Vores hunkat venter sig :-) (tror vi da ih~
Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-06-03 19:41

Hej Alle sammen

Ja det er en lidt sjov overskrift.
Men det ligger sådan at vi er nyopstartet opdrætter, og vi har aldrig haft
killinger før, så vores viden om en hunkat er gravid er ikke så stor endnu.
Men jeg har fået afvide at man skal kigge efter om hendes patvorter bliver
store og mere lyserøde, og at hvis hun er gravid så vil hun sove og spise
mere end hun plejer.

Det er lige det der er tilfældet med vores norskeskovkat Elantra. Vores
hankat hoppede på hende for ca 4 uger siden. Hun spiser og sover mere nu end
hun plejer og hun er endnu ikke gået i løb. Samt hun hvæser meget når sirius
gerne vil springe på hende.

Vores spørgsmål er nu
er der noget mad, der er bedst for hunkatte at få når de venter sig. vi
fodre med maine coon 31 og det spiser de alle med største velbehag.

Vi håber nogen vil komme med nogen gode råd til os, for vi vil jo bare det
bedste for vores dejlige hunkat.
Hvis nogen er interesseret i at se Sirius og Elantra som forhåbentlig snart
skal være forældre
kan man gå på www.sollok.dk/katte og se under planer

Hilsen Marianne og Dan
p.s. Sirius er ikke helt sikker på hvad der sker han hopper meget på hende
men får bestemt ikke lov til noget som helst hun bruger både næb og klør for
at holde ham væk, og det lykkedes meget godt

Fra : Niels Peter

Dato : 10-06-03 20:23

Dan Mortensen wrote:
> [...]
> sover mere nu end hun plejer og hun er endnu ikke gået i løb. Samt
> hun hvæser meget når sirius gerne vil springe på hende.

Det lyder, som om den er god nok - til lykke!

> Vores spørgsmål er nu
> er der noget mad, der er bedst for hunkatte at få når de venter sig.
> vi fodre med maine coon 31 og det spiser de alle med største velbehag.

Killingefoder er nok det bedste. Giv hende lidt kalktilskud den sidste
uges tid.

Niels Peter

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-06-03 20:24

Hej igen

Tak for det vi glæder os meget kan du tro.
ok jamen så vil jeg give hende killinge foder. er der andet mad der er godt
for hende.
Det kan godt ske jeg lyder lidt beskyttende overfor hende. men det er jo
første gang for hende. og jeg vil gerne hun får det der er bedst for
hende i hendes tilstand

Hilsen Marianne

Fra : Niels Peter

Dato : 10-06-03 20:33

Dan Mortensen wrote:
> Hej igen
>
> Tak for det vi glæder os meget kan du tro.
> ok jamen så vil jeg give hende killinge foder. er der andet mad der
> er godt for hende.

Hvis du finder et killingefoder af en god kvalitet (f.eks. Hill's, Royal
Canin, Specific), som hun kan lide, er det bedst at holde sig til det.
Sørg for at hun har kattegræs, da mange drægtige katte har tendens til
forstoppelse.

> Det kan godt ske jeg lyder lidt beskyttende overfor hende. men det er
> jo første gang for hende. og jeg vil gerne hun får det der er
> bedst for hende i hendes tilstand

Som DSB-Harry ville sige: "Klart, klart!"

Niels Peter

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-06-03 21:02

Hej

tak igen
jamen så vil jeg da give hende killinge foder. det bliver mine drenge på 2
år glade for
de vil sikkert gerne hjælpe med til at spise det
vi er lidt stolte over vores hankat, han bliver far i en ung alder han er 7
mdr.
han hedder iøvrigt DK starkad Sirius og hunnen hedder DK true trust Elantra

Hilsen marianne og dan