Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program der kan indsætte "vandmærke"
Fra : Sparre

Dato : 03-06-03 14:50

Ok, ved ikke om dette er for OT, men here goes

Jeg vil lige høre om nogen af jer kender et program som kan indsætte det
samme lille billede/stykke tekst på en bunke billeder ? forstår i mig...?

--
Sparre

Fra : Lars [8210]

Dato : 03-06-03 14:57

Sparre wrote:
> [...]
kan indsætte
> det samme lille billede/stykke tekst på en bunke billeder

Absolut ikke OT

Prøv at kikke her:
http://www.digimarc.com/

--
Med venlig hilsen / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Sparre

Dato : 03-06-03 15:07

> Absolut ikke OT
>
> Prøv at kikke her:
> http://www.digimarc.com/

Tak for det hurtige svar, men var ikke lige det jeg ledte efter, vandmærke
er måske ikke det helt rigtige ord at bruge....

Jeg leder efter et program der på en række billeder synligt kan indsætte
f.eks. "Copyright 2003 - Sparre" eller ligenende - man kan jo gøre det
manuelt men vil gerne kunne vælge en hel stribe billeder og udføre den samme
"action" på dem alle, har studeret PhotoShops batch funktioner men kan ikke
lige hitte ud af det...

--
Sparre

Fra : Lars [8210]

Dato : 03-06-03 15:20

Sparre wrote:

> [...]
> og udføre den samme "action" på dem alle, har studeret
PhotoShops
> batch funktioner men kan ikke lige hitte ud af det...

Hej igen

Hvad med dette:

http://www.xat.com/jdo/index.html

(Forøvrigt er begge links taget direkte fra undersiden
software på www.fotolinks.dk )

Fra : max

Dato : 03-06-03 15:04

> [...]
> samme lille billede/stykke tekst på en bunke billeder ? forstår i mig...?

Mange, måske de fleste html billedgalleri generatorer kan..
I PS kan du med en action.. Masser af muligheder..
-max-

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-06-03 15:07

du kan bruge Photoshop, det kan man jo bruge til alt, lave en action,
derefter automate denne for et batch, hvis du har Photoshop vil jeg gerne
uddybe ovenstående, men hvis du ikke har dette er der vist ingen grund til
dette

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Sparre

Dato : 03-06-03 15:10

> [...]
> uddybe ovenstående, men hvis du ikke har dette er der vist ingen grund til

Du må MEGET gerne udybe lidt, jeg har studset lidt til batch i Photoshop men
ikke fået meget ud af det

--
Sparre

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-06-03 15:13

jeg kan se at du har PS, her kommer den lidt længere forklaring:

1) Du skal starte med at gå ind i "Window" og trykke på Show Actions

2) Så skal du nederst på den nye menu der kommer frem vælge "New actions",
det er et lille ikon, der ligner firkanter over hinanden

3) Så skal du optage din action, dette gør du ved at trykke på den sorte
runde knap

4) Nu skal du bare gøre det du vil ved et billede, f.eks. bruge skrive
værktøjet til at skrive Copyright Sparre 2003, eller hvad du nu vil...

5) Du kan se hvad du har gjort af actions i menuen, når du er færdig, kan du
trykke på den sorte firkant, stop recording/stop playing

6) Så skal du op i "File", trykke på "Automate", og derefter på "Batch", og
vælge hvilke foldere du vil have gjort noget ved, og hvorhenne dine billeder
skal ende henne, der er nogle forskellige muligheder i denne menu, men du
kan sikkert nok finde rundt i det

7) Nu har du lavet det du vil, hvis alt er gået godt...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Sparre

Dato : 03-06-03 15:34

Mange tak for hjælpen, jeg har dog et problem, når jeg laver min action
laver jeg et text layer, men når den så kører kommer den jo beder om at
blive gemt, er der en måde at undgå det på så den bare gemmer uden at komme
og forstyrre mig har prøvet at "flatten image" og lave en gem action
ting, men det vil ikke rigtigt

--
Sparre

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-06-03 15:44

hvad er det du skal gemme ???, hvis det er billedet skal du jo bare gøre det
når du laaver din action, så klarer PS det for dig, i din action...

Fra : Sparre

Dato : 03-06-03 15:55

> hvad er det du skal gemme ???, hvis det er billedet skal du jo bare gøre
det
> når du laaver din action, så klarer PS det for dig, i din action...

Nu fik jeg den til at virke mange tak for hjælpen

--
Sparre

Fra : Ingrid

Dato : 04-06-03 08:21

http://www.lunerouge.org/gnu/crl_e.htm

Brug dette program, så gør det helt automatisk og behøver du ikke at pille
ved Photoshop.

Og - det er et gratis program !

Ingrid