Bil-adapter til Powerbook
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 01-06-03 22:10

Hejsa
Jeg står og kunne godt bruge en adapter så jeg kan sætte min powerbook
til i bilen...
Jeg har ikke lige kunnet finde en på apples hjemmeside og nu kunne jeg
godt tænke mig at vide om det i det hele taget jan erhverves?

--
-Lasse-

Fra : Peter Ursin

Dato : 02-06-03 11:40

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke lige kunnet finde en på apples hjemmeside og nu kunne jeg
> godt tænke mig at vide om det i det hele taget jan erhverves?

T-Hansen ligger inde med en omformer fra 220v til 12v.
Varenr. 40580, pris 549,-

mvh
Peter Ursin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 02-06-03 12:10

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> "Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en meddelelse

> T-Hansen ligger inde med en omformer fra 220v til 12v.
> Varenr. 40580, pris 549,-

Det skal vel være 12 V -> 220 V for at have nogen nytte?
Hvor ligger T-Hansen?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben@ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Fra : Peter Ursin

Dato : 02-06-03 23:21

"Preben Bødker Nielsen" <spam-01@tdcadsl.dk> wrote in message

> Det skal vel være 12 V -> 220 V for at have nogen nytte?
> Hvor ligger T-Hansen?

Som jeg forstod det, så har Lasse en Powerbook som kører 220v, den vil han
gerne sætte til bilbatteriet som er 12v. Altså skal han have 220v omformet
til 12v.

T-Hansen ligger i Glostrup/Næstved/Odense/Middelfart/Fredericia m.fl.
www.t-hansen.dk

mvh
Peter Ursin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-06-03 00:08

> [...]

> gerne sætte til bilbatteriet som er 12v. Altså skal han have 220v omformet

Læs lige din egen sætning igen

Der kommer 12 V ud af bilens cigaretstik, så det er vel dem, der skal
omformes til 220 V som Powerbooken kan bruge.

> T-Hansen ligger i Glostrup/Næstved/Odense/Middelfart/Fredericia m.fl.
> www.t-hansen.dk

Takker for linket.

/Preben

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 03-06-03 06:01

Altså...
Der kommer 12 volt ud af bilen stik... Der kommer sikkert også 12 volt
ud af min powerbooks strømforsyning - men stikket der skal i powerbooken
ser ikke ud til at være noget som helst andet end apple standard...
Derfor mangler jeg en dims der kan sættes i bilens cigaretstik OG i min
powerbook - jeg tvivler på at der skal blandes 220 volt ind i det - men
jeg ved ikke noget om det..
(og egentlig - og det er ikke for at lyde utaknemmelig - så lyder det
heller ikke heeeeelt som om i har helt styr på det...)

--
-Lasse-

Fra : Johnny Louis

Dato : 03-06-03 08:50

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Altså...
> Der kommer 12 volt ud af bilen stik... Der kommer sikkert også 12 volt
> ud af min powerbooks strømforsyning -
Nej de fleste PowerBooks bruger 24,5 volt.

> [...]
> (og egentlig - og det er ikke for at lyde utaknemmelig - så lyder det
> heller ikke heeeeelt som om i har helt styr på det...)

Det smarteste du kan gøre er at montere 220 volt i bilen så har du altid
strøm til dine elektroniske apparater også efter du har solgt din
PowerBook.
Jeg taler af erfaring jeg har monteret en 220 volt boks i bilen der også
kan trække en alm. 400 Watt elradiator i ca. 90 minutter.

Johnny Louis

Fra : Christian Flintrup

Dato : 03-06-03 12:18

Johnny Louis <bendatafjerndette@postman.dk> wrote:

> [...]
> Jeg taler af erfaring jeg har monteret en 220 volt boks i bilen der også
> kan trække en alm. 400 Watt elradiator i ca. 90 minutter.

Er der så ikke et energitab forbundet med selve transformeringen til 220
V og tilbage til 24,5 V, end hvis der blev transformeret direkte fra 12
V til 24,5 V?

Og i givet fald, er det så energitab, der er værd at tale om?

(måske mere relevant i andre grupper, men nu er vi så godt i gang her
)
--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Johnny Louis

Dato : 03-06-03 12:45

Christian Flintrup <news@agge.net> wrote:

> Er der så ikke et energitab forbundet med selve transformeringen til 220
> V og tilbage til 24,5 V, end hvis der blev transformeret direkte fra 12
> V til 24,5 V?

Jo det tror jeg godt du har ret i men tror du bilmotoren bruger mindre
brændstof på at lade et halvfuldt batteri op end et helt fladt.

> Og i givet fald, er det så energitab, der er værd at tale om?

Jo kun hvis det koster ekstra brændstof til bilen.
Fordelen er jo også at man kan lade mobil tlf. o.l. op.

> (måske mere relevant i andre grupper, men nu er vi så godt i gang her
> )

Johnny Louis

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-06-03 13:50

> [...]

> Derfor mangler jeg en dims der kan sættes i bilens cigaretstik OG i min
> powerbook - jeg tvivler på at der skal blandes 220 volt ind i det - men

12 -> 220 Volt tranformeren bliver brugt af mange campister,
som kun har 12 Volt i vognen.

> (og egentlig - og det er ikke for at lyde utaknemmelig - så lyder det
> heller ikke heeeeelt som om i har helt styr på det...)

Jeg synes nu jeg har meget godt styr på det...
Og jeg har også styr på citatteknik

/Preben

Fra : Peter Ursin

Dato : 03-06-03 11:35

> Læs lige din egen sætning igen
>
> Der kommer 12 V ud af bilens cigaretstik, så det er vel dem, der skal
> omformes til 220 V som Powerbooken kan bruge.

Ja, ja pointe noteret
Til trods for min formulering så er varenummeret rigtig nok og det er sådan
en lille omformer jeg planlægger at købe.

mvh
Peter

Fra : phineas 

Dato : 03-06-03 19:09

i'm only guessing but i'd try the 'big' peripherals-producers for macs,
like griffin, kensington, apimac, etc. there's quite a lot of them, and
i'm sure there's more than one solutions for you among them. u tried
google'ing for it?

and then of course there are officeline.dk and macxpres.dk, the 2
biggest commercial mac-retailers here in copenhagen... i bet they got
what you want...

gtx

--
Phineas