Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til Foto-CD til visning af billede~
Fra : LH Søfren

Dato : 05-06-03 08:41

Emnet har været behandlet tidligere, men jeg har ikke fundet det optimale
program endnu.
Jeg har prøvet med Photo2VCD, VCDEasy og PictureToTV, men er ikke rigtig
tilfreds med nogle af disse. Jeg har prøvet at downloade en trial-version af
Ulead DVD Picture Show, men kan ikke gennemføre installationen, da
programmet standser op og spørger efter en disk med "layout.bin". Jeg har
dog fundet en fil med samme navn og henvist til, hvorefter installationen
fortsætter kortvarigt, og stander op igen og efterlyser "data2.cab". Denne
fil kan jeg ikke finde. Jeg har downloaded programmet fra 2 forskellige
ftp-adresser, men ingen virker. Installationsfilen ser ellers OK ud (fylder
det samme som angivet på deres hjemmeside).
Spørgsmål:
1. Er der andre, der har prøvet at installere Ulead DVD Picture Show - og
kender I en løsning på ovenstående ?
2. Er der nogen, der har kendskab til andre programmer, hvormed man kan
producere VCD-CD'er til visning af billeder på TV via DVD-afspiller ?
3. Er der nogen af disse programmer, der foruden den automatiske
afspilningen, kan opsættes så man med fjernbetjeningen selv kan skifte
mellem billederne (svarende til gammeldags diasvisning) ?
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-06-03 08:58

On Thu, 5 Jun 2003 09:41:11 +0200, "LH Søfren" <fam@soefren.out.dk>
wrote:

>2. Er der nogen, der har kendskab til andre programmer, hvormed man kan
>producere VCD-CD'er til visning af billeder på TV via DVD-afspiller ?

http://www.roxio.de/english/products/wocd6_dvd/index.html

http://www.roxio.de/german/products/wocd6_pe/index.html

Jeg bruger selv ver. 3.8 PE, og er godt tilfreds med den.

Kurt Brixen

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 05-06-03 10:02

"LH Søfren" <fam@soefren.out.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afspilningen, kan opsættes så man med fjernbetjeningen selv kan skifte
> mellem billederne (svarende til gammeldags diasvisning) ?

Jeg har købt Ulead DVD Picture Show 2 (ca. kr. 300) og er meget gald for
det,
man kan brænde ned på en DVD og lave en start menu som man kender fra
DVD film. Hvis jeg brænder som VCD-CD får man ikke de samme muligheder.

I starten brændte jeg vores billeder som VCD-CD med NERO, og her
vælger man selv næste billed via fjernbetjeningen.

Hilsen
Jens

Fra : LH Søfren

Dato : 05-06-03 11:14

"Jens Lundtofte" <jens_lundtofte@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> I starten brændte jeg vores billeder som VCD-CD med NERO, og her
> vælger man selv næste billed via fjernbetjeningen.

Jeg har prøvet med Nero, men den har tilsyneladende en begrænsning på 99
billeder i én brænding - har nogen en forklaring herpå ? - eller måde at
omgås dette på (mangler jeg f.eks. en plugin eller ?) Neroprogrammet (ver.
5) fulgte med et nyligt indkøbt CD-Rom drev, og burde således være fuldt
funktionelt (??).
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 05-06-03 22:30

> [...]
> 5) fulgte med et nyligt indkøbt CD-Rom drev, og burde således være fuldt

Jeg har ingen problemer med at brænde mere end 99 billeder på en skive med
NERO vers.5.x.x.xx,

Jeg kan til gengæld ikke se mere end 99 billeder på min DVD afspiller hvis
jeg laver billederne i en
startmenu, men det er en begrænsning i min afspiller.

Hilsen
Jens

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 07-06-03 23:33

Jens Lundtofte wrote:
> [...]
> hvis jeg laver billederne i en
> startmenu, men det er en begrænsning i min afspiller.

Jeg kan kun anbefale http://www.vcdeasy.org

/Mogens

Fra : Henry

Dato : 20-06-03 01:30