Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Samsung Digimax V3
Fra : Anders Larsen

Dato : 05-06-03 12:47

Hej alle.

Jeg er helt grøn inden for dette område og har i den forbindelse et par spg.

Jeg er på kanten til at købe dette kamera via en webshop i USA, men ved ikke
helt hvordan jeg skal gribe det an.

-->
http://www.smilephotovideo.com/details.cfm?store=&category=&itemno=SSDMV3

Her er lidt specifikationer --> http://www.samsung-kameras.de/products/v3/

Mine spg. lyder som følgende:

Når varen sendes til DK, så lægges der vel moms oven i prisen (25%), ik?

Og, hvordan er jeg stillet mht. garanti osv. hvis kameraet skulle gå i
stykker.

Er der nogen der har erfaringer med sådanne køb i udlandet, fx. USA og kan i
anbefale mig at købe det?

På forhånd tak
Anders Larsen

Fra : max

Dato : 05-06-03 13:06

> [...]
>
> Jeg er på kanten til at købe dette kamera via en webshop i USA, men ved ikke
<snip>>
> På forhånd tak
> Anders Larsen

Lad være med det..!!!
-max-

Fra : Anders Larsen

Dato : 05-06-03 13:24

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message...

> <snip>>
>
> Lad være med det..!!!
> -max-

Hej Max.

Vil du ikke være sød og uddybe dit svar yderligere, med evt. erfaringer
eller konstateringer?

På forhånd tak
Anders Larsen

Fra : max

Dato : 05-06-03 14:30

> Hej Max.
>
> Vil du ikke være sød og uddybe dit svar yderligere, med evt. erfaringer
> eller konstateringer?
>
> På forhånd tak
> Anders Larsen

Sefølig Anders..

Dit køb er alt for lille til at det kan betale sig, desuden tror jeg ikke
der er verdens garanti på Samsung, det lader til flere mærker opgiver
den udemærkede service efterhånden. Du får 2 års "garanti" hvis du
køber i EU..

Det er en helt anden sag hvis du er ude efter en d1x, der kan du
spare 20-30k og du vil sansynligvis ikke få brug for service de
næste mange år..

Min S2Pro er på værksted for anden gang, jeg er glad for den
er købt i Tyskland*.. -max-

* Hvis jeg havde købt den i Danmark ville rep. tiden være meget
længere, ifølge Fujifilm Danmark, som bruger et værksted i Norge..????

Fra : Alan Thwaites

Dato : 05-06-03 12:47

"Anders Larsen" <none@none.none> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykker.
>
> Er der nogen der har erfaringer med sådanne køb i udlandet, fx. USA og kan

Alan T skrev: Jeg ville anbefale dig ikke at købe det ! På prisen +
forsendelse betaler du en smule EU told og 25% moms på hele beløbet +
kr.50.- i fortoldnings gebyr til post dk.til det anslået total beløb kan du,
her i landet, finde et pænt udvalg af 3Mp. 3X optisk zoom apparater fra .-
Canon,Sony,Pentax,Olympus m.fl. Alle med 2års reklamations ret og det har
du ikke med køb uden for EU. Prisen på Samsungen er høje i dk. men typisk
dykke de oppe hos f.eks. Bingo Foto senere til ca. 1/2 pris !
Alan.

Fra : Anders Larsen

Dato : 05-06-03 14:15

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> wrote in message

> [...]
> du ikke med køb uden for EU. Prisen på Samsungen er høje i dk. men typisk
> dykke de oppe hos f.eks. Bingo Foto senere til ca. 1/2 pris !

Hej Allan.

Mange tak for dit uddybende svar :)
Har netop også i min søgen, fundet et andet kamera hos en dansk forhandler,
som jeg finder interessant.

--> http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1324677966

Gode funktioner og til den rigtige pris.