Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Microdrive eller Compact Flash ?
Fra : Janus Rønne

Dato : 04-06-03 23:57

Hvad er bedst, Microdrive eller Compact Flash? Hvilke Fordele/ulemper
er der ved henholdsvis det ene og det andet?

Hvor kan jeg købe det billigst og er der nogle bestemte mærker jeg bør
gå efter?

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 05-06-03 03:22

"Janus Rønne (slet PVB81)" <Janusjr@PVB81tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er bedst, Microdrive eller Compact Flash? Hvilke Fordele/ulemper

MicroDrives er små harddiske og kan ikke lide at blive tabt etc.
Tilgængæld var de sidst jeg kiggede (et stykke tid siden) meget billigere
pr. Mb... Og med hurtigere skrivehastigheder...

Jeg ville nok gå efter store 256/512Mb CF-moduler med hurtigst mulig
skrivehastigheder....

/A

Fra : Michael Holm

Dato : 05-06-03 09:08

Man hører meget tit at Microdrives ikke kan lide at blive tabt. Jeg har selv
et 1GB Microdrive, og købte det for 2000.- Det virker perfekt, er hurtigt,
og billigt.

Hvis der er nogen der har haft problemer med tabte MicroDrives, opfordres de
til at fortælle om det, for jeg tror nemlig det er en skrøne.

--Michael

Fra : Klaus Madsen

Dato : 05-06-03 21:39

> Hvis der er nogen der har haft problemer med tabte MicroDrives, opfordres
de
> til at fortælle om det, for jeg tror nemlig det er en skrøne.

Mit MicroDrive virkede perfekt i 4 måneder, men lige pludselig ser alle
billeder, hvor
jeg har brugt mit MicroDrive meget mærkelige ud. Ja de er helt ubrugelige.

Og MicroDriven har ikke på nogen måde fået stød eller blevet tabt på gulvet.

Mvh. Klaus

Fra : Klaus Madsen

Dato : 05-06-03 21:48

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message
> [...]
> jeg har brugt mit MicroDrive meget mærkelige ud. Ja de er helt ubrugelige.
>
> Og MicroDriven har ikke på nogen måde fået stød eller blevet tabt på

Eksempler på billederne kan ses her:

http://www.pbase.com/klaus_madsen/test

Mvh. Klaus

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-06-03 21:58

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> skrev i en meddelelse

helt ubrugelige.

Hvis det kun er 4 måneder gammelt har du vel stadig garenti på dette, så
bare få det byttet, alle slags kort og små harddiske, kan have små fejl, har
oplevet det et par gange på CF kort, men aldrig på micro drive.
Bare et forslag hjælper det at formatere kortet..??
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 06-06-03 00:34

">
> [...]
> oplevet det et par gange på CF kort, men aldrig på micro drive.
> Bare et forslag hjælper det at formatere kortet..??

Ja, det skal garantien selvfølgelig dække. Disken er dog købt i Tyskland, så
jeg skal lige finde ud af hvad jeg gør.

Jeg har (selvfølgelig) prøvet at formatere disken, det hjalp ikke.
Jeg troede først det var mit kamera (Nikon D100) der var i stykker,
lagermediet
er jo ikke lige det første man tænker på i den situation.

Mvh. Klaus

Fra : Mikael

Dato : 05-06-03 09:12

Har brugt microdrives og CF kort de sidste 2 år. Det er muligt at
microdrives ikke kan tåle at blive tabt, men de sidder jo som regle i
kameraet og det smider man vel heller ikke med! Jeg nu ikke oplevet
problemer med slag og tab. Jeg har smidt mine (microdrives) på gulvet nogle
gange, også beton fra 2 m. højde), de virker stadig fortrinligt.

Hastigheden på microdives oplever jeg (helt personligt) som værende
hurtigere end de CF kort jeg har (bl.a. Sandisk).

Mikael (3000)

Fra : William A. Husted

Dato : 05-06-03 11:30

Hej,

Jeg kan kun tilslutte mig dem der mener det er en skrøne at microdrive er
sårbare - jeg har haft et 1 Gb drive i ca. 1 år, og aldring oplevet noget
uhensigtsmæssigt...tværtimod, microdrive er hurtigere end det CF kort der
fulgte med fra Canon selv

William

Fra : max

Dato : 05-06-03 11:47

> [...]
> uhensigtsmæssigt...tværtimod, microdrive er hurtigere end det CF kort der

Jeg har rost microdrives mange gange her i ng og har samme
erfaringer som Michael og William, ingen problemer og ok
hastighed, de er en anelse langsommere i opstart fasen end
mine nye Transcend 1gb kort, men følger fint trop når disken
skal tømmes.. Transcend kortene har fucket up to gange på
bare et par uger, microdrive har aldrig på 8-9 måneder lavet
fejl.. Og nu koster 1gb. kun ca. 160,-euro, så begynder det
at ligne noget.. Det er sku da godt man har købt et kamera
der tager CF kort..
-max-

Fra : Martin Gleit

Dato : 05-06-03 12:15

hej max...hvor koster 1 gb microdrive 160 euro?

Fra : max

Dato : 05-06-03 13:00

> hej max...hvor koster 1 gb microdrive 160 euro?

I Tyskland.. Die kamera (hent selv,Hamborg)
vidst nok dnet24.de, de sender forud betaling.
prøv speichermarkt.de eller såen noget lign.
brug søge maskinerne, og ebay.de..-max-