køb af switch..
Fra : emil

Dato : 29-03-01 07:35

Hej NG.
Jeg skal ud og købe en 10/100 switch, til mit lille lokale netværk.
Jeg har lidt kig på en Netgear FS105 5-port switch, er der nogen der har
gode/dårlige erfaringer med denne?

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 29-03-01 15:11

emil skrev:

> Hej NG.
> Jeg skal ud og købe en 10/100 switch, til mit lille lokale netværk.
> Jeg har lidt kig på en Netgear FS105 5-port switch, er der nogen der har
> gode/dårlige erfaringer med denne?

Jeg kender ikke lige den model, men jeg sidder selv med en TRENDnet S55E
10-100 m/bit switch, og den har nu kørt konstant i over et halvt år uden
problemer.

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : emil

Dato : 29-03-01 15:44

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke lige den model, men jeg sidder selv med en TRENDnet S55E
> 10-100 m/bit switch, og den har nu kørt konstant i over et halvt år uden
> problemer.

Den ser da også ganske ok ud, og er lidt billigere end den anden..
Hvor meget støjer den - er der blæser i?

/emil

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 29-03-01 16:45

emil skrev:

> Den ser da også ganske ok ud, og er lidt billigere end den anden..
> Hvor meget støjer den - er der blæser i?

Der er ingen blæser i den, så den er lydløs, samt den har klare flere
nettræf (bl.a. The Partyh) hvor den har stået imellem flere servere, så
den er blevet testet næsten konstant i 6 måneder

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-03-01 16:16

"emil" <emil@mailpusher.zom> writes:

> Jeg skal ud og købe en 10/100 switch, til mit lille lokale netværk.
> Jeg har lidt kig på en Netgear FS105 5-port switch, er der nogen der har
> gode/dårlige erfaringer med denne?

Jeg har storebroderen (en FS108) stående, og er meget tilfreds med den.
Den smule jeg har stresstestet den (mellem de 2 computere der er sat til
den) har den klaret fint - generelt har jeg været meget tilfreds med de
Netgear hubs jeg har leget med og nu også min FS108 switch.

Dernæst vil jeg sige at den virker som om den er fint solid i et
fornuftig stålkabinet (ganske som de hubs fra Netgear jeg også har haft
finger i), og så er den naturligvis uden blæsere

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.

Fra : Jacob Rasmussen

Dato : 29-03-01 22:36

emil wrote:

> Hej NG.
> Jeg skal ud og købe en 10/100 switch, til mit lille lokale netværk.
> Jeg har lidt kig på en Netgear FS105 5-port switch, er der nogen der har
> gode/dårlige erfaringer med denne?

Jeg har præcis den model og den har kørt upåklageligt siden efteråret.
Sidder i netværk med 3 PC'ere og en Cisco 677 router. Den fylder ikke
meget, og har ingen blæser. Solidt metalkabinet. Indikatorer for 10
eller 100 MB/s, trafik og kollision for hver port. Jeg kan kun anbefale
den.

http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=3&yrp=7&zrp=21

MVH Jacob

Fra : emil

Dato : 30-03-01 13:27

"emil" <emil@mailpusher.zom> skrev i en meddelelse
> Hej NG.

Jeg har netop indkøbt en "TRENDnet S55E 10-100 m/bit switch" tak for hjælpen
:)

/emil