Jeg drukner i browsere!
Fra : Lone Schmidt

Dato : 31-05-03 18:15

Lige som i andre er jeg blevet bombarderet med nye browsere, jeg
har:Safari,Navigator, Camino, og nu Mozilla! Er der nogle som kan
forklare fordele og ulemper ved de forskellige? Og om jeg bør smide
nogle af dem ud, jeg pruger primært Netscape. En anden vigting er at
finde den browser ,der er bedst til at afvikle Java, idet on-line spil
(TV2), alt for tit bliver afbrudt, med tabte point til følge!
Tusind tak. ;+)

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-05-03 18:56

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> finde den browser ,der er bedst til at afvikle Java, idet on-line spil
> (TV2), alt for tit bliver afbrudt, med tabte point til følge!

Det er meget enkelt. Du bruger Safari fra Apple. Det er den bedste, det
siger sig selv - den er jo fra Apple. Enkel, let og god.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Morten Lind

Dato : 31-05-03 19:12

> [...]

> finde den browser ,der er bedst til at afvikle Java, idet on-line spil
> (TV2), alt for tit bliver afbrudt, med tabte point til følge!

Jeg syntes, du havde fået det spil til at virke i Camino?

Nå, men vælg den browser, du synes er pænest at se på og arbejde
med......det bliver trods alt til nogle timer foran det billede.

Og smid så de andre ud.

Hej fraehh......
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Bitbucket

Dato : 31-05-03 19:26

> [...]

> finde den browser ,der er bedst til at afvikle Java, idet on-line spil
> (TV2), alt for tit bliver afbrudt, med tabte point til følge!

Svaret er enkelt: Mozilla 1.4fc1, det er en pokkers god browser. Det er
den dokumenteret bedste browser til at rendere HTML og blot fra 1.4b til
1.4fc1 er der sket en pokkers masse bugfixes foruden at den er blevet
kraftigt optimeret, den klare Java'en på spil.tv2.dk som en mis. Der er
absolut ingen grund til at bruge Netscape, den nyste version, 7.02 er
baseret på Mozilla 1.02, altså en gammel svend, vil du ha' det nyeste og
bedste så er svaret Mozilla, og så er der masser af flotte themes til
Mozilla på http://www.deskmod.com/?show=showcat&cat_name=mozilla , jeg
kører pt. med 'wood', nydeligt træpanel!

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/releases/mozilla1.4rc1/mozilla-mac-Ma
chO-1.4rc1.dmg.gz

Og mht Safari, den har mange renderingsproblemer, jeg kan f.eks. ikke se
billedearkivet på berlingske.dk i Safari.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-05-03 22:50

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Og mht Safari, den har mange renderingsproblemer, jeg kan f.eks. ikke se
> billedearkivet på berlingske.dk i Safari.

Nå, du kan heller ikke. Man kunne før. Men det kommer vel igen. For
resten godt at de endelig har fået lavet et moderne look. Tante
Berlinger er bare den bedste danske internet avis, synes jeg. I papir er
jeg mere til WeekendAvisen.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-06-03 00:02

"David Blangstrup" <firstname@home.lastname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Og med sidste udgave af Safari var det slut med at søge på dba.dk

Surt

Henry Lerche Madsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-06-03 06:54

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> "David Blangstrup" <firstname@home.lastname.dk> skrev i en meddelelse

> Og med sidste udgave af Safari var det slut med at søge på dba.dk
>
> Surt
>
> Henry Lerche Madsen

Ahaaa! Godt du sagde det! Jeg har forsøgt at indrykke en annonce om to
værelser til leje i Allerød, og 'serverfejl' dukker op hver gang jeg er
kommet til at skrive mit telefonnummer. Safari crasher dog ikke, men...
hmm, serverfejl, det må jo være... æh, serveren?

Fra : Bitbucket

Dato : 01-06-03 08:01

> [...]

> "David Blangstrup" <firstname@home.lastname.dk> skrev i en meddelelse

> Og med sidste udgave af Safari var det slut med at søge på dba.dk

Ja, det er en ren jungle med Safari
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-05-03 20:11

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Og om jeg bør smide
> nogle af dem ud, jeg pruger primært Netscape.

En browser fylder jo ikke alverden, så lad dem da bare ligge. Personligt
har jeg IE (til de sider som bare vil ha' IE), Safari (fordi man jo bør
ha' den browser som Apple synes er så fed) og Mozilla (fordi de er den
hurtigste p.t. og fordi det er den ikke-MS-browser som viser flest sider
korrekt.) For tiden bruger jeg Mozilla Firebird, som dog er en noget
"rå" browser idet det er en alphaversion af den næste store opdatering
af den alm. Mozilla browser - men den er hurtig!!

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Bitbucket

Dato : 31-05-03 20:54

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> [...]
> "rå" browser idet det er en alphaversion af den næste store opdatering
> af den alm. Mozilla browser - men den er hurtig!!

Firebird er lidt for upoleret og ustabil for min smag og på min 'puter
(G4 400 MHz) renderer den ikke HTML hurtigere end Mozilla.

Jeg har hele batteriet af browsere liggende. Til de sider der absolut
forlanger at browseren skal hedde noget med Internet Explorer har jeg
installeret in addon i Moz der hedder uabar, hvor man kan vælge hvilken
en User Agent man gerne vil udgive sig for at være

http://uabar.mozdev.org/

Så min Explorer har ligget så længe at der må være dannet gravrust på
den
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-05-03 21:34

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> http://uabar.mozdev.org/

Smart!

.... sjovt nok så fik jeg en side med nedenstående tekst (bl.a.) da jeg
klikkede på dit link:

"In order to accomodate the new roadmap, there is now a version of uabar
called uawidget to install into Firebird. Simply click here, accept the
install, restart Firebird, then Menu/View/Toolbars/Customize... and add
the widget to the approprite bar. Enjoy "

Så nu har jeg også denne feature på Firebird.

Man skal så bare lige huske at slå den tilbage, når man har forladt et
IE-only site, ellers tror folk jo bare at der kun kommer folk med IE på
deres websites - og det ville jo være et katastrofe!!!

Fra : Bitbucket

Dato : 31-05-03 22:18

> [...]

> IE-only site, ellers tror folk jo bare at der kun kommer folk med IE på
> deres websites - og det ville jo være et katastrofe!!!

Eller Windåsebruger, hvis sitet man besøgte forlangte en PC browser
*Gys*
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 11:44

> [...]

> http://uabar.mozdev.org/
>
> Så min Explorer har ligget så længe at der må være dannet gravrust på

Tak for de gode og interessante svar, ved nu at browserne ikke fylder så
meget,og at jeg skal holde nallerne fra de "rå" alfa browsere (mangler
nogle år på bagen! Øøøeeh, har downloaded Mozilla 1.4fc1, er det
alm. Mozilla eller Firebird?

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Bitbucket

Dato : 01-06-03 12:51

> [...]

> meget,og at jeg skal holde nallerne fra de "rå" alfa browsere (mangler
> nogle år på bagen! Øøøeeh, har downloaded Mozilla 1.4fc1, er det

Det er Mozilla, det er næppe længere hvad man kalder en alfabrowser.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-06-03 16:03

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Øøøeeh, har downloaded Mozilla 1.4fc1, er det
> alm. Mozilla eller Firebird?

Det er en "ren" Mozilla. Mozilla Firebird er let at kende idet den
hedder "Mozilla Firebird" når den er downloaded. (Den har dog samme
grimme ikon som mozilla. Hvorfor er der dog ikke en der lave et nyt?)

Fra : Morten Lind

Dato : 01-06-03 16:12

> [...]

> hedder "Mozilla Firebird" når den er downloaded. (Den har dog samme
> grimme ikon som mozilla. Hvorfor er der dog ikke en der lave et nyt?)

Hørt
M.
--
[2730]..når fantasien får luft, blæser nye vinde..(ML)

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-06-03 16:17

> [...]

> hedder "Mozilla Firebird" når den er downloaded. (Den har dog samme
> grimme ikon som mozilla. Hvorfor er der dog ikke en der lave et nyt?)

Jeg har brugt det herfra i stedet for det grimme blå M.

   <http://www.iheartny.com/xicons/pages/page7.html>

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 18:28

> [...]

> hedder "Mozilla Firebird" når den er downloaded. (Den har dog samme
> grimme ikon som mozilla. Hvorfor er der dog ikke en der lave et nyt?)

Kan desværre ikke sende ikoner over nettet, men måske er der noget her I
kan bruge. http://xicons.com/search.php?keywords=mozilla
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 19:04

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Kan desværre ikke sende ikoner over nettet, men måske er der noget her I
> kan bruge. http://xicons.com/search.php?keywords=mozilla
Forresten, check this out!
Den her "ikonmager" er efter min mening den bedste jeg har set til nu,
se hans bud på Mozilla ikon! http://xicons.com/designer/4/index7.html

Hvis det er oldnordisk "viden" jeg kommer med,
så giv mig lige et praj, tak!
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-06-03 08:27

> [...]

> finde den browser ,der er bedst til at afvikle Java, idet on-line spil
> (TV2), alt for tit bliver afbrudt, med tabte point til følge!

Jeg har 4 browsere på min bærbare: Safari, Camino, Explorer samt Mozilla
og det er jeg fint tilfreds med. Jeg bruger dem selvfølgelig også til at
teste websites med, men samtidig synes jeg at nogle websites bare
fungerer bedre med en fremfor en anden.

Da jeg ved at du har 320 MB RAM, så er det slet ikke noget problem at
have mere ened en stående åben.

Jeg synes det er hetl gak at slette dem - de fyldder jo ikke ret meget,
men tilgengæld har du altid en reserve browser på maskinen.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 11:44

> [...]
>
> Jeg synes det er hetl gak at slette dem - de fyldder jo ikke ret meget,
> men tilgengæld har du altid en reserve browser på maskinen.

Du har ret at det er gak at slette dem, men jeg var i tvivl om de fyldte
"for"meget.
Ellers interessant at læse de forskellige meninger, Safari får en lidt
hård medfart
Endnu engang tak for "sparket" ind i MacSOUP world, her er SKØNT!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-06-03 11:46

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Ellers interessant at læse de forskellige meninger, Safari får en lidt
> hård medfart

Safari er den bedste.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-06-03 12:03

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Safari er den bedste.
Jeg synes ikke, at der er den samme positive ånd i de andre indslag, når
det gælder Safari. Har ikke selv brugt den så meget, men beholder den
da
Lone.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 01-06-03 22:22

> [...]

> Jeg synes ikke, at der er den samme positive ånd i de andre indslag, når
> det gælder Safari. Har ikke selv brugt den så meget, men beholder den

Nåmmen så må vi fundamentalistiske safaribrugere jo slå til! Det er jo
ikke kun ikonet på mozilla der er grimt! Mozilla har både et grimt navn,
et grimt layout, en grim opstartstid OG et grimt ikon - bvdr bvdr!

Safari er sagen, bruger aldrig andet!
(undtagen når jeg lige skal på dba.dk, eller en anden side som safari
ikke fatter)

Muntre mozillsner - Jørgen

Fra : Bitbucket

Dato : 01-06-03 12:51

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Safari er den bedste.

Det er den ikke, men den burde være det!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-06-03 16:03

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> Det er den ikke, men den burde være det!

Jeg synes der går alt for langt imellem opdateringer af Safari. Det er
som om luften er gået lidt ud af ballonen hos Apple - altså mht. Safari!

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-06-03 19:16

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Jeg synes der går alt for langt imellem opdateringer af Safari. Det er
> som om luften er gået lidt ud af ballonen hos Apple - altså mht. Safari!

Nej, det er bare fordi du er vant til de andre. Apple ruger på ægget, og
kommer så med noget rigtigt godt. Jeg tror den endelige kommer i
slutningen af juli.