Netværk m. hub (Win ME - win 95)
Fra : nhuttel

Dato : 29-03-01 12:02

Spørgsmålet er sikkert stillet før, men det har jeg ikke kunne finde så nu prøver jeg også lige.

Er det ikke muligt at lave et netværk mellem to computere ( 1. laptop m. Win ME og 2. Win 95 - med hhv et PMCIA Ethernet og 3com Ethernet netkort) hvor de enkelte netkort kobles sammen med et kabelmodem (Stofanet) via en hub.

Jeg har forsøgt og der oprettes da også et netværk på serveren (win ME) men der er ikke hul igennem fra clienten (selvom jeg har brugt den diskette som blev lavet under opsætning af netværket). Det betyder også at jeg kun kan koble på nettet fra Win ME og ikke fra clienten - hvilket var hele pointen!!

Jeg håber der findes en tålmodig sjæl der kan "snakke mig igennem :)

PS. Hvad er og gør en DHCP service?

http://www.kandu.dk/

Fra : erik klausen

Dato : 30-03-01 13:04

nhuttel wrote:

> Jeg har forsøgt og der oprettes da også et netværk på serveren (win ME) men der er ikke hul igennem fra clienten (selvom jeg har brugt den diskette som blev lavet under opsætning af netværket). Det betyder også at jeg kun kan koble på nettet fra Win ME og ikke fra clienten - hvilket var hele pointen!!

Din forbindelse fra Win95-klienten til nettet (mener du Internet?) er uafhængig af WinME; den burde køre direkte. Men jeg har måske ikke forstået spørgsmålet?

> PS. Hvad er og gør en DHCP service?

Når en klient er konfigureret til at køre DHCP udsender den et broadcast hvor den udbeder sig en IP-adresse. En DHCP server svarer ved at tilbyde en adresse fra en pulje, som den har fået lov at dele ud fra. Dermed behøver man ikke manuelt udele adresser under konfigurering af IP-stakken.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Nick Hüttel

Dato : 01-04-01 14:12