udlevering og
betaling ved kasse 1.

Den anden gang var hos Platan Foto, og her var det en helt anderledes
handel, på trods af, at jeg som sagt blot skulle have kameraet og
betale herfor.

Jeg er ikke klar over om det var indehaveren selv, men hun gav en
yderst kompetent behandling, og jeg følte at hun både havde tid og
nærmest "insisterede" på at give en helt rigtig og faglig betjening af
mig.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-06-03 17:33

Kim Schroeder wrote:
> Noget om Kamerahuset

Jeg har "kun" handlet der en gang (endnu) da jeg købte mit Canon G3
derinde - men er ikke i tvivl om at jeg vil handle der igen.

Pris og service hænger jo sammen, så man får hvad man betaler for, og i
en forretning med de lave priser, kan man jo ikke forvente alverden
m.h.t. service.

Jeg finder altid ud af, hvad jeg vil købe FØR jeg går ud og handler, så
mig passer det fint, at det er bare er noget med at afgive en ordre ved
disken og få kameraet udleveret og betale.

Hvis man vil have den helt store service, så må man jo gå til den lokale
fotobiks, hvor man som regel får den helt fine service - men til gengæld
er prisen tilsvarende højere f.x. skulle min lokale fotohandler have
1500 kr mere for et Canon G3, men der er da ingen tvivl om at servicen
så havde været højere.

Det er jo det samme med Netto og den lokale købmand nede på
hjørnet......

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : max

Dato : 07-06-03 18:57

> [...]
> Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk
> Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør besvares i gruppen.

Hvorfor vil du handle der igen..? Det ville være interessant for
os andre at høre..(eller er det bare mig)
Fik du en super pris og elendig service, eller en ok pris og ok service..

Det er blevet så populært at skrive "pris og kvalitet hænger sammen"
men der er ingen der kommer med reelle eksempler..

Så hvis jeg må lægge for med service lidt ud over det almindelige og det
vel at mærke til priser under det billige..

ACfoto i Tyskland, de ringer mig op dagen efter jeg bestiller på nettet,
(en helligdag), og undskylder at nogle af de varer jeg har bestilt desværre
ikke er på lager, men de vil sende det de har, og resten når de får det,
uden beregning.. Det er sku fin service, og til den billigste pris jeg kunne
finde..

Dnet24 også i Tyskland havde varen på lager, og det til den billigste pris
den efterfølgende service har været helt i top.

Technikdirekt, de "har alt" hmm, dvs de skaffer det hele og det lykkes altid,
men det tager tid og det er svært at følge med i hvad der sker, deres priser
er en anelse højere..

Speichermarkt, pling plong, brugervenligt, visse varer billigt, og hurtigt..

Jeg har fået et rigtigt hyggeligt forhold til flere af de forskellige medarbejdere
i de forskellige firmaer, så jeg har næsten samme oplevelse når jeg ringer op,
som når jeg besøger min lokale fotohandler..

Det er sku op til jer selv hvor meget "service" i vil have, jo flinkere du er,
selvom noget er gået galt, jo lettere, hyggeligere og sjovere går det..

Jeg forventer den bedste service til den bedste pris og det får jeg, den
lallende indstilling der lægges op til er "helt ude i hampen"..)))-max-

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-06-03 20:46

max wrote:
> Hvorfor vil du handle der igen..? Det ville være interessant for
> os andre at høre..(eller er det bare mig)

Som jeg skrev, så ved jeg normalt, hvad jeg skal have og har ikke brug
for rådgivning til hvad jeg skal købe.

Jeg har brug for at lægge pengene på bordet og få det jeg har brug for.

Kamerahuset var så det billigste inden for det område, jeg normalt
bevæger mig rundt i - som nævnt 1500 kr billigere end den lokale
fotobiks.

Alternativet var så en postordre-biks syd for grænsen - men jeg er lidt
utålmodt anlagt - så jeg tog altså ind til Kamerahuset, hvor jeg
kunne få kameraet her og nu.......

Og det vil jeg som nævnt ikke have noget imod at gøre en anden gang
også.

Fra : Peter T.

Dato : 13-06-03 10:59

Kim Schroeder wrote:

[snip]

Tak for info. Jeg havde overvejet mit næste indkøb i denne butik, som jeg
havde fundet frem til via nettet. Men jeg holder mig nu til Platan Foto,
som ligger tættere på hvor jeg bor.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : complex@pc.dk

Dato : 13-06-03 14:37

On Fri, 13 Jun 2003 09:59:22 +0000 (UTC), "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> [...]
>havde fundet frem til via nettet. Men jeg holder mig nu til Platan Foto,

Tag du kamerahuset har købt der flere gange og vil købe der igen næste
gang, det er gode fagfolk og priserne er fine
og så det bedste mester/ejeren er der selv i butikken.

Plat anfoto tjaaaaaaaa
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Peter T.

Dato : 13-06-03 15:19

wrote:

> Plat anfoto tjaaaaaaaa

Du glemte at redegøre for om du selv har handlet i platan foto og hvad dine
erfaringer er med butikken. Kom ud af busken...

Fra : complex@pc.dk

Dato : 13-06-03 15:37

On Fri, 13 Jun 2003 14:19:16 +0000 (UTC), "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>Du glemte at redegøre for om du selv har handlet i platan foto og hvad dine
>erfaringer er med butikken. Kom ud af busken...

Ja jeg har handlet
det positive de har meget på lager
det negative butikken er for stor du taler ikke med en der kan tage
stilling

Jeg kan bedst lide mindre butikker med "mester" selv ved roret

Lars (København nord)
complex@pc.dk'

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-03 22:07

> [...]

> Den pågældene taler i øvrigt så utydeligt, at selv en normalt hørende er
> nødt til at læne sig ind over disken for at forstå de hurtige og korte

Jeg har selv overvejet et Canon PowerShot A70 og fundet Kamerahuset på
internettet. Jeg har ringet til dem to gange den sidste uges tid for at
spørge til kameraet. De har det ikke på lager.
Første gang kom jeg til at tale med et bøvehoved af en ung mand,
som man skulle hive ordene ud af. Og han talte meget lavt i
enstavelses-sætninger, som man dårligt kunne høre.
I dag talte jeg med en kvinde, som var sød og hjælpsom. Hun gav
sig tid til at tale med mig og foreslog, da jeg spurgte, alternative
kameraer. Der er forskel på ekspedienter.
Jeg er fristet til at købe hos Kamerahuset pga. prisen. Men jeg
bor helt i Esbjerg, og jeg er lidt bekymret, hvis der nu bliver behov
for reparation under garantien. Men Kamerahuset hævder, der får
kameraerne hos den danske importør. Så gælder garantien vel overalt i
landet, gør den ikke?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-06-03 10:14

Henrik Münster wrote:
> [...]
> for reparation under garantien. Men Kamerahuset hævder, der får
> kameraerne hos den danske importør. Så gælder garantien vel overalt i

Canons garanti dækker i hele Europa - så hvis det er importeret fra et
EU-land, så skulle du ikke få problemer med garantien.

Men du kan risikere, at der ikke er danske manualer med, hvis de er
impoteret uden om Canon Danmark, da det er Canon Danmark selv, der laver
de danske manualer.

Hvis kameraet er importeret fra Østen eller USA, så tror jeg godt at du
kan få problemer med at kameraet skal til Langbortistan for at blive
repareret under garantien - men det sørger forretningen vel for ?

Hht Kamerahuset, så får de dem gennem Canon Danmark og leverer danske
manualer med.

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-03 14:15

Deres Nikon udstyr er købt gennem den danske Nikon importør her i landet.
Deres varer er gode nok. Ingen parallelimport.

Karsten

Fra : Lars Møller

Dato : 21-06-03 18:16

Hej

Er dette ikke bare den sædvanlige snak om 'almindelige' butikker overfor
internet butikker ?

Det er langt fra alle kunder som er dygtige nok til selv at vide hvad de
skal købe - hvad er det egentlig de køber, hvad er deres behov osv.. Kan de
få den vejledning de reelt har behov for på nettet ? Næppe og i hvert
tilfælde kun ganske få steder. Men selv om de køber det rigtige produkt,
hvad så med brugen af kameraet efter handlen.
Det er ikke alle kunder som har fuldt ud styr på brugen og betjeningen af et
digitalkamera og bearbejdningen af billederne efterfølgende - det kan jeg
tydeligt mærke på et stigende antal af deltagere på vores digitale
kundekurser. Vi kan ikke leve af 5-10% avance på varerne, så derfor må vi
som specialforretning med noget højere omkostninger end internet butikker,
prøve at levere 'mere' til den kunde der vælger os som leverandør - fx.
support, udlån/udvalg, kurser o.lign. Jeg har ikke noget negativt at sige om
internet butikkerne og deres handelsform, men jeg kan godt blive lidt
mavesur når vi skal sammenlignes prismæssigt med dem. Det er min
overbevisning at fx. en Nikon Coolpix 3100 købt hos os IKKE er den samme
vare som en Nikon Coolpix 3100 købt hos fx. Photoshop.dk uanset
importformen - og det tror jeg Lars Holfeldt er helt enig i (han har nemlig
selv 3 almindelige forretninger ved siden af). En anden ting er rådgivningen
om valg af model. Vi oplever masser af eksempler på kunder der kommer til os
efter at have købt impulsivt på nettet eller i fx. Netto og ikke har fået
opfyldt deres forventninger til varen. Dette fejlkøb kunne de have undgået
ved at betale den 'rigtige' pris hos en seriøs forhandler (også på nettet)
og fået den rigtige rådgivning mm. Nettets problem er bare at du ikke kan se
og røre ved varen (fx. fornemme materialet) og at det kan være svært med
rådgivning og support pr. email eller telefon.

Det kan godt være mit indlæg er lidt negativt, jeg er bare lidt træt af at
blive kritiseret for at vi er dyrere end netbutikkerne - det er ikke den
samme vare man køber de to steder. Jeg har al respekt for de kunder som ved
hvad de skal have - og ved hvad det er de køber, men mange af indlæggende
her i gruppen går netop på "Hvad skal jeg købe", "Hvor mange pixels..",
"Hvad...", "Hv..." - en masse 'hv'-ord som man netop kan få svar på hvis man
vælge en forretning som vores som leverandør.

Og mht. garanti så er det ALTID forhandleren (mig, internet butikken, tyske
butikker osv.) som juridisk er forpligtet til at yde garantien. En
forretning er i sin gode ret til ikke at modtage reklamationer på varer man
ikke har solgt. At mange af os gør det alligevel er bare en ekstra service.
Tænk på at når jeg modtager en reparation på en vare jeg ikke har solgt, så
får jeg alligevel omkostningerne med forsendelse, håndtering, logistik
osv. - men er 'du' villig til at betale for det?

MVH
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

Fra : emj

Dato : 21-06-03 19:37

On Sat, 21 Jun 2003 19:15:46 +0200, "Lars Møller" <lars@lmfoto.dk>
wrote:

> [...]
>tilfælde kun ganske få steder. Men selv om de køber det rigtige produkt,
>hvad så med brugen af kameraet efter handlen.

Præcis.
Derfor behøver man dog ikke at kalde internetbutikforhandlere for
"mere eller mindre snuskede forhandlere", for det er ikke rimeligt,
når det i virkeligheden drejer sig om, at man selv vil have en masse
service og hjælp, fordi man ikke kender en skid til den vare, man
køber.
Vil man have service og hjælp, må man købe varen hos den den lokale
forhandler og selvfølgelig betale derfor.

Hilsen emj

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-06-03 08:20

On Sat, 7 Jun 2003 05:56:59 +0200, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

>Blot til almindelig orientering (og for at få lidt luft):

Det er beklageligt at du har fået en dårlig sevice.

Jeg har selv handlet hos Kamera-Huset flere gange og har fået god
service og vejledning hver gang. Bedre end jeg fik da jeg købte mit
første Canon Eos 30 hos Bingo foto.

Jeg vil handle der igen og anbefaler gerne til venner fordi:

- jeg har fået god service og vejledning (nogen gange ved jeg præcis
hvad jeg vil have og andre gange er jeg i tvivl)

- prisen er god

- jeg bor i NV

MVH Tommy