Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
action i PS
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-06-03 19:19

Hej i gr.
det lyder besnærende med sådan en action, men men hvordan bruger
man den ? jeg har hentet, og pakket den ud, men hvad så. Er der
en der kan huske da han var lige så uvidende som mig.
--------

Brug USM efter du har kørt denne action.
http://www.2morrow.dk/75ppi/coolpix/actions/
-max-
Unzip the action to a location on your Harddisk,
then load it from the Action Palette fly-out
in Photoshop 6.
--------
Hvad er Action Palette fly-out ?
mvh Ebbe

Fra : Per Jefsen

Dato : 05-06-03 19:27

> hvordan bruger man den ?
> Hvad er Action Palette fly-out ?

antager du har udpakket til det rigtige sted. i photoshop vælger du Actions
i Window menuen. dette frembringer en liste af tilgængelige "actions". når
du har et billede åbnet kan du klikke på en action (fx. "Mid-ISO Grain") og
trykke på play-ikonet. herefter vil action'en udføres på det aktive
billede. en action i photoshop er blot en "præ-optaget" sekvens af
photoshop kommandoer. hvis fx du har mange billeder der alle skal
nedskaleres, gøres skarpere, og gøres sepia-agtige, kan du selv oprette en
action til det.

Per Jefsen

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 05-06-03 19:31

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i dk.fritid.foto:

> Hvad er Action Palette fly-out ?

Få boksen 'Handlinger'[1] frem i Photoshop-vinduet.

Oppe i højre hjørne af Handlinger-vinduet[1] sidder en lille pil. Tryk
på den og Fly-out-menuen dukker frem.

Her er der et menupunkt, der hedder 'Indlæs handlinger'[1]. Vælg dette
og find den *.atn-fil, som du har unzippet. Så skulle din downloadede
action fremkomme i Handlinger-vinduet.[1]

[1] Eller 'Actions', hvis det er en engelsk version.
--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-06-03 20:45

On Thu, 05 Jun 2003 20:18:41 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote:

klip
Mange tak til Per og Jens for jeres hjælp,
Jeg fandt det
mvh Ebbe