Film med en Lamborghini
Fra : Peter Lind

Dato : 10-06-03 18:17

Hejsa gruppe

I forbindelse med Cinematekets visning af filmen Vanishing Point
(http://us.imdb.com/Title?0067927) er jeg kommet til at tænke på andre
bilfilm, som jeg har set i fjernsynet i 80'erne.
Jeg husker især en med en ung fyr, der skal køre en Lamborghini Countach
(jeg er næsten sikker på at det er sådan en) tværs over landet for nogle
lyssky personer. Der indgår vist også nogle Ferrarier i filmen, og en
mekaniker, der er handicappet, men har en stor kran/lift, som han kan køre
rundt på sit værksted i. Den feature er brugt i flere film, så det er nok
ikke det nemmeste at huske den på.
Jeg kan huske at den slutter med at fyren kører hen til sin pige, istedet
for at aflevere bilen, og forinden har mekanikeren vist nok hjulpet ham med
at få 'the bad guys' væk fra ham.
Men ellers så ligger det meste i en tåge, men jeg tror at jeg så den i
starten af 90'erne fra tysk tv !

Er der nogen, der har nogle ideer ?

mvh
Peter Lind

Fra : Søren Blom

Dato : 10-06-03 21:54

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev

> Er der nogen, der har nogle ideer ?

Hvis du ikke får svar her, så prøv at spørg nørderne i dk.fritid.bil selvom
det er godt nok er noget uden for gruppens emne, så ved mange af dem,
hvilken dæk der sad på de forskellige biler i diverse film bl.a.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Martin Seebach

Dato : 11-06-03 14:02

Peter Lind wrote:
> [...]
> (http://us.imdb.com/Title?0067927) er jeg kommet til at tænke på andre
> bilfilm, som jeg har set i fjernsynet i 80'erne.

Der er jo Cannonball Run (eller noget i den dur - "ud at køre med de
skøre", tror jeg den elegante danske oversættelse er). Hovedpersonerne
kører ikke Lamborghini, men det gør to bi-roller, i skikkelse af vulgære
80er-piger.

- Martin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-03 16:27

Hej!

Martin Seebach wrote:

> [...]
> skøre", tror jeg den elegante danske oversættelse er). Hovedpersonerne
> kører ikke Lamborghini, men det gør to bi-roller, i skikkelse af vulgære

Det lyder da ikke som Cannonball Run synes jeg. Hvem er f.eks. den handicappede
mekaniker?!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Martin Seebach

Dato : 12-06-03 15:39

Kim Voss Schrader wrote:

> Det lyder da ikke som Cannonball Run synes jeg. Hvem er f.eks. den handicappede
> mekaniker?!

Ja, hvem er han?

http://us.imdb.com/Title?0082136

Der er i hvertfald en lambourghgini på plakaten.

Fra : Peter Lind

Dato : 12-06-03 16:04

"Martin Seebach" <usenet@g-bach.dk> wrote in message

> Ja, hvem er han?
>
> http://us.imdb.com/Title?0082136
>
> Der er i hvertfald en lambourghgini på plakaten.

Det er muligt, men det var nu ikke Cannonball Run (Ude at køre med de skøre)
som jeg tænkte på - og tro mig, jeg vil til evighed kunne huske de to
bimboer i Lamborghinien, og deres metoder til at undgå bøder

mvh
Peter Lind

Fra : Brian Christensen

Dato : 11-06-03 20:16

> Er der nogen, der har nogle ideer ?

Jeg kan huske denne her fra 1988, der er nogle lamborghini countach kit-cars
med
http://us.imdb.com/Title?0095384

Fra : Peter Lind

Dato : 12-06-03 09:14

"Brian Christensen" <brianc@REMOVEesenet.dk> wrote in message

> Jeg kan huske denne her fra 1988, der er nogle lamborghini countach
kit-cars
> med
> http://us.imdb.com/Title?0095384

It Takes Two, som har fået 73 stemmer... Det tyder på at være en MEGET
ukendt film.
Men de to anmeldelser der er, lyder meget som om det er den film jeg tænker
på, især den sidste kommentar med "Movie is very funny, strange, and
entertaining." - jeg husker den nemlig også som ret mærkelig.

Så, ja, jeg tror det er den. Så er spørgsmålet bare - hvordan får man fat på
den, så man kan se den igen ?

Mvh
Peter Lind