Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
søge efter thumbnails
Fra : Hans Kurt

Dato : 06-06-03 13:11

Hvis man har en masse billeder hvor der nedenunder er en længere
beskrivelse af hvert billede (altså flere liniers tekst). Jeg vil så
gerne kunne søge efter billeder fra Århus f.eks. og så dukker der en
masse thumbnails op af de billeder som har noget tekst hvor ordet
Århus indgår. Hvis man så kører musen henover de billeder så popper
beskrivelsen midlertidigt op.

Findes der nogle programmer som kan ovenstående ?

Fra : xylo

Dato : 06-06-03 15:27

Hej Hans. Hvis du har windows XP kan du når du har åbnet en mappe med
billeder vælge søgefunktionen på værktøjslinien. Vælg så skifte
indstillinger, vælg Skift søgefunktioner for filer og mapper, vælg
avanceret. Du kan herefter skrive dele af filnavnet og trykke søg. Du kan
vælge andre indstillinger hvis det hjælper dig bedre.

Søren.

Fra : xylo

Dato : 06-06-03 15:29

Glemte lige at skrive at XP husker indstillingerne så du ikke skal vælge dem
hver gang du søger.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 06-06-03 18:54

"Hans Kurt" <hans.kurt@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> beskrivelsen midlertidigt op.
>
> Findes der nogle programmer som kan ovenstående ?

Ja, fx Adobe Photoshop album.

\MK

Fra : Hans Kurt

Dato : 07-06-03 19:17

"Morten Klostergaard" <mgk@teraDOTdk> wrote in message news:<3ee0d533$0$83067>
> Findes der nogle programmer som kan ovenstående ?
>
> Ja, fx Adobe Photoshop album.

Tak for info.