Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
[Analog] Gamle film længe leve!
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-06-03 22:25

For ca. 3 uger var der en tråd om hvor gamle film kunne tåle at blive.
Jeg bebudede den gang, at jeg ville vende med resultaterne af på en 16
år gammel diasfilm (udløb 08/87).

Jeg havde en håndfuld Agfa CT100 liggende og de har ført en omtumlet
tilværelse. De har aldrig været i fryser eller køleskab og så tænkte
jeg at det kunne være morsomt at se om de stadig kunne bruges. Gennem
DagligBrugsen tog det Fujis lab i Tyskmandsland 3 uger at levere, men
hva' betyder 3 uger efter 16 år

Jeg har lavet et par hurtige scanninger:
http://www.towle.dk/Pergola.jpg
http://www.towle.dk/Trillemus.jpg
Filmen har generelt en anelse blåstik.

Billederne er bare fyret af omkring huset, uden tanke for stor kunst
og komposition - udelukkende for at se om der kom noget på filmen og
det gjorde der altså.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Lars [8210]

Dato : 06-06-03 22:40

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver

Hej Kurt

Nydeligt eksperiment..... - jeg tænker heller ikke på at
fleste af de 40-50 film (100-200-400 ASA) jeg har liggende i
købeskabet, er udløbet engang i løbet af 2002 - Det sker
der - rent ud sagt "ikke en skid ved".

Så selv om DSLR'en efterhånden tager mere end 50 % af mine
billeder- så har jeg da stadig brug for det analoge.

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 06-06-03 23:00

"Kurt Hansen" <kurtFJERNDETTE@towle.dk> skrev i en meddelelse
> Gennem DagligBrugsen tog det Fujis lab i Tyskmandsland 3 uger at levere,
men
> hva' betyder 3 uger efter 16 år

Det var sørme da en god slat dage alligevel.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 06-06-03 23:46

Farverne er super-flotte. Måske ikke en direkte gengivelse af firkeligheden,
men de har en integritet som man ikke ser med friske film. Jeg kan godt lide
billederne.

--M

Fra : WebCat

Dato : 07-06-03 09:05