Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan fjerne man et hår fra et billede?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-06-03 21:31

Hejsa

Jeg er ikke den store haj til PS eller hvad man nu bruger. Derfor kunne jeg
godt bruge lidt hjælp, så jeg kan få fjernet det hår, som uheldigvis lige
flagrede ind foran linsen.

Jeg har poster billedet i dk.binaer, message-ID:

Kort og godt: Hvad gør man?

mvh Frank

Fra : Per Jefsen

Dato : 02-06-03 21:34

> Kort og godt: Hvad gør man?

nu har jeg ikke adgang til binær, så jeg kan ikke se dit billede... men den
nye photoshop har et nyt tool, healing brush (med et plaster som ikon). det
er fænomenalt til sådanne opgaver. det virker lidt ligesom clone-stamp,
hvis du kender det - bortset fra at den fyrer en gang efter-trylleri af
bagefter. hvis det bare er en one-timer må du gerne sende billedet, så kan
jeg ordne det for dig.

Per Jefsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-06-03 21:46

"Per Jefsen" <jeff@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
newsrp5p2qaoeii7w8@news.cis.dfn.de...

> [...]
> bagefter. hvis det bare er en one-timer må du gerne sende billedet, så kan

Håret er ikke i fokus, og er derfor en stor fed grå streg tværs over
billedet.

Billedet er blevet lagt op på: http://dodgethis.dk/IMG_0865.JPG

(Og nu ingen smarte bemærkninger om den totalt ubrugelige hjemmeside. Den
bliver kun brugt som legeplads

mvh Frank

Fra : Flare

Dato : 02-06-03 21:53

> det

Gjort med healingbrush som beskrevet. Som Per skriver er den perfekt til
opgaven.

Lavet på under 1 minut:
http://www.pings.dk/images/IMG_0865.jpg

Og det kan fint gøres lidt bedre med lidt mere tid.

Anders

Fra : Per Jefsen

Dato : 02-06-03 22:02

> Lavet på under 1 minut:
> http://www.pings.dk/images/IMG_0865.jpg
>
> Og det kan fint gøres lidt bedre med lidt mere tid.

meget flot :) så vil jeg lade være med at poste mit 1-minuts næsten
identiske billede :)))

husk på, at når man sidder og fedter med den slags, så stirrer man sig
totalt blind på "fejlen" - og eventuelle mangler i korrektionerne. men hvis
det bare er et billede, der skal ses af folk (der ikke skal bedømme dine
photoshop evner) så er der nok ikke mange der vil se Anders' et minuts-værk
og sige "hey - der har været et hår engang!" - selvom det kunne være bedre
:)

Per Jefsen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-06-03 22:10

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lavet på under 1 minut:
> http://www.pings.dk/images/IMG_0865.jpg
>
> Og det kan fint gøres lidt bedre med lidt mere tid.

Tak

Jeg har desvære kun adgang til en lidt ældre version af PS. Hvilken version
er den i? Kun den helt nye?

mvh Frank

Fra : Per Jefsen

Dato : 02-06-03 22:18

> Jeg har desvære kun adgang til en lidt ældre version af PS. Hvilken
> version
> er den i? Kun den helt nye?

ja det er en ny ting i 7'eren
Per Jefsen

Fra : Flare

Dato : 02-06-03 22:20

> Jeg har desvære kun adgang til en lidt ældre version af PS. Hvilken
version
> er den i? Kun den helt nye?¨

Ja det er det. Men du kan opnår det samme resulata (dog ikke helt så nemt)
med den normale clonetool, måske kobineret med lidt lighten, for at lysne
det mørke område. (gøres før cloneing)

Mvh
Anders

Fra : Michael Holm

Dato : 02-06-03 22:05

Det var en svær en, så her er den:

http://www.gizwiz.dk/IMG_0865.jpg

Og jeg har også lavet en colorcorrected og croppet version,

http://www.gizwiz.dk/IMG_0865-C.jpg

--Michael

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-06-03 22:15

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> skrev i en meddelelse
> Det var en svær en, så her er den:
>
> http://www.gizwiz.dk/IMG_0865.jpg
>
> Og jeg har også lavet en colorcorrected og croppet version,
>
> http://www.gizwiz.dk/IMG_0865-C.jpg

Jamen også et tak til dig

mvh Frank

Fra : Madsen

Dato : 02-06-03 23:16

Frank K. Jensen skrev:

> Kort og godt: Hvad gør man?

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/img_0865_kopi.jpg>

Madsen.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 03-06-03 11:16

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/img_0865_kopi.jpg>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

LOL ))

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-03 11:56

>"Madsen"
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/img_0865_kopi.jpg>

Madsen., dette var et sjefsinnlegg!!
Stor humor!

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-06-03 12:40

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/img_0865_kopi.jpg>

*lol*

Ellers flot fjernet, også omkring linerne. Du har det vel ikke uden det
lange hår, men med hår på hovedet?

mvh Frank

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 14:04

Frank K. Jensen skrev:

> Ellers flot fjernet, også omkring linerne.

Tak. Reparationspenslen (Healing Brush) er et herligt værktøj.
Det er Korrektionsværktøjet (Patch Tool) i øvrigt også.
Begge værktøjer er nyheder i Photoshop 7. Du finder dem ikke i
tidligere versioner.

> Du har det vel ikke uden det lange hår, men med hår på hovedet?

Jo, for jeg tænkte at jeg hellere måtte beholde *.psd-filen lidt
endnu så der var mulighed for at gå tilbage til ham med hår. ;)

Du kan hente det her:
<http://home19.inet.tele.dk/who_knows/img_0865_sammenklappet.tif>
(2,33 MB). Det er ikke farvejusteret som billedet med manden uden
hår var. Det må du hellere selv gøre, hvis du synes at der er behov
for det.

Sig gerne til når du har hentet det så jeg kan få det fjernet fra
serveren igen.

Madsen.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-06-03 14:35

> Tak. Reparationspenslen (Healing Brush) er et herligt værktøj.
> Det er Korrektionsværktøjet (Patch Tool) i øvrigt også.
> Begge værktøjer er nyheder i Photoshop 7. Du finder dem ikke i
> tidligere versioner.

Bare lidt dyrt synes jeg Man kan jo håbe at de engang kommer i elements

> [...]
> for det.
>
> Sig gerne til når du har hentet det så jeg kan få det fjernet fra

Så er den hentet. Jeg takker mange gange

mvh Frank

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 14:48

Frank K. Jensen skrev:

> Bare lidt dyrt synes jeg

Jeg købte Design-pakken for et års tid siden og når man tænker på
hvad man får for pengene, så synes jeg faktisk ikke det er dyrt, men
jeg kan på den anden side godt forstå dem som ikke vil give omkring
10.000 kr. for en sådan pakke og da slet ikke hvis de ikke har behov
for alle de muligheder som den åbner op for. Fordelen ved at gøre
der er at det ikke koster alverden at opgradere når der kommer nye
versioner.

> Så er den hentet. Jeg takker mange gange

Velbekom. Så fjerner jeg den fra serveren igen.

Madsen.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-06-03 15:07

> [...]
> for alle de muligheder som den åbner op for. Fordelen ved at gøre
> der er at det ikke koster alverden at opgradere når der kommer nye

Ja, jeg vil aldrig komme til at bruge bare 5% af de mange muligheder, som
jeg kunne forestille mig, at sådan et program til 10.000 kr. har. Det eneste
jeg indtil videre bruger er at ændre størrelse, tilskære, lidt
farve/lys/kontrast korrektion, sharpening og så lidt fjerning af røde øjne.
Så er 10.000 kr. nok lige i overkanten Men så er det jo lækkert, at der
er nogle som kan og vil give en hjælpende hånd Jeg har en gammel version
(3.1) af ACDSee og det har klaret det meste indtil videre.

mvh Frank

Fra : Madsen

Dato : 03-06-03 15:22

Frank K. Jensen skrev:

> Ja, jeg vil aldrig komme til at bruge bare 5% af de mange
> muligheder, som jeg kunne forestille mig, at sådan et program til
> 10.000 kr. har.

Jeg udnytter nok mere end 5 %, men at udnytte dem 100 % tror jeg aldrig
nogensinde jeg opnår. Det er det der er så lækkert ved mange af Adobes
programmer, efter min mening. Man kan blive ved med at lære nye ting i
dem.

Nu skal det så retfærdigvis nævnes at Design-pakken til omkring 10.000
indeholder både Photoshop, Illustrator, Acrobat og InDesign og med de 4
programmer kan du nå ret langt, selvom det selvfølgelig tager sin tid
at lære dem, men sådan er det vel med alle programmer.
Hvis du køber programmerne enkeltvis vil du komme af med væsentlig mere
end 10.000.

Madsen.