Etymotic ER-6 erfaringer
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 31-05-03 04:26

Hej alle, både i dk.edb.mac og dk.teknik.lyd - jeg havde fat i jer alle
vedr. mine overvejelser om køb af et par Etymotic ER-6 phones til min
iPod.

<http://www.etymotic.com/musicians/more6.asp>

Well, jeg bestilte dem hos Etymotic, selv om der vist er en distributør
i Norge hvis man GoogleGrouper lidt. Det fandt jeg ud af bagefter,
D'ohh!

Anyway, jeg bestilte dem den 27. og med $50 UPS Express Delivery var de
her i dag ... wait .. i går den 30.

Det var $139.00 + $50.00 og jeg har aldrig været så skuffet, de lød
frygteligt. Nå, jeg prøvede alt det jeg allerede havde læst i deres
manual (havde downloaded den da jeg bestilte):

<http://www.etymotic.com/images/pdf/er6instructions.pdf>

Jeg skiftede fra gummi propperne til skum-fiduserne og tilbage igen, det
lød stadig som en dåsetelefon.

Som sagt havde jeg GoogleGroupet lidt før jeg købte, og med ER-6 fulgte
en lille folder der - på hver side - opfordrede til at man liiige
prøvede at få dem til at sidde rigtigt i øret, bare en gang mere. Jeg
garanterer for at Etymotic har haft hver anden af deres købere sende
ER-6'erne tilbage.

Nu er jeg stædig, i sær fordi jeg ved hvad det ville koste at sende den
bette pakke tilbage til USA. Så ...

Jeg blev ved, og med skum-fiduserne på og et FAST TRÆK i øret opad (ikke
som de viser det i vejledningen - et svagt træk) og en bestemt
nedadgående og beslutsom "skruende" bevægelse fandt jeg mit øres (eller
Etymotics?) G-punkt!

Man skal rulle det lille stykke skumgummi helt lille, hive op i øret som
om man vil flå det af, bore ER-6'eren ind og ned ned ned, og når det gør
ondt dreje lidt af indtil man finder et hul hvor man så presser den ind,
og lader den svulme op.

Jaja, jeg ved godt hvordan det lyder, men det føles næsten som det lyder
når man har fundet "punktet" og tænder for musikken.
For var der mangel på bas og dynamik før, så ... well, lets just say
"Mama's back "

Men ... har man et problem med at stoppe ting ind i sin hjerne, er de
her nok ikke en god ide. Har man problemer med at bruge 10 timer på at
øve sig i at jage h.h.v. gummi og skum-ditto ind i selv samme, tja ...
de er ikke for alle

Jeg, der er en stor Springsteen fan har f.eks. fået en del ud af dem.
Jeg kan faktisk høre publikum råbe requests jeg ikke har hørt før på
"Roxy Night" og det er faktisk nok til at betale alt!

Er der nogen der skal i Parken den 14. i øvrigt?

Mojn, Thomas

PS: Kan jeg anbefale Etymotic ER-6? Kan jeg anbefale sex? Ja og ja!

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-05-03 08:28

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> om man vil flå det af, bore ER-6'eren ind og ned ned ned, og når det gør
> ondt dreje lidt af indtil man finder et hul hvor man så presser den ind,

Thomas, hvad laver du med din stakkels hjerne? Det er måske en
"boelskifte"?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Jesper Juul

Dato : 31-05-03 09:21

Thomas Boelskifte wrote:
> Jeg, der er en stor Springsteen fan har f.eks. fået en del ud af dem.
> Jeg kan faktisk høre publikum råbe requests jeg ikke har hørt før på
> "Roxy Night" og det er faktisk nok til at betale alt!

Er det på en bootleg?

> Er der nogen der skal i Parken den 14. i øvrigt?

Ja selvfølgelig

Jesper Juul

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-06-03 01:19

Jesper Juul <nospam@deaster.dk> wrote:

> Er det på en bootleg?

Ja, og jeg stavede også forkert. Bootleg'en hedder Roxy Nights, det var
den jeg mente.

> Ja selvfølgelig

Det bliver så fedt! :)

Mojn, Thomas

Fra : Peter Kiil

Dato : 31-05-03 10:12

in article 1fvt2v9.pezp4zs9nubaN%transporterroom1@boelskifte.dk, Thomas
Boelskifte at transporterroom1@boelskifte.dk wrote on 31/05/03 5:25:

> Er der nogen der skal i Parken den 14. i øvrigt?

Ja
--
/peter

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-06-03 01:19

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fvt2v9.pezp4zs9nubaN%transporterroom1@boelskifte.dk, Thomas

> Ja

Jamen så ses vi, det er mig til venstre for Bruce, med saxofonen!

Mojn, Thomas

Fra : Søren

Dato : 31-05-03 10:13

"Thomas Boelskifte" <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote in message
> Mojn, Thomas
>
> PS: Kan jeg anbefale Etymotic ER-6? Kan jeg anbefale sex? Ja og ja!

Godt indlæg!

Men jeg læste i specsne at de kun kunne spille op til 16.000 kHz.

Er det rigtigt?

Søren

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-06-03 01:19

Søren <leave@mealone.dk> wrote:

> "Thomas Boelskifte" <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote in message

> Men jeg læste i specsne at de kun kunne spille op til 16.000 kHz.

> Er det rigtigt?

Det står der ganske rigtigt, men jeg har ikke oplevet det som nogen
begrænsning. Kan man overhovedet høre noget over over 16 kHz, man kan i
hvert fald ikke over 16.000 Just kidding!

Jeg har læst et eller andet sted, i min søgen efter oplysninger om de
her phones, at andre også har bemærket det, men at det ikke betyder
noget i virkeligheden. Hell, de to stykker plastic der følger med en 300
kr. DiscMan er også målt til 20 kHz men hvor godt lyder de?

Mojn, Thomas