Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et gulldsmede billede mere
Fra : Alex W

Dato : 04-06-03 10:26

Dette her skal da med .....

http://www.skriverstuen.dk/ring-of-love-lille.jpg
Canon 10D, 75-300 IS - 75 mm bl. 8 - 1/250 - nærlinse+2 - 400 ASA

/Alex

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-06-03 10:42

rigtigt flot foto...gad godt se det i større størrelse...hvor langt (tæt)
fra er du med en 10D? her er nogle af mine guldsmede + macro billeder
http://www.pbase.com/gleit/inbox

Fra : Alex W

Dato : 04-06-03 10:50

"Martin Gleit"
> rigtigt flot foto...gad godt se det i større størrelse...hvor langt (tæt)
> fra er du med en 10D? her er nogle af mine guldsmede + macro billeder

Tak tak Martin...
Jeg er ca. 30-50 cm fra.. når jeg bruger 75mm skal jeg jo gange med 1.6 så
er jeg oppe på 120mm brændvide .. det giver jo mulighed for at komme lidt
længere væk.. så de ikke flyver ... det giver samtidigt manglende
dybdeskarphed... den får du foræret pga. den korte brændvidde dit objektiv
har.. jeg er lidt misundelig på den dybdeskarphed !! Din G2 tegner pænt
skarpt !! gode fotos!!

/Alex

Fra : Michael

Dato : 04-06-03 11:38

"Martin Gleit" <marting*nospam*@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> rigtigt flot foto...gad godt se det i større størrelse...hvor langt (tæt)
> fra er du med en 10D? her er nogle af mine guldsmede + macro billeder
> http://www.pbase.com/gleit/inbox

Hej

Det bliver lidt OT i forhold til emnet, men jeg har et spørgsmål ang.
digital vs 35mm brændvidder.

På din hjemmeside, Martin, skriver du brændvidden for G2.....fx 21 mm, men
35 mm ækvivalenten er ikke den samme på alle dine insektbilleder....nogen
gange er den 154 mm, andre gange 304 mm.

Så er det mit spørgsmål bliver, hvordan udregnes ækvivalenten? Og er den den
samme for forskellige kameraer?

Michael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-06-03 12:46

"Michael" skrev
> [...]
> gange er den 154 mm, andre gange 304 mm.
>
> Så er det mit spørgsmål bliver, hvordan udregnes ækvivalenten? Og er den

Objektivet er en zoom på 7 til 21mm, hvilket giver et
billedudsnit, som svarer til en 34 til 102 mm zoom
på et 35mm kamera.
Dette objektiv ville med andre ord, og hvis det
blev monteret på et 35mm kamera, være en zoom,
som gik fra fiskeøje til kraftig vidvinkel.
Men fordi selve CCD chippen er så lille, opleves det
ikke sådan. Det er kun de midterste (ca 20%) af
billedeudsnittet der rammer chippen.
Forlængelses-faktoren på en G2'er er ca 5x fordi
et 35mm negativ er ca 5x større end chippen.
Oplysningerne på Martins hjemmeside er altså
ikke korrekte, med mindre han bruger en tele-forsats,
hvis egenskaber jo ikke oplyses af exif-data.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Michael

Dato : 04-06-03 13:30

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> [...]
> Oplysningerne på Martins hjemmeside er altså
> ikke korrekte, med mindre han bruger en tele-forsats,
> hvis egenskaber jo ikke oplyses af exif-data.

OK, tak for det! Så blev jeg også lidt klogere i dag!

Michael

Fra : Martin Gleit

Dato : 04-06-03 18:13

jeg bruger et omvendt 50 mm objektiv

Fra : Lars

Dato : 05-06-03 13:00

"Alex W" <skriverstuen@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Dette her skal da med .....
>
> http://www.skriverstuen.dk/ring-of-love-lille.jpg
> Canon 10D, 75-300 IS - 75 mm bl. 8 - 1/250 - nærlinse+2 - 400 ASA
>
> /Alex

Jeg troede at en guldsmed var "guld" farvet og at en sølvsmed var "sølv"
farvet.

Jeg vil da også gerne bidrage med et billede taget med mit tidligere kamera
Olympus C2000-z.

http://www.megapixel.dk/vis/billede/10201/3//Guldsmed.jpg

Hilsen
Lars

Fra : Christian Vandsø

Dato : 08-06-03 18:49

On Wed, 4 Jun 2003 11:25:38 +0200, "Alex W" <skriverstuen@adr.dk>
wrote:

>http://www.skriverstuen.dk/ring-of-love-lille.jpg

Flot billede. Gad vide om det er de samme to turtelduer jeg fandt fik
her i eftermiddags:
http://broothal.broothal.dk/diverse/Insects/guldsmede.jpg

/Christian