MS Windows
briani 27239
et program fra HELVEDE (hvordan ændrer man~
Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 20:01

Jeg har prøvet at installere en vens pinnacle studio version8. Det har
så bevirket at mit cd drev er forsvundet og jeg kan ikke installere det
igen.

Når jeg prøver at geninstallere det får jeg beskeden "Windows kan ikke
starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i
registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"

Hvad fanden gør man så ??? Jeg skriver denne mail til denne gruppe i håb
om at der er andre der har vundet kampen med dette program fra helvede.
Ufatteligt at man kan sende sådan noget lort på markedet.

Jeg har prøvet at deaktivere og fjerne enheden, ved efterfølgende
opstart siger systemet (xp) også at der er installeret ny hardware men
så sker der ikke rigtigt mere. Hvis jeg prøver at installere manuelt får
jeg ovennævnte besked, så hvad gør jeg så ????

Håber nogen har et bud.

MVH

Jakob

Fra : klander

Dato : 10-06-03 20:19

> Håber nogen har et bud.
Du kunne jo slette din vens program igen, det er jo nok ikke særlig
kompitable
med dine drev..

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 20:48

In article <3ee62f18$0$5143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
klander@pc.dk says...

> Du kunne jo slette din vens program igen, det er jo nok ikke særlig
> kompitable
> med dine drev..

Det siger du ikke.... Jeg har naturligvis slettet programmet og der
kommer aldrig mere pinnacle software på min maskine, men det har ikke
hjulpet. Det lader til at de laver software som er en blanding af et
værktøj og en ondsindet virus, amatører, det kan simpelthen pisse mig af
at der bliver sendt sådan noget hø på markedet.

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 20:20

Jakob skrev:

> Når jeg prøver at geninstallere det får jeg beskeden "Windows kan
> ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens
> konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er
> mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)"

Prøv at gå ned i Start > Kør og skriv: regedit
Find så følgende nøgle: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}. Hvis der findes
en værdi ved navn UpperFilters inde i den nøgle så slet den. Gør det
samme hvis der findes en værdi ved navn LowerFilters. Genstart derefter
pc'en og se om drevet er kommet tilbage.

Madsen.

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 20:46

> [...]
> samme hvis der findes en værdi ved navn LowerFilters. Genstart derefter
> pc'en og se om drevet er kommet tilbage.

Jeg må indrømme at jeg er noget utryg ved det her med at rode i
registreringsdatabasen som jeg ikke kender noget til. Hvor stor risiko
er der med den procedure du foreslår her ??

Hygge

Jakob

Fra : Frede Sørensen

Dato : 10-06-03 20:52

> Jeg må indrømme at jeg er noget utryg ved det her med at rode i
> registreringsdatabasen som jeg ikke kender noget til. Hvor stor risiko
> er der med den procedure du foreslår her ??

Det er ikke så slemt, hvis du vil være sikker, så højreklik på nøglen og
vælg eksporter.. først og gem den et sted, hvor du nemt kan finde den.
Derefter kan du genskabe den ved at klikke på reg-filen igen.
Rådet er godt nok.

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 21:03

> [...]
> vælg eksporter.. først og gem den et sted, hvor du nemt kan finde den.
> Derefter kan du genskabe den ved at klikke på reg-filen igen.

Ok, tak for nervemedicinen , jeg bevæger mig ud i det

Hygge

Jakob

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-06-03 21:34

Jakob wrote:
> Jeg må indrømme at jeg er noget utryg ved det her med at rode i
> registreringsdatabasen som jeg ikke kender noget til. Hvor stor risiko
> er der med den procedure du foreslår her ??

Man skal også være forsigtig med reg.basen! Men Madsens råd - de er sq altid
fejlfrie

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 21:02

Jakob skrev:

> Jeg må indrømme at jeg er noget utryg ved det her med at rode i
> registreringsdatabasen som jeg ikke kender noget til. Hvor stor
> risiko er der med den procedure du foreslår her ??

Ifølge MS er det den eneste måde at løse problemet på udover at
geninstallere Windows forstås.

Du kan evt. markere nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} og gå op Filer >
Exporter inden du går i gang. På den måde kan du gemme nøglen som en
*.reg-fil til senere brug, hvis der skulle være behov for det. Den fil
kan der blot dobbeltklikkes på hvis du vil have din gamle indstillinger
tilbage igen.

Se evt. følgende MS-artikel:
<http://support.microsoft.com/?kbid=314060>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-06-03 21:33

On Tue, 10 Jun 2003 22:01:34 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]

Det kan jeg godt forstå. Men Madsens anvisninger er en undtagelse. De
er så omhyggelige og veldokumenterede, at du roligt kan følge dem.

> [...]
>*.reg-fil til senere brug, hvis der skulle være behov for det. Den fil
>kan der blot dobbeltklikkes på hvis du vil have din gamle indstillinger

Fornuftigt råd - som jo altså bare forudsætter, at man ikke får lavet
mere ged i den, end at windåzen stadig vil starte op.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 21:34

> tilbage igen.
>
> Se evt. følgende MS-artikel:
> <http://support.microsoft.com/?kbid=314060>

Hey Madsen (og andre)

tak for de hurtige svar. Jeg har lige yderligere et. Der står at man
skal fjerne både upper og lower filters i reg.databasen, men der er kun
lower at finde. Er det er problem. Jeg har dobbelt og trippelchecket at
jeg er det rigtige sted, og har exporteret nøglen ??

Hygge

Jakob

Fra : Pico

Dato : 10-06-03 21:25

Madsen wrote:

> [...]
> *.reg-fil til senere brug, hvis der skulle være behov for det. Den
> fil kan der blot dobbeltklikkes på hvis du vil have din gamle

Nå der var da flere svar i denne gruppe end i dk.edb.videoredigering
Hvorfor er der ingen der har brokket sig over at medelsen er påstet i
2 grupper og det undre mig særligt når man tager sproget i betragtning
Pico

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 21:45

> Nå der var da flere svar i denne gruppe end i dk.edb.videoredigering
> Hvorfor er der ingen der har brokket sig over at medelsen er påstet i
> 2 grupper og det undre mig særligt når man tager sproget i betragtning

Det er måske fordi der ikke er nogen der har gidet at være pedantiske
nok til at brokke sig, og hvad er der egentlig at brokke sig over. Jeg
postede i 2 grupper fordi:

1) Det er jo ikke sikkert at alle læser alle grupper, og indlægget er
100% relevant i begge som jeg ser det.

2) Jeg var desperat og ville gerne have problemet løst i en fart,
hvilket også forklarer det sprogbrug, som jeg egentlig mener er på sin
plads, det syge software taget i betragtning.

Hygge

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 21:43

Jakob skrev:

> Der står at man skal fjerne både upper og lower filters i
> reg.databasen, men der er kun lower at finde. Er det er problem.

Nej. Du nøjes blot med at fjerne lower filters så.

Madsen.

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 21:46

In article <Xns9396E71E45A06.thomas@madsen.tdcadsl.dk>,
nospam@madsen.tdcadsl.dk says...

> Nej. Du nøjes blot med at fjerne lower filters så.

Tænkte jeg nok, men man skal være forsigtig med at tænke for
selvstændigt nogen gange

En registreringsdatabase er ikke det der kalder på selvstændigt
initiativ og handlekraft for mit vedkommende

Tak for svaret

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 21:55

> Nej. Du nøjes blot med at fjerne lower filters så.

Og så lige en lille opfølger, det virker sgu efter registreringsfikset
og genstart er alt tilbage og jeg er glad.

Tak til Madsen og alle andre hjælpere, nyhedsgrupper styrer

MVH

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 22:49

Peter Loumann skrev:

> Det kan jeg godt forstå. Men Madsens anvisninger er en undtagelse. De
> er så omhyggelige og veldokumenterede, at du roligt kan følge dem.

Det er da utroligt som man skal skamroses for tiden, men igen så:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/roedmer.jpg> og tak, men hæng mig
ikke op på at jeg altid kan leve op til dit udsagn. :)

Madsen.

Fra : jens

Dato : 10-06-03 22:57

> [...]
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/roedmer.jpg> og tak, men hæng mig
> ikke op på at jeg altid kan leve op til dit udsagn. :)

Hej madsen, har du talt dem?

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 23:24

jens skrev:

> Hej madsen, har du talt dem?

Skamroserne, de røde kinder, eller de fejlbehæftede indlæg?

Madsen.

Fra : jens

Dato : 10-06-03 23:28

> Skamroserne, de røde kinder, eller de fejlbehæftede indlæg?

Nejnej, men jeg ser altid på sidetallet i en bog først, du må da have talt
hvor mange linie der er i en registreringsdatabase i windows.

Er det ikke den du læser mest i, med den viden du lige har i toppen. ?

Mvh Jens

Fra : jens

Dato : 10-06-03 23:32

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor mange linie der er i en registreringsdatabase i windows.
>
> Er det ikke den du læser mest i, med den viden du lige har i toppen. ?

(hihi)

Nu vi er ved det, hvordan fortæller man xp at man ikke kan læse ariel 6 i
menuerne ?

Det er dæme blevet småt, både i OE og i alle menuer direkte i xp....

Mvh Jens

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 23:52

jens skrev:

> Nu vi er ved det, hvordan fortæller man xp at man ikke kan læse
> ariel 6 i menuerne ?

Du sidder ret tæt på skærmen lige nu kan jeg regne ud. :)

Nu er det den engelske WinXP jeg sidder med, men højreklik på
skrivebordet og vælg Properties > Appearance > Advanced og derinde
har du så en del muligheder. Det er nok Menu du skal have kigget
på.

Madsen.

Fra : jens

Dato : 11-06-03 00:04

> Du sidder ret tæt på skærmen lige nu kan jeg regne ud. :)

Næ, jeg har en 19" i 800*600
(Linierne i "kontaktpersoner" feks. er ca 3mm høje.)

> [...]
> skrivebordet og vælg Properties > Appearance > Advanced og derinde
> har du så en del muligheder. Det er nok Menu du skal have kigget

Lool, jeg havde faktisk kigget der...
Men skrifttupe, farve og støelse er "greyet out".

Jeg har leget med DC i eftermiddag, GPOèr....
Mon ikk jeg skal det imorgen også ?

Noget siger mig at xp ikke mener jeg er den jeg er.
(Eller burde være)

Mvh Jens thx for hintet. fald nu ikke ned af stolen

Fra : Madsen

Dato : 10-06-03 23:55

jens skrev:

> Nejnej, men jeg ser altid på sidetallet i en bog først, du må da
> have talt hvor mange linie der er i en registreringsdatabase i
> windows.

Nå på den måde. Det er faktisk sjældent jeg roder i den. Det er kun
når jeg er pisket til det og det sker så desværre ret tit fordi at
jeg piller mere end godt er.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-06-03 01:07

jens skrev:

> Men skrifttupe, farve og støelse er "greyet out".
>
> Jeg har leget med DC i eftermiddag, GPOèr....
> Mon ikk jeg skal det imorgen også ?

Det kunne tyde på det ;)

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 10-06-03 21:45

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> så sker der ikke rigtigt mere. Hvis jeg prøver at installere
manuelt får
> jeg ovennævnte besked, så hvad gør jeg så ????

Har du prøvet med Systemgendannelse ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Jakob

Dato : 10-06-03 22:00

> Har du prøvet med Systemgendannelse ?

Næhh men nu virker den efter reg.fixet . Jeg vil dog sætte mig lidt
mere ind i det her med systemgendannelse hvis noget lignende skulle
opstå igen (har lige været inde og kigge på din side

Hygge

Jakob

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 11-06-03 21:07

Hvad med at gå i Hjælp og support og vælge systemgendannelse

Der kan du vende tilbage til før du installerede programmet.