Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixum godt og Bilka dårligt?
Fra : Per Jefsen

Dato : 05-06-03 20:17

Der var for kort tid siden en "diskussion", hvor en eller flere mente, at
Bilkas printservice leverede dårlig kvalitet - uden argumenter vel at
mærke. Pixum har altid fået god omtale her - mange har skrevet om gode
resultater.

Så vil jeg bare lige gøre opmærksom på, at Bilka/Føtex bruger præcis samme
printgrej som Pixum, gennem CeWe Color lab'et.

Fra Pixums hjs.:

"The optimal quality of our prints is guaranteed by our strategic partner,
who is also the European leader in its branch, the independent photo lab
CeWe Color AG, based in Oldenburg. "

Der er i begge tilfælde tale om Agfa D-Lab printer, og Agfa Prestige
Digital papir.

Per Jefsen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-06-03 21:25

Per Jefsen <jeff@daimi.au.dk> wrote in newsrqa6irydeii7w8@news.cis.dfn.de:

> [...]
> CeWe Color AG, based in Oldenburg. "
>
> Der er i begge tilfælde tale om Agfa D-Lab printer, og Agfa Prestige

Jeg skrev i starten af februar til Pixum for at høre hvilket udstyr de brugte
(mhp. at bruge en profil) og de oplyste via mail, at halvdelen af deres
produktion foregik på Agfa d-lab og resten på "andet udstyr". Jeg siger dermed
ikke at kvaliteten er dårlig, jeg har ikke modtaget mine første prints endnu,
men det vil ikke være muligt at anvende en specifik ICC profil når man bruger
Pixum hvis ikke de benytter det samme udstyr hver gang..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Schmidt

Dato : 05-06-03 21:36

"Per Jefsen" <jeff@daimi.au.dk> wrote in message
newsrqa6irydeii7w8@news.cis.dfn.de...
> Der er i begge tilfælde tale om Agfa D-Lab printer, og Agfa Prestige
> Digital papir.

Jeg har stærk mistanke til at kvaliteten af Pixums udstyr er temmelig
svingende. De sidste to fremkaldelser jeg har fået lavet har ikke været
tilfredsstillende. Den første var stærkt pixeleret og den anden bestod af
sort/hvide billeder der alle blev udprintet i et meget brunligt skær,
hvilket får dem til at gamle ud i stedet for de sædvanlige sort/hvide
(grålige) look.

Måske er det på tide at give Bilka en chance for at bevise deres værd. I den
forbindelse har jeg to spørgsmål:

- Kan man får billederne fremsendt eller skal de hentes i butikken?

- Hvis de skal hentes i butikken, får man så en mail når de er klar, eller
skal man helst køre forgæves et par gange?

Thomas

PS Hvis Bilka bruger Agfa D-lab, hvorfor kan de så ikke fremstille 45x30,
der er en alm. standardstørrelse i D-lab?

Fra : Per Jefsen

Dato : 05-06-03 21:55

On Thu, 5 Jun 2003 22:35:38 +0200, Schmidt <sdsad.wew@wdsd.us> wrote:

> - Kan man får billederne fremsendt eller skal de hentes i butikken?

fremsendes ikke - de skal hentes

> - Hvis de skal hentes i butikken, får man så en mail når de er klar,
> eller
> skal man helst køre forgæves et par gange?

både og - de sender en mail fra lab-et hvori der står at billederne vil
blive leveret til butikken i løbet af 1-2 arbejdsdage. men erfaring er, at
der går 1-2 dage til mailen kommer, og så kan man hente dem dagen efter man
får mailen.

Per Jefsen

Fra : max

Dato : 05-06-03 22:07

<znip>
> - Hvis de skal hentes i butikken, får man så en mail når de er klar, eller
> skal man helst køre forgæves et par gange?
>
> Thomas

*LOL*
-max-

Fra : Per Jefsen

Dato : 05-06-03 22:12

On Thu, 5 Jun 2003 23:07:01 +0200, max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> [...]

hvis du gerne vil køre forgæves, kan jeg stærkt anbefale Merlin's
printservice... for det første siger systemet selv, at det skal bruge en
uge til at lave billederne. for det andet har jeg endnu ikke (efter 4
ordrer) oplevet at de har været der mindre end 1 dag for sent, og 2 gange
mere end 1 dag. dvs. man skal regne med 8-10 dage...

Per Jefsen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-06-03 22:22

Per Jefsen <jeff@daimi.au.dk> wrote in newsrqbbuol0eii7w8@news.cis.dfn.de:

> [...]
> ordrer) oplevet at de har været der mindre end 1 dag for sent, og 2 gange
> mere end 1 dag. dvs. man skal regne med 8-10 dage...

Enig!