Kræsne discus
Fra : Thomas

Dato : 29-03-01 05:54

Mine discus har tilladt sig at blive kræsne i et godt hjem, med god
daglig pleje..

Foder der anvende :

Frosne røde myg.
Cyclops
Hjemmelavet okse/kalkunblanding
Tetra's discusgranulat.

Alt dette foder har de spist dagligt med velbehag og god appetit, men
efter en varmekur vil de kun æde Cyclops, alt det andet få lov at
blive liggende.

Råd, tips og begrundelse søges.

Fra : Elo Rasmussen

Dato : 29-03-01 09:08

Hej!

Jeg har haft et lign. problem.
Discus er jo som bekendt nogle sat.... kræsne bæster - De kan være det :=(

Jeg købte noget nyt foder kaldet Krill, som er nogle små ferskvandsrejer.
Disse spiser de ikke hvis jeg bare smider det i deres fodertrug, som er
monteret ved vandoverfladen i siden af akv.

Tager jeg derimod "problem" foderet og smuldrer det ud over gruset eller
bunden ...så går der ca. 2-3 minutter så guffer de løs af foderet fra
bunden.
Måske er de mere tilbøjelige til at spise ukendt/nyt foder fra bunden af
akb. frem for fodertrug.
Kan du have samme problem mon?

ang. Cyclops? hmmm, hvis du ikke har unge discus, så foderet lidt for småt
??

De kan godt have deres underlige perioder.

mvh Elo-