/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Billede fra Fotokritik
Fra : William A. Husted


Dato : 06-06-03 09:56

Hej gruppe,

Har i set dette billede på fotokritik, mi kammerat faldt over det... - det
ser squ herrefedt ud:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=30603

William



 
 
Niels Ebbesen PowerB~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 06-06-03 13:43

William A. Husted wrote:

> Har i set dette billede på fotokritik, mi kammerat faldt over det... - det
> ser squ herrefedt ud:
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=30603


Ahmm... for over 30 år siden lavede Picasso et plagiat af din
idé, hvor han maler en tyr med lys...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


max (06-06-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 06-06-03 15:08

> William A. Husted wrote:
>
> > Har i set dette billede på fotokritik, mi kammerat faldt over det... - det
> > ser squ herrefedt ud:
> > http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=30603
>
>
> Ahmm... for over 30 år siden lavede Picasso et plagiat af din
> idé, hvor han maler en tyr med lys...!
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Hmm, det er da vidst ikke William der har taget biledet..
Picasso var ikke den første, blot den største. Jorn lavede
en flot serie også. Og mange mange flere..
Der er muligheder med den teknik, det aktuelle billede
er ret fantasiløst.. -max-



pierre (06-06-2003)
Kommentar
Fra : pierre


Dato : 06-06-03 15:51

Ja hvis der noget du ikke ved så spørg bare Ebbe han har nemlig patent på
sandheden !!

Mvh.Pierre
"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:lf1Ea.7303$Jp3.295991@news010.worldonline.dk...
> > William A. Husted wrote:
> >
> > > Har i set dette billede på fotokritik, mi kammerat faldt over det... -
det
> > > ser squ herrefedt ud:
> > > http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=30603
> >
> >
> > Ahmm... for over 30 år siden lavede Picasso et plagiat af din
> > idé, hvor han maler en tyr med lys...!
> >
> > --
> > Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
>
> Hmm, det er da vidst ikke William der har taget biledet..
> Picasso var ikke den første, blot den største. Jorn lavede
> en flot serie også. Og mange mange flere..
> Der er muligheder med den teknik, det aktuelle billede
> er ret fantasiløst.. -max-
>
>



Ebbe Hansen (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Ebbe Hansen


Dato : 06-06-03 17:46

On Fri, 6 Jun 2003 16:51:02 +0200, "pierre" <pierre.a@city.dk>
wrote:

>Ja hvis der noget du ikke ved så spørg bare Ebbe han har nemlig patent på
>sandheden !!
>
>Mvh.Pierre
>"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:lf1Ea.7303$Jp3.295991@news010.worldonline.dk...
>> > William A. Husted wrote:
>> >
>> > > Har i set dette billede på fotokritik, mi kammerat faldt over det... -
>det
>> > > ser squ herrefedt ud:
>> > > http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=30603
>> >
>> >
>> > Ahmm... for over 30 år siden lavede Picasso et plagiat af din
>> > idé, hvor han maler en tyr med lys...!
>> >
>> > --
>> > Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
>>
>> Hmm, det er da vidst ikke William der har taget biledet..
>> Picasso var ikke den første, blot den største. Jorn lavede
>> en flot serie også. Og mange mange flere..
>> Der er muligheder med den teknik, det aktuelle billede
>> er ret fantasiløst.. -max-
>>
>>
>
Er det her man kan få en skideballe, uden at have gjort noget ?
hvordan bliver jeg rodet ind i dettte hersen her.
mvh Ebbe

Niels Ebbesen PowerB~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 06-06-03 20:29

pierre wrote:
> Ja hvis der noget du ikke ved så spørg bare Ebbe han har nemlig patent på
> sandheden !!


Nemlig - og du hermed idømt 30 skriveforbud for din dumhed...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Alex Linaa (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Alex Linaa


Dato : 06-06-03 20:31

"Niels Ebbesen PowderBook" <niels@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:kW5Ea.7489$Jp3.310084@news010.worldonline.dk...
> pierre wrote:
> > Ja hvis der noget du ikke ved så spørg bare Ebbe han har nemlig patent

> > sandheden !!
>
> Nemlig - og du hermed idømt 30 skriveforbud for din dumhed...!

I guder, kan du blive ved med at have mudder i din pøl, ebbesen?

*plonk*





Niels Ebbesen PowerB~ (06-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 06-06-03 21:41

Alex Linaa wrote:

> I guder, kan du blive ved med at have mudder i din pøl, ebbesen?
>
> *plonk*


Nu er tredie gang du plonk'er mig i denne gruppe, hvornår gør du
alvor af det...???

Sig til hvis du heller ikke ka' finde ud af at putte mig i dit
kill-filter, det kan vi nok forklare dig hvordan du skal gøre.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


René Ernst Nielsen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : René Ernst Nielsen


Dato : 07-06-03 08:02


"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:vZ%Da.7069$Jp3.293929@news010.worldonline.dk...
> William A. Husted wrote:
>
> > Har i set dette billede på fotokritik, mi kammerat faldt over det... -
det
> > ser squ herrefedt ud:
> > http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=30603
>
>
> Ahmm... for over 30 år siden lavede Picasso et plagiat af din
> idé, hvor han maler en tyr med lys...!
>


Har du et link til det, jeg ville da gerne se det...



--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962











> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
> http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
> http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
>



Jens Tønnesen (07-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Tønnesen


Dato : 07-06-03 08:45

"René Ernst Nielsen" <cigarer@worldonline.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> wrote in message
>news:vZ%Da.7069$Jp3.293929@news010.worldonline.dk...

>> Ahmm... for over 30 år siden lavede Picasso et plagiat af din
>> idé, hvor han maler en tyr med lys...!

>Har du et link til det, jeg ville da gerne se det...

http://home.pacbell.net/imm/Pages/picassomr.html
http://astro.temple.edu/~t9630/gjon_mili/
http://www.mediasoft.it/fotografia/pages/foto_disegnoluce.htm

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Kaj (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Kaj


Dato : 08-06-03 13:09

On Sat, 07 Jun 2003 09:44:46 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:


>http://home.pacbell.net/imm/Pages/picassomr.html

Meget blæret!
Jeg tror dog ikke hr. Picasso selv har stået for det fototekniske, men
selve fotografiet er vist et par klasser over det på fotokritik.

Kaj

Petersen_Michael (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 08-06-03 13:46

"Kaj" <kajjunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:jo96evs6fandscl7ms2l5a5ul672h5c102@4ax.com...

> >http://home.pacbell.net/imm/Pages/picassomr.html
>
> Meget blæret!
> Jeg tror dog ikke hr. Picasso selv har stået for det fototekniske, men
> selve fotografiet er vist et par klasser over det på fotokritik.

jeg synes baggrunden er noget rod..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk




Jens Tønnesen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Tønnesen


Dato : 08-06-03 14:22

Kaj <kajjunk@hotmail.com> skrev i dk.fritid.foto:

>Jeg tror dog ikke hr. Picasso selv har stået for det fototekniske

Nej, det har han ikke. Billedet er taget af legendariske Gjon Mili,
der var fotograf på Life Magazine i sidste århundrede.

Hvis du googler lidt på navnet, så finder du mange interssante
billeder fra hans hånd. Udover at være en dygtig fotograf var også
lidt af ingeniør og en pioner udi at anvende elektronflash.

Ideem blev i øvrigt efterlignet af fotografen Poul Pedersen (Århus),
der lavede en stribe billeder, hvor Asger Jorn førte 'lyspennen'. PÅ
tre af disse billeder kan man samtidig se Jorn selv.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

max (08-06-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 08-06-03 14:46

> >Jeg tror dog ikke hr. Picasso selv har stået for det fototekniske
>
> Nej, det har han ikke. Billedet er taget af legendariske Gjon Mili,
> der var fotograf på Life Magazine i sidste århundrede.
>
> Hvis du googler lidt på navnet, så finder du mange interssante
> billeder fra hans hånd. Udover at være en dygtig fotograf var også
> lidt af ingeniør og en pioner udi at anvende elektronflash.
>
> Ideem blev i øvrigt efterlignet af fotografen Poul Pedersen (Århus),
> der lavede en stribe billeder, hvor Asger Jorn førte 'lyspennen'. PÅ
> tre af disse billeder kan man samtidig se Jorn selv.
>
> --
> Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Du har sku stil Jens, tak for det..
-max-



Niels Ebbesen PowerB~ (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 08-06-03 15:29

Jens Tønnesen wrote:

> Nej, det har han ikke. Billedet er taget af legendariske Gjon Mili,
> der var fotograf på Life Magazine i sidste århundrede.


Også tak herfra, du nåede jo at følge op inden jeg kom til...

Og det viser bare, at en masse af de billeder som dukker op i et
fora som fotokritik.dk blot er nyfortolkninger af temaer, som
folk har set i gamle fotobøger.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Petersen_Michael (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 08-06-03 16:20

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:BIHEa.12885$Jp3.403093@news010.worldonline.dk...

> Og det viser bare, at en masse af de billeder som dukker op i et
> fora som fotokritik.dk blot er nyfortolkninger af temaer, som
> folk har set i gamle fotobøger.

sålænge der ikke er tale om affotografering, er der vel ikke noget
galt i at lade sig inspirere, fx. til at lege med lys?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk



Niels Ebbesen PowerB~ (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 08-06-03 16:36

Petersen_Michael wrote:

> sålænge der ikke er tale om affotografering, er der vel ikke noget
> galt i at lade sig inspirere, fx. til at lege med lys?


Nej - da, og det er jo også set, at en nyfortolkning af et tema,
har været bedre end det oprindlige billede, men det er vist ikke
tilfældet med det billede, som denne tråd handler om...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Petersen_Michael (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 08-06-03 16:51

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:iIIEa.12906$Jp3.406270@news010.worldonline.dk...

> Nej - da, og det er jo også set, at en nyfortolkning af et tema,
> har været bedre end det oprindlige billede, men det er vist ikke
> tilfældet med det billede, som denne tråd handler om...

njae..

Picassos tyr, er da mere interessant, at se på end "Rob"
men Picasso, kunne nu godt have fundet en mindre rodet
baggrund, til sit eksperiment..

der synes jeg Robert gør det godt med sort baggrund, og
sort t-shirt..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk




Niels Ebbesen PowerB~ (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 08-06-03 18:08

Petersen_Michael wrote:

> Picassos tyr, er da mere interessant, at se på end "Rob"
> men Picasso, kunne nu godt have fundet en mindre rodet
> baggrund, til sit eksperiment..


Tja... jeg synes netop, at det er alt det der sker, herunder også
i baggrunden, som gør billedet af Picasso spændende, det lever
lig'som i et splitskundt af det "nu" det beskriver...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Petersen_Michael (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Petersen_Michael


Dato : 08-06-03 18:11

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:52KEa.12931$Jp3.409557@news010.worldonline.dk...
> > Picassos tyr, er da mere interessant, at se på end "Rob"
> > men Picasso, kunne nu godt have fundet en mindre rodet
> > baggrund, til sit eksperiment..
>
> Tja... jeg synes netop, at det er alt det der sker, herunder også
> i baggrunden, som gør billedet af Picasso spændende, det lever
> lig'som i et splitskundt af det "nu" det beskriver...

det handler jo om smag og behag..

jeg ville ønske at tyren trådte tydeligere frem, og ike blev hæmmet
af fade og krukker i baggrunden..

måske simplificerer jeg det lidt, når jeg siger det er forskellen
på P & S, og så den bevidste opstilling..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk




William A. Husted (10-06-2003)
Kommentar
Fra : William A. Husted


Dato : 10-06-03 15:12

Jeg syns bare det var en god ide manden fik, hvad enten han lod sig
inspirere eller ej. Og egentlig ser jeg ikke noget fantastisk i "picassos"
billede ...Måske er det på linie med Rob's, men bestemt heller ikke
længere... Men selvfølgelig, alt bøjer sig gerne for den etablerede opinion.
Og her var Picasso jo genial. Måske historien om Kongens nye klær?

Jamen, han har jo ikke noget på...!

William



Mose (10-06-2003)
Kommentar
Fra : Mose


Dato : 10-06-03 15:26

> Og her var Picasso jo genial. Måske historien om Kongens nye klær?

Jeg husker nu historien bedre som Kejserens nye ..... men tingene ændrer sig
sikkert med tiden

Mose



max (10-06-2003)
Kommentar
Fra : max


Dato : 10-06-03 15:33

> Jeg syns bare det var en god ide manden fik, hvad enten han lod sig
> inspirere eller ej. Og egentlig ser jeg ikke noget fantastisk i "picassos"
> billede ...Måske er det på linie med Rob's, men bestemt heller ikke
> længere... Men selvfølgelig, alt bøjer sig gerne for den etablerede opinion.
> Og her var Picasso jo genial. Måske historien om Kongens nye klær?
>
> Jamen, han har jo ikke noget på...!
>
> William

Grrrr. Men jeg er villig til at lære noget nyt, så lad os glemme den
"etablerede opinion" et øjeblik, og kom med eksembler på noget
eller nogen du mener fortjener prædikatet "genial"..

De fleste har ikke angrebet "manden" og hans ide, eller at han
er inspireret af andre, personligt mener jeg han kunne have gjort
noget mere fantasifuldt end at skrive (sit ?) navn.
Det er vel en konstruktiv kritik på linie med den kritik folk normalt
modtager her i gruppen og på fotokritik.dk.
-max-



Jens Tønnesen (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens Tønnesen


Dato : 08-06-03 16:17

Niels Ebbesen PowerBook <niels@niels-ebbesen.net> skrev i
dk.fritid.foto:

>det viser bare, at en masse af de billeder som dukker op i et
>fora som fotokritik.dk blot er nyfortolkninger af temaer, som
>folk har set i gamle fotobøger.

Det er der vel heller ikke noget galt i.

Kunstens og kulturens verden er fyldt med nyfortolkninger af
gammelkendte temaer. Tænk på hvor mange moderne film og tv-serier, der
i virkeligheden bygger på gamle græske tragedier. Litteraturen og
musikken låner også af hinanden.

Hip-hop-musikerne var ikke de første til at lade sig inspirere af
andre kunstnere. Et af mine yndlingsnumre er Procol Harums 'Whiter
shade of Pale', der blot er en nyfolkning af et stykke musik af Bach,
og sågar Mozart, der på mange måder var en original komponist, lod sig
inspirere mere eller mindre åbenlyst af samtidens komponister.

Og sådan er det selvfølgelig også i malerkunsten og fotografiet.
Grænsen mellem plagiat og inspiration er hårfin og det er kun få
beskåret at være 100% originale.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Niels Ebbesen PowerB~ (08-06-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen PowerB~


Dato : 08-06-03 16:50

Jens Tønnesen wrote:

> Og sådan er det selvfølgelig også i malerkunsten og fotografiet.
> Grænsen mellem plagiat og inspiration er hårfin og det er kun få
> beskåret at være 100% originale.


Jeg er enig - og det her handler kun om, at jeg blot ville
formidle historien om Gjon Mili's billede af Picasso, som du kom
mig i forkøbet med...

Og så kan jeg også godt li' Procol Harum, men jeg foretrækker
"Meet me on the bottom of the sea", det er bare en syret lyrik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste