MSSQL Ntext problem
Fra : Glen K

Dato : 29-03-01 10:27

Hej

(win2K,MSSQL7.0(SP3) PHP4.04pl1)

Jeg har forgæves forsøgt at hente et Ntext felt fra vores MSSQL7.0sp3 DB,
men jeg får fejlen.

Warning: MS SQL message: ntext data cannot be sent to clients using
DB-Library (such as ISQL) or ODBC version 3.7 or earlier. (severity 16) in

Og det er jo tydeligt at det er MSSQL der returnere fejlen, men jeg køre med
den nyeste MDAC samt SP3 til MSSQL, og bruger slet ikke ODBC men
php_mssql70.dll samt Client Server utility fra MS.

nogen der har en ide til at omgå det?

På forhånd tak
Glen Kjærulff

kode :
$hostname = "host,1433";
$username = "!";
$password = "!";
$dbName = "!";

$con = MSSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) or DIE("DATABASE FAILED
TO RESPOND.");
mssql_select_db($dbName) or DIE("Table unavailable");

$sql= "Select tekst from tblmain";
$result = MSSQL_QUERY($sql);

Fra : Glen K

Dato : 29-03-01 10:42

Fik svaret fra Frank Kroman
<snip>
With MS SQL Server 7.0 you can use NCHAR and NTEXT columns, but these are
truncated \
by the DBLIB module used with the php extention. If you use CHAR, VARCHAR
and TEXT \
columns you dont have this problem. For TEXT columns you will have to define
\
mssql.textsize and mssql.textlimit in php.in, otherwise you will only get
4kb even id \
the column content is larger than 4kb.
</snip>

Så skulle dette være rigtigt?

mssql.textsize = 16000
mssql.textlimit = 16000

Glen K

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 30-03-01 12:42

"Glen K" <luflog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Fik svaret fra Frank Kroman
> <snip>

Det lyder jo mest på hans svar, somom du slet ikke *kan* hente nchar og
ntext kolonnerne med DBLIB (som er den driver PHP bruger til at snakke med
MSSQL) - du bliver nok nød til at lave det til char eller text kolonner i
stedet (hvor du så skal angive en større bufferlængde, hvis der er risiko
for at indholdet pr. kolonne bliver større end de omtalte 4KB).

Lige for min egen nysgerrighed(og dovenhed): hvad er fordelen ved de to nye
datatyper?

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Glen K

Dato : 30-03-01 13:26

> Lige for min egen nysgerrighed(og dovenhed): hvad er fordelen ved de to
nye
> datatyper?

Ntext -> Unicode
Text -> NON - unicode