Displays i Menulinie
Fra : Storm

Dato : 09-06-03 19:54

Jeg flytter min PowerBook rundt på flere skærme og bruger den
selvfølgelig også alene, jeg bruger derfor tit Display Settings
funktionerne.
Jeg brugte længe SwitchRes Control til at skifte mellem
skærm-arrangementerne, og var glad for det. Efter en reinstallation
måtte jeg hente en ny version som nu er blevet udbygget og blevet et
betalingsprogram. Den version irriterer mig (overkill til mit brug) og
jeg vil ikke betale for den, allerhelst ville jeg have den gamle
tilbage...

Men - man kan ikke få System Preferences - Displays op i menulinien -
kan man?
Er det netop det der er humlen, at det skal være et program og ikke bare
en preferece for at komme op i menulinien og ligge?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Anders Krøyer

Dato : 09-06-03 20:13

> [...]
> Er det netop det der er humlen, at det skal være et program og ikke bare
> en preferece for at komme op i menulinien og ligge?

øhh joda der er en "vis i menulinie" tjekbox, men ikke på en iBook fx.
det er kun på de maskiner som har mulighed for at fordoble skærmarealet
ikke på dem der kun kan dublere skærmen.

vi taler selvfølgelig osX

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Storm

Dato : 09-06-03 20:58

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> øhh joda der er en "vis i menulinie" tjekbox,

Hvor ser jeg den?

> men ikke på en iBook fx.
> det er kun på de maskiner som har mulighed for at fordoble skærmarealet
> ikke på dem der kun kan dublere skærmen.

Min er en PowerBook G4 (version 2.1). Fordoble skærmarealet kan den
egentlig ikke (det ville jeg nu heller ikke kunne bruge til noget) men
køre med forskellig visning på de 2 skærme, og det er fedt.

> vi taler selvfølgelig osX

10.2.6 - Jeg er bange for at vi snakker forbi hinanden. Jeg vil gerne
kunne arrangere displays direkte ved valg fra Menulinien, uden at skulle
betale for ekstra programmer og uden at skulle omkring System
Preferences først.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 09-06-03 21:29

In article <1fwb2bq.1e8cty06i2l5gN%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvor ser jeg den?
Systeminstillinger - skærm - checkbox vis skærme i menulinie

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X

Fra : Storm

Dato : 09-06-03 21:41

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Systeminstillinger - skærm - checkbox vis skærme i menulinie

Pinligt, men det må være fordi jeg netop har vænnet mig til SwitchRes'en
at jeg ikke har fattet det - som altså også Anders prøvede at fortælle.

Tak til jer. Og jo til Tue, det kunne jeg sikkert gøre med et Apple
Script, men lige nu er det fint med system preference - display i
menulinen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Tue Dissing

Dato : 09-06-03 21:30

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> kunne arrangere displays direkte ved valg fra Menulinien, uden at skulle
> betale for ekstra programmer og uden at skulle omkring System

Kan du ikke bare lavet et apple script der udfører de enkelte kommamdoer
for dig ???
Det er jo mulighed for en apple script menu i menulinie.

Tue