Problemer med Tele Danmark.
Fra : Ghashûl

Dato : 29-03-01 16:52

Argh!
Jeg er ved at blive vanvittig. Tele Danmark må være det mest useriøse
firma i de sidste 100 år...

Jeg har TRE gange bestilt ADSL og TRE gange er min ordre blevet
slettet.

Hvad F¤554637589653n foregår der i den biks?

Er jeg blevet tilbudt kompensation? Nej, jeg må venligst vente den
fulde tid selv om jeg i realiteten burde have haft det nu eller meget
snart...

Hold KÆFT hvor er det frustrerende. Ønsker de ikke at have kunder?

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : KNL DtP

Dato : 29-03-01 17:25

Hejsa!

> Jeg er ved at blive vanvittig. Tele Danmark må være det mest useriøse
> firma i de sidste 100 år...

Derfor valgte jeg også CC's ADSL-løsning. Absolut fuld tilfreds!

> Hvad F¤554637589653n foregår der i den biks?

Har også nogle gange stille mig selv det selv samme spørgsmål.....

> Hold KÆFT hvor er det frustrerende. Ønsker de ikke at have kunder?

Åbenbart ikke - hvis de bliver ved på den måde (læs blot de sidste 50 indlæg
i denne NG), så må de da dreje nøglen på et tidspunkt.....

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-03-01 18:20

KNL DtP wrote:

> Åbenbart ikke - hvis de bliver ved på den måde (læs blot de sidste 50 indlæg
> i denne NG), så må de da dreje nøglen på et tidspunkt.....

Ja, den kunne passende renames til
dk.edb.internet.udbydere.xdsl.tdc_har_ikke_styr_på_en_skid

De har desværre monopol på meget af servicen og en del af løsningerne, fx. det
at kunne køre adsl og telefoni på samme kobber. Det er for øvrigt grunden til at
jeg har set mig nødsaget til at være kunde hos dem, de var de eneste der kunne
levere mig adsl efter både wol og cc måtte melde "intet kobber"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hauge

Dato : 29-03-01 18:42

Hejsa

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in message
> De har desværre monopol på meget af servicen og en del af løsningerne, fx.
det
> at kunne køre adsl og telefoni på samme kobber.

Det har intet med monopol at gøre, det kan alle de andre da også bare gøre.

Ja du har det slemt.

/Hauge

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-03-01 11:20

Hauge wrote:

> det
>
> Det har intet med monopol at gøre, det kan alle de andre da også bare gøre.

Fair nok, "de er for tiden de eneste der kan levere adsl til mig, og derfor må
jeg trækkes med det"..

> kunne
>
> Ja du har det slemt.

Det synes jeg faktisk ja. Jeg ynder at læse nyhedsgrupper, men TDC nyhedsservere
kører rigtigt ringe. Jeg tager fat i dem og spørger om ikke de snart har tænkt
sig at få styr på sagerne og får svaret at opgaven er nedprioriteret, at de
arbejder på sagen og at jeg ikke skal forvente noget den første måneds tid. I
mellemtiden lever jeg så med nyhedsgrupper der nogle dag er der og andre dage er
væk, indlæg der forsvinder og meget mere. Sunsite.dk har været så elskværdige at
levere mig et feed til de danske nyhedsgrupper, men de fører ikke de
udenlandske.

Mine valgmuligheder er altså:

1) At betale en fremmed newsserver for en service som jeg allerede betaler TDC
for.
2) At opsige mit adsl-abb. så jeg igen kan vælge frit mellem udbyderne

Ingen af delene synes jeg er synderligt attraktive..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 31-03-01 11:18

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2) At opsige mit adsl-abb. så jeg igen kan vælge frit mellem udbyderne
>
> Ingen af delene synes jeg er synderligt attraktive..

+ den 3. mulighed..

På: http://freenews.maxbaud.net/ er der en database over en masse gratis
nyhedsservere. Mon ikke du med en kombination af Sunsite og en af disse kan
få dine nyheds-behov dækket?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-03-01 17:11

Jimmy Nielsen wrote:

> På: http://freenews.maxbaud.net/ er der en database over en masse gratis
> nyhedsservere. Mon ikke du med en kombination af Sunsite og en af disse kan
> få dine nyheds-behov dækket?

Du er en sveske (altså såfremt du ønsker at være det..

Jeg har ledt på nettet efter den slags og fundet et par stykker, dog alle med
det tilfælles at jeg ikke kunne få lov til at skrive i grupperne, kun se.. Jeg
skal vist liige have kigget nærmere på den liste..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-03-01 18:26

Jimmy Nielsen wrote:

> På: http://freenews.maxbaud.net/ er der en database over en masse gratis
> nyhedsservere. Mon ikke du med en kombination af Sunsite og en af disse kan
> få dine nyheds-behov dækket?

Hrmf.. Nu har jeg checket hele striben og ingen af dem fører
alt.binaries.pictures.autos i en version hvor jeg må poste. Nå, jeg har da
fundet en hvor jeg kan få lov at kigge med, nu må jeg så bare håbe at der er en
der gerne vil se de samme biler som jeg interesserer mig for..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Dino

Dato : 31-03-01 21:14

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Thomas Strandtoft mumbled
in <3AC61317.FAE8E303@anderledes.dk>:

> [...]
> fundet en hvor jeg kan få lov at kigge med, nu må jeg så bare håbe at der er en
> der gerne vil se de samme biler som jeg interesserer mig for..

Har du prøvet <news://post.newsfeeds.com> og <news://post.usenet.com> ?

--
Mvh Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Christen Stephansen

Dato : 31-03-01 22:13

> After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Thomas Strandtoft mumbled

LOL! Douglas Adams er nu underholdende

/Christen Stephansen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-03-01 23:57

Dino wrote:

> Har du prøvet <news://post.newsfeeds.com> og <news://post.usenet.com> ?

Ja, nu har jeg. Det er servere hvor man kun kan poste og ikke med attachments hvis
jeg har forstået det korrekt. Jeg finder så en newsserver der leverer en readonly
service og bruger så en af de to du foreslår når jeg vil svare? Det virker lidt
omstændigt, men det kan sikkert komme til at virke..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Dino

Dato : 01-04-01 01:31

in <3AC660CB.BF147134@anderledes.dk>:

> [...]
> service og bruger så en af de to du foreslår når jeg vil svare? Det virker lidt
> omstændigt, men det kan sikkert komme til at virke..

Du kan både læse og poste med attachments! Men selv bruger jeg
<news://post.newsfeeds.com>, den anden er ikke altid at stole på :0(

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-04-01 11:15

Dino wrote:

> Du kan både læse og poste med attachments! Men selv bruger jeg
> <news://post.newsfeeds.com>, den anden er ikke altid at stole på :0(

Ja, hvis jeg giver dem nøglen til min visakonto..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-01 19:44

> [...]
det
> at kunne køre adsl og telefoni på samme kobber.

Igen ikke korrekt.
TDC har intet monopol (slå ordet op) og fx Mobilix lverer adsl og telefoni
på samme kobber, hvilket alle andre også kan gøre, såfremt de vil

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-03-01 02:48

On Thu, 29 Mar 2001 19:20:16 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

>De har desværre monopol på meget af servicen og en del af løsningerne, fx. det
>at kunne køre adsl og telefoni på samme kobber.

.... for alle ved at Mobilix er et sagn i lighed med Atlantis,
Klabautermanden og Lars Lilholdt?

Dit indlæg var interessant, indtil du gav udtryk for, at du ikke
vidste, hvad du udtalte dig om.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-03-01 11:35

Peter Brodersen wrote:

> ... for alle ved at Mobilix er et sagn i lighed med Atlantis,
> Klabautermanden og Lars Lilholdt?

Næh, men ikke alle ved at Mobilix rent faktisk er begyndt at levere den løsning. De
har raslet med sablen i et stykke tid, men er der reelt kommet gang i
leveringerne??

> Dit indlæg var interessant, indtil du gav udtryk for, at du ikke
> vidste, hvad du udtalte dig om.

Lol..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Hinge

Dato : 30-03-01 13:30

Thomas Strandtoft skriver:

> De har desværre monopol på meget af servicen og en del af løsningerne, fx. det
> at kunne køre adsl og telefoni på samme kobber.

Yeah, det er fedt at være en monopoludnytter...
Jeg synes det er fedt at tjene på at Mobilix ikke eksisterer, og
at man ikke kan bestille en splitterløsning hos dem.

Eller oversat :

Mobilix tilbyder f.eks også ADSL+Telefoni på samme linje.

--
John Hinge
Repræsenterer sig selv og ikke sin arbejdsplads

Fra : per

Dato : 29-03-01 18:50

On Thu, 29 Mar 2001 17:52:01 +0200, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

> [...]
>firma i de sidste 100 år...
>
>Jeg har TRE gange bestilt ADSL og TRE gange er min ordre blevet

Fik du ikke en ordrebekræftigelse?

--
Per

Fra : Ghashûl

Dato : 29-03-01 22:47

On Thu, 29 Mar 2001 19:50:29 +0200, per <per@ph-byg.dk> wrote:

>Fik du ikke en ordrebekræftigelse?

Nej. Det var da jeg rykkede for den jeg fandt ud af at de havde
slettet min ordre igen...

Nu har jeg kontakt både telefonisk og per e-mail med en TD medarbejder
som har lavet min ordre og har lovet at tjekke igen i morgen og på
mandag om den stadig findes.

--
Regards Sir Ghashûl ><> † Warrior in the army of Yahwe † <><

Fra : Vildand/Wild Duck

Dato : 30-03-01 12:37

Har lige snakket med en tdc net medarbejder

Det er så'en at når du er kunde hos et andet teleselskab, ex. jeg er
tele2 kunde, kan de først tage i mod din ordre når man har(!) skiftet
over til TDC. Dvs. først skal du skifte teleselskab (1 mdr.opsigelse),
derefter skal du kontakte tdc internet. Han sagde at deres mails
automatisk bliver slettet når de har læst dem og at jeg skulle
ringe/skrive igen når jeg havde skiftet selskab.

Så spar alt arbejdet før du har skiftet over til tdc.

hilsen vildand

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-03-01 12:45

Vildand/Wild Duck wrote:

> [...]
> tele2 kunde, kan de først tage i mod din ordre når man har(!) skiftet
> over til TDC. Dvs. først skal du skifte teleselskab (1 mdr.opsigelse),

Har du abbonnement hos tele2 eller har du blot automatisk 1001? Jeg har kørt
med automatisk 1001 i lang tid, men stadig betalt kvartalsabbonnement hos
TDC. Da jeg bestilte NE i sin tid fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig
gøre da jeg havde automatisk forvalg. Jeg gik herefter ind på TDC hjemmeside
og valgte TDC som fast operatør, ringede tilbage til NE bestillingen og fik
fat i en anden medarbejder der sagde at det var totalt ligegyldigt at jeg
havde fast 1001, bare jeg smed "kvartalskronerne" hos TDC. Idag kører jeg
abb. hos TDC og samtalerne hos tele2, det virker fint..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Vildand/Wild Duck

Dato : 30-03-01 17:23

Jeg har fastnet hos Tele2.
Jeg vil lave samme konstruktion som du -minuttaksterne er trods alt
lidt lavere hos Tele2.

hilsen vildand

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 30-03-01 19:00

"Vildand/Wild Duck" <peterpetersen@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg vil lave samme konstruktion som du -minuttaksterne er trods alt
> lidt lavere hos Tele2.

Hehe... bli'r nok ihvertfald svært at finde bare én, der er _dyrere_ end TDC
:)

- Bobby

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-03-01 19:33

"Bobby McFr@g'it" <bk@handshake.dk> wrote in
<9a2hit$2eo9$1@news.cybercity.dk>:

>Hehe... bli'r nok ihvertfald svært at finde bare én, der er _dyrere_
>end TDC
>:)

Det kommer nok noget an på hvilke takster du kigger på...

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Ghashûl

Dato : 30-03-01 14:24

On Fri, 30 Mar 2001 13:36:50 +0200, Vildand/Wild Duck
> [...]

>ringe/skrive igen når jeg havde skiftet selskab.
>
>Så spar alt arbejdet før du har skiftet over til tdc.

Gjorde jeg for 1½ måned siden, så det er ikke der det er galt... :(

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 09-04-01 14:01

Ehhhh.....

Jeg har haft TeLeDk NeTepReSs i i nogen tid nu.

Jeg vil bare sige at det kører perfekt. Servicen synes jeg
er ret tilfredstilende. Jeg vil anbefale TDC!

- Bare for at afvige lidt Jeg ER tilfreds!