100 MBit netkort PCI som er 100% OS X venl~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-06-03 14:20

søges.

Nogen der kender et som virker ?

Intel måske ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Glenn Møller Holst

Dato : 02-08-03 18:44

Hej Jesper

Jeg har anvendt og installeret bl.a. AsanteFast 590 Card 10/100 netkort.
De virker fint. De nye netkort 696 og Gbit har jeg ingen erfaring med:

Dual-Platform design supports both Mac and PC operating systems:
http://www.asante.com/products/adapters/696/

Drivere til - vælg "adapters-100TX-Gig" tryk find og bladr ned til
"FriendlyNet 10/100 PCI Adapter 696":
http://techinfo.asante.com/su_sw_int.htm

Her er drivere til MacOS 8.6-X:
http://techinfo.asante.com/action.lasso?-database=webproduct.fp3&-layout=web_layout&-response=productdetail.html&-recID=33414&-search

Hoved adresse:
http://www.asante.com/products/adapters/

mvh/Glenn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-08-03 20:55

Glenn Møller_Holst <glenn@x.dk> wrote:

> [...]

Hmm.. Jespers oprindelige indlæg er ikke dukket op på TDC's server, så
jeg svarer istedet til dit...

Hvis man kigger i /System/Library/Extensions, så finder man følgende
filer:

Apple_DEC21x4Ethernet.kext
AppleBCM5701Ethernet.kext
AppleIntel8255x.kext

Der er altså indbyget support for kort baseret på Digital Equipments
21x4 chips, Broadcom 5701 chips og Intel 8255x chips. Hvis du kan finde
kort baseret på disse, burde de virke uden ekstra drivere.

Jeg har selv et kort med Intel chippen kørende i min beige G3 server og
det fungerer helt perfekt. Køb ALDRIG Realtek-baserede kort, selvom der
findes drivere... Det skoder for vildt!

--
Mvh.
René Frej Nielsen