Støj fra en powermac G4 Duel 1.25
Fra : Danny Moestrup

Dato : 10-06-03 12:48

Hej

Jeg er lige blevet den nye stolte ejer en mac g4
powermac, som er min første mac. Det er jo lækkert
kram, dog er der skår i glæden, jeg synes der er en del,
for ikke at sige MEGET støj fra en blæser eller ligende,
er det noget i kender til, og i givet fald, hvad kan man
gøre ved det ??, er det noget man kan selv ? osv osv.

Jeg håber at der er en der vil give sig til tid til at svare.
Tak på forhånd.

mvh

Danny Moestrup

Fra : Karl Antz

Dato : 10-06-03 13:15

Danny Moestrup <d.moestrup_fjern@image.dk> wrote:

> [...]
> gøre ved det ??, er det noget man kan selv ? osv osv.
>
> Jeg håber at der er en der vil give sig til tid til at svare.

Jeg får her i eftermiddag eller imorgen et blæserkit ind ad døren fra
Verax <www.verax.de>, som iflg tests skulle bringe lyden ned på 24 dB/A
- det svarer til en PowerBook.

Melder tilbage når jeg har installeret kittet.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 13-06-03 08:20

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]

Nu har jeg fået installeret Verax-kittet - og jeg er lige så målløs som
min computer

Da jeg havde installeret det og startede maskinen med åben låge måtte
jeg faktisk se efter for at sikre mig at maskinen kørte

Jeg er ret så støjømfindtlig, derfor har jeg prøvet først peanut-kittet
og derefter Apple's egen udskiftningsprogram - har en af de første
MDD-maskiner fra 2002.

Men med Verax-kittet hører jeg faktisk intet til blæserne. Det eneste
der nu irriterer er harddiskene, som kører med en ganske svag hvinen -
men det skal jeg ligefrem anstrenge mig for at høre.

JEG ER GLAD - skønt det var en lidt halvdyr sag: strømforsyningskittet
og CPU-kittet tilsammen koster incl moms 2500 kr. Men det er afgjort
veludgivne penge.

Tavs hilsen

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 13-06-03 22:44

On 13/06/03 9:20, in article 1fwhj05.brygmirguq6oN%karl@antz.dk, "Karl Antz"
<karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> JEG ER GLAD - skønt det var en lidt halvdyr sag: strømforsyningskittet
> og CPU-kittet tilsammen koster incl moms 2500 kr. Men det er afgjort

Hej Karl

Hvor har du købt Verax kittet henne og har du selv installeret det ?

MVH

Tommy

Døjer med en dual 867.

Fra : Karl Antz

Dato : 13-06-03 22:56

Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.dk> wrote:

> Hvor har du købt Verax kittet henne og har du selv installeret det ?

MacXpres - som jeg faktisk gjorde opmærksom på kittet

Fik en ven til at installere det. Det kan godt lade sig gøre hvis man er
meget omhyggelig med at følge brugsanvisningen.

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 13-06-03 22:59

Tommy Bernholm <bernholm@adslhome.dk> wrote:

> Døjer med en dual 867.

sammen maskine som jeg har. Skal lige sætte den lille blæser til de
optiske drev, der sidder i sidelågen, ned på 5Volt, hvilket Verax siger
er fuldt tilstrækkeligt - men så har jeg også, bortset fra diskene, en
totalt tavs Mac
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-06-03 23:20

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er ret så støjømfindtlig, derfor har jeg prøvet først peanut-kittet
> og derefter Apple's egen udskiftningsprogram - har en af de første

Jeg har samme dual 867 fra oktober...

> Men med Verax-kittet hører jeg faktisk intet til blæserne. Det eneste
> der nu irriterer er harddiskene, som kører med en ganske svag hvinen -
> men det skal jeg ligefrem anstrenge mig for at høre.

Hvor mange diske har du I? Jeg har 3 lige nu, men det ville måske være
smart at skille sig af med den ene, hvis det giver mindre varme og støj.

> JEG ER GLAD - skønt det var en lidt halvdyr sag: strømforsyningskittet
> og CPU-kittet tilsammen koster incl moms 2500 kr. Men det er afgjort
> veludgivne penge.

Jeg har først set denne tråd nu. Jeg har også gået og luret på Verax
kittet, for selvom Apple's kit har hjulpet meget, så er det altså ikke
helt nok.

De 2500 kr. lyder en smule dyrt i forhold til prisen i Tyskland, men
dertil skal selvfølgelig lægges forsendelse. Det er ihvertfald for mange
penge til at jeg kan købe det lige nu.

Jeg ville nok installere det selv, men mener du, at det kan lade sig
gøre? Jeg er rimelig velbevandret med hardware og installerede Apple's
kit uden problemer, men jeg er bestemt ikke nogen elektronik-haj.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Karl Antz

Dato : 23-06-03 07:23

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvor mange diske har du I? Jeg har 3 lige nu, men det ville måske være
> smart at skille sig af med den ene, hvis det giver mindre varme og støj.

Jeg har to diske i maskinen - men hvis du har en lydsvag tredje disk så
betyder det lydmæssigt og varmemæssigt intet - det er ifl. alle de
kyndige ekstra PCI-kort der virkelig giver problemer; men selv dem lader
det til at Verax er ved at finde en løsning på.

> De 2500 kr. lyder en smule dyrt i forhold til prisen i Tyskland, men
> dertil skal selvfølgelig lægges forsendelse. Det er ihvertfald for mange
> penge til at jeg kan købe det lige nu.

Tro mig - det betaler sig!

Jeg har kørt med Verax-kittet i omtrent to uger nu, og temperaturen har
aldrig sneget sig højere end maks. 58,6º C.

> Jeg ville nok installere det selv, men mener du, at det kan lade sig
> gøre? Jeg er rimelig velbevandret med hardware og installerede Apple's
> kit uden problemer, men jeg er bestemt ikke nogen elektronik-haj.

Hvis du ikke havde nogen problemer med Apple's kit, burde du heller ikke
ha' nogen problemer med Verax' kit.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz