Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Image Modes spørgsmål
Fra : kim Igel

Dato : 05-06-03 06:16

de fleste Canon kamera'er har de her fastlagte Image Modes (full Auto,
portræt, macro, landskab, og sport)

Godt nok har jeg altid haft kamera'er, - men ved ikke nødvendigvist så meget
om det, så her kommer lige et fjollet spørgsmål :

hvad er forskellen på f.ex. portræt og macro indstillingen ?

fuld auto giver sig selv, - og ellers er det stor blændeåbning til portræt
og macro, lille blændeåbning (stor dybdeskarphed) til landskab, - og sport
skal køres lukkertids prioriteret med max. lukkerhastighed...

men jeg har altid tænkt over hvorfor der både er en portræt og en macro
indstilling for begge indstillinger bør i mit hoved gå efter max.
dybdeskarphed.....

eller er svaret simpelthen at macro indstillingen er 'hidsigere', dvs.
lavere blændetal om muligt, end portræt indstillingen der skal have lidt
mere end bare næsen i fokus.... ?

på forhånd tak.

Kim Igel.

Fra : KNL DtP

Dato : 05-06-03 10:07

"kim Igel" <eos5@igel.it> skrev i en meddelelse

> men jeg har altid tænkt over hvorfor der både er en portræt og en
macro
> indstilling for begge indstillinger bør i mit hoved gå efter max.
> dybdeskarphed.....

Ved Portræt-mode går kameraet sikkert over i kontinuerlig
filmfremføring, så man kan sikre det bedste ansigtsudtryk - det er det
vil næppe med macro.

Måske er det bare for at vise, at kameraet er super-duper-godt til
macro, fordi den har sin egen funktion. Jeg kan godt se, at den nok ikke
adskilder sig væsenligt fra f.eks. portræt.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : kim Igel

Dato : 05-06-03 12:18

mit nye eos 5 gør netop det, at den går efter 'kontinuerlig fremføring' i
portræt og single shot i macro, - men mit gamle eos 500 havde ikke
muligheden, - men jeg kan godt se hvad du mener, - og tak for svaret, - du
har beroliget mit sind