Bobo har tabt pelsen!!
Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-03 17:46

....eller mon vi har fundet en ny race??

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte/killinger
www.glemte-katte.dk

Fra : Majer

Dato : 10-06-03 17:59

Louise Viborg wrote:
> ...eller mon vi har fundet en ny race??

hi hi... har spekuleret lidt over hvordan en "sommerpels" ser ud!!

Nå, men hvorfor er det lige at den stakkels kat ser sådan ud??

Mange hilsner fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-03 18:37

On Tue, 10 Jun 2003 18:59:21 +0200, "Majer" <majbritt<FJERN@majer.dk>
wrote:

>hi hi... har spekuleret lidt over hvordan en "sommerpels" ser ud!!

L: Ja, den ser jo så sådan ud .-) Men vi gør altså meget ud af at
fortælle ham hvor smuk og dejlig han ser ud, og ALLE der kommer på
besøg får besked på ikke at grine af ham, for det ville da være synd

>Nå, men hvorfor er det lige at den stakkels kat ser sådan ud??

L: Efter han blev kastreret fik han en ordentlig bunke pels. Vi
børstede og vaskede og gjorde ved, men ligemeget hjalp det, da han har
ufattelig meget underuld. Så da vi havde Gonzo til dyrlægen idag, tog
vi Bobo med og spurgte om han ikke ville barbere ham ned, så vi kunne
få noget orden i den pels. Det er jo ikke sjovt for ham at rende med
en kæmpe pels der duller hele tiden

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 10-06-03 19:18

> L: Ja, den ser jo så sådan ud .-) Men vi gør altså meget ud af at
> fortælle ham hvor smuk og dejlig han ser ud, og ALLE der kommer på
> besøg får besked på ikke at grine af ham, for det ville da være synd

Ja helt klart

> [...]
> vi Bobo med og spurgte om han ikke ville barbere ham ned, så vi kunne
> få noget orden i den pels. Det er jo ikke sjovt for ham at rende med

Lyder lige som Logan :-/ men forsøger da at holde det så godt man nu kan
og det går da rimeligt godt.

Ang. Gonzo så kan jeg jo forstå han har det ret dårligt, hvad sagde dyrlægen
idag ? hvad tests blev der lavet på ham ?

MVH
Gitte
www.sacala.dk - killinger tilsalg

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-03 20:28

On Tue, 10 Jun 2003 20:18:18 +0200, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote:

>Ang. Gonzo så kan jeg jo forstå han har det ret dårligt, hvad sagde dyrlægen
>idag ? hvad tests blev der lavet på ham ?

L: Jeg skriver lige en privat mail til dig senere i aften, ok.

Knus, Louise

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 10-06-03 20:30

> L: Jeg skriver lige en privat mail til dig senere i aften, ok.

Lyder dejligt

VH
Gitte

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 11-06-03 08:25

On Tue, 10 Jun 2003 19:36:47 +0200, Louise Viborg
<nospam@shunozahra.dk> wrote:

> [...]
>vi Bobo med og spurgte om han ikke ville barbere ham ned, så vi kunne
>få noget orden i den pels. Det er jo ikke sjovt for ham at rende med

Hej Louise

Det lyder da ikke godt at Gonzo stadigvæk er syg, hvad fejler han ???
Håber han bliver hurtig frisk igen

--
Camilla Sabroe

Fra : Tumling@gmx.net

Dato : 11-06-03 19:15

<klip>
Hej Louise

Det lyder da ikke godt at Gonzo stadigvæk er syg, hvad fejler han ???
Håber han bliver hurtig frisk igen

Camilla Sabroe
<klip>

Hej Camilla
Nu hedder jeg godt nok ikk Louise men ....
jeg snakkede lidt med Louise i aftes om Gonzo hvor hun fortalte at hendes
dyrlæge havde nævnt mulighederne for både FIP eller Hæmobotanella. Men hun
havde netop fået taget diverse prøver taget som hun nu går og venter svar
på...
Knus, Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 11-06-03 19:56

On Wed, 11 Jun 2003 20:14:42 +0200, <Tumling@gmx.net> wrote:

> [...]
>jeg snakkede lidt med Louise i aftes om Gonzo hvor hun fortalte at hendes
>dyrlæge havde nævnt mulighederne for både FIP eller Hæmobotanella.

Hmm det kan jeg ikke rigtig til at få til at passe for så ville
Louise´s dyrlæge da aldrig have givet grønt lys for at sende Vianna ud
til parring.

For iflg FiFE´s avls-og registreringsregler så lyder der flg om Fip og
karantæne at:

----Citat start----

3.1   Karantænebestemmelser:

Ved mistanke om FIP (begrundet udfra kliniske tegn som a, b eller c)
sættes katteriet/katten i karantæne i 4 uger.
Katteriet/katten skal efterfølgende være fri for kliniske tegn på FIP
i minimum 4 uger, før mistanken om FIP kan afvises.
Alle katte i slutstadiet (tørre/våde form) bør aflives eller isoleres.
Karantænen omfatter parringer, salg og udstillinger. Raskmelding
omfatter samtlige katte i katteriet og skal attesteres af egen dyrlæge

----- Citat slut----
--
Camilla Sabroe

Fra : Birgitte

Dato : 11-06-03 20:10

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

> [...]

> Karantænen omfatter parringer, salg og udstillinger. Raskmelding
> omfatter samtlige katte i katteriet og skal attesteres af egen dyrlæge

Hej Camilla
Jamen Louise nævnte også FIP og FeLV overfor mig ang. Gonzo, men jeg har
slet ikke haft andet i tankerne end hvordan det går med min lille dreng
Han fylder jo en stor plads i mit hjerte,- og især da han jo samtidig er den
eneste fertile hankat med de linier Er meget bekymret for ham...
Forstår bare ikke helt at han skulle have FeLV da alle mine katte er testet
for dette,- og alle hunkatte der har været til parring har været det samme,
og jeg har forlangt at de hankatte jeg har parret ude hos har frisk test
også...
Ihhh hvor gør det mig ondt med ham.
Jeg krydser alt hvad krydses kan for at han får det bedre.
Missetanker fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 11-06-03 21:51

Hejsa

Nu ved jeg heller ikke lige hvordan han skulle være blevet smittet, især da
jeg ved at Birgitte som jo Gonzo´s opdrætter gør alt for at sikre det er
raske katte der parres og ikke katte der bære på noget, så det gør også mig
meget ondt og håber det bedste for ham.

Men jeg vil så sige at man som opdrætter må tage og kigge på hele
husstandens katte inden man sender en videre til parring, og havde jeg selv
haft en kat som var så syg, så gik ikke en af mine videre til ude parring,
før jeg viste ren besked, men det er svært især da Louise jo har spurgt sin
dyrlæge, men må indrømme at en dyrlæge som den ene dag siger god for at
sende en kat videre til parring med en alvorlig syg kat i huset, og som så
bagefter tror det måske kan være FIP, ikke vil være en jeg havde særlig
tiltro til senere, da det jo også kan have betydning for det sted som
Louises kat er til parring vel ?, så står Louise pludselig i en situation
hun slet ikke havde kunne forestillet/ønsket sig det er som sagt bare min
mening og ikke et ønske om at tale nedsættende om nogen , så håbe rikke
det bliver opfattet på den måde

Fra : Jakob Jensen

Dato : 11-06-03 22:45

Hej alle

Som beskrevet, så mener jeg at det er lidt svært, at tage andre
forholdsregler, end dem vi har gjort. Hvilket er at tage det for gode
vare, som ens dyrlæge siger og samtidig informere det katteri, hvor
parringen skal ske, om hvordan tingene står til i øjeblikket, og dette
har vi gjort. Og dette katteri har sagt, at de ingen problemer havde
med, at få Vianna på besøg.
Da vi sendte Vianna til parring, var det IKKE med FIP som mistanke
eller nogen anden smitsomsygdom, da ingen andre katte i vores katteri
har tegn på sygdom. Det eneste, som næsten var sikkert før testing,
var at han havde blodmangel af en eller anden form og ikke nogle
umiddelbare tegn på, at denne blodmangel skulle skyldes en smidtsom
sygdom.

Vi/Jeg har valgt i samråd med vores dyrlæge at teste Gonzo for FIP
istedet for FeLV, da vi havde beviser fra Birgitte om, at hendes
opdræt ER TESTET RENT og derfor anså vores dyrlæge det som mindre
sandsynligt, at det kunne være FeLV, dog ville han stadig gerne teste
for FIV og dette blev gjort. Som nævnt kunne det også være
hæmobartonellose, men efter vores dyrlæges oplysninger, så kan det
være mange andre ting, da det eneste bevis vi har lige nu er, at han
helt sikker lider af blodmangel.

De forskellige tests som vi har taget, vil vi have svar på i morgen,
og hvis de som vi håber, alle er negative, så vil Gonzo blive tjekket
for hæmobartonellose, hvis den ligeledes er negativ, vil testingen
fortsætte indtil vi har fundet ud af, hvad vores lille vidunder fejler
og om det kan kurreres (beder).

Vi skal nok informere jer, når vi ved yderligere! Og samtidig vil jeg
bede jer om, at tage det lidt roligt angående FIP/FeLV/FIV eller andre
smidtsomme og dødelige sygdomme, da det er et valg, at vi testede for
dem først og ikke pga. klare indikationer. Og igen! Der er ikke noget,
som antyder at det er den ene sygdom frem for den anden..

Venlig hilsen Jakob Jensen
Shuno Zahra - shunzahra.dk
Debat Kat - Debatkat.dk

On Wed, 11 Jun 2003 22:50:58 +0200, "Gitte S. Eriksen"

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 11-06-03 23:11

On Wed, 11 Jun 2003 23:45:25 +0200, Jakob Jensen <nospam@rodsen.dk>
wrote:

Hej Louise og Jakob

Det lyder da slet ikke godt, krydser alt hvad krydes kan for Gonzo og
jer
--
Camilla Sabroe

Fra : DK-Pisik

Dato : 11-06-03 23:22

<klip>
[...]

Hej Jacob og Louise

Krydser alt der kan krydses og håber på det bedste. Er snart blå i hovedet
af at holde vejret. Gid den gode vind må blæse med jer. Gonzo har bestemt
fortjent det.

Knus fra
Inger Kaya
DK-Pisik
www.pisik.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-06-03 09:31

Jakob Jensen <nospam@rodsen.dk> writes:

> Hej alle

Snip en hel masse

> [...]
> dem først og ikke pga. klare indikationer. Og igen! Der er ikke noget,
> som antyder at det er den ene sygdom frem for den anden..

Jeg er rolig *S* Alt andet lige må man jo starte fra en ende af, når
man skal teste og hvad er næsten mere naturligt at starte i worst case
afdelingen og så arbejde sig frem...

Vi krydser fingre, poter og sender mange positive vibrationer

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Louise Viborg

Dato : 11-06-03 22:09

Det ville jeg nu helst selv have lov at fortælle dette her, så jeg
selv kan styre hvad jeg synes der skal fortælles hvornår. Grunden til
at jeg sendte en privat mail til Gitte er netop for at undgå en
diskution som denne der er igang nu. Diskutionen bliver uden mig i
denne omgang, for jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle til at
forsvare en hel masse da jeg selv er meget ked af det og forvirret. Så
lad os nu se hvad testerne siger imorgen.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 11-06-03 22:19

Hejsa Louise

Det kan jeg godt forstå, og jeg håber meget at testene viser det ikke er
noget alvorligt med Gonzo, derfor var det ikke min mening jeg her ville
skrive hvad det kunne være med Gonzo, da vi jo alle håber det bedste og jeg
respektere det du sendte privat til mig, men da der var taget hul på sagen,
ville jeg give min mening tilkende, især da jeres dyrlæge gav grøntlys, han
burde jo være den ved mest om disse ting og ham som man rådføre sig med som
I har gjordt, krydser hvad vi akn for det går

MVH
Gitte

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-06-03 06:07

Hej Gitte!
Sorry at min besked kom efter din, men det var altså ikke med dig i
tankerne. Som du selv siger, når der var taget hul på sagen kunne du
jo godt skrive din mening om det.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Formidling af vildtlevende katte/killinger
www.glemte-katte.dk

On Wed, 11 Jun 2003 23:19:21 +0200, "Gitte S. Eriksen"

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-06-03 18:22

In <rm2cev8c77cn6epo4l5uv0hb4smsclumf2@4ax.com> Louise Viborg wrote:
> ....eller mon vi har fundet en ny race??

Hm - kongepuddel-kat?? *ggg*

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-03 18:38

On 10 Jun 2003 17:22:23 GMT, Ann Rudbeck <webmaster@FJERNsiamis.com>
wrote:

>Hm - kongepuddel-kat?? *ggg*

L: Hihi....jeg har også overvejet at træne permanentoprulning på ham
(jeg går jo på frisørskole), så kunne han blive kattenes svar på en
puddelhund *G*

Fra : Stina Hofmann

Dato : 10-06-03 18:49

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>...eller mon vi har fundet en ny race??

Fnis. Og her har jeg så lige i et andet indlæg rost hans fantastiske
pelskvalitet.
Bare det ikke er arveligt!
Der er altså en grund til at jeg bliver nødt til at halvere min kat
med en strid børste 3 gange om ugen.

Mvh
Stina og drengene (hvoraf den ene ser lidt bekymret ud).

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-03 20:30

On Tue, 10 Jun 2003 19:49:28 +0200, Stina Hofmann
<spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> wrote:

>Fnis. Og her har jeg så lige i et andet indlæg rost hans fantastiske
>pelskvalitet.

L: Ja, du er også bare skdie smart hva *G*

>Bare det ikke er arveligt!
>Der er altså en grund til at jeg bliver nødt til at halvere min kat
>med en strid børste 3 gange om ugen.

L: Selvfølgelig kan det gå videre, men Bobo har en kanon lækker pels,
den har bare ikke været til at styre på det sidste pga al den underuld
han har fået.

>Mvh
>Stina og drengene (hvoraf den ene ser lidt bekymret ud).

Ååårrhh, lille Anakin pus

Knus, Louise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-06-03 19:03

> ...eller mon vi har fundet en ny race??

jamen han er jo blevet løve-klippet. Jeg har en mco der bliver det 2 gange
om året. Han ÆLSKER det. Bliver som en 3 mdr killing, når al pelsen er væk.

Tillykke med løven

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-06-03 20:31

On Tue, 10 Jun 2003 20:02:58 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<NOSPAMnina@knus.dk> wrote:

>jamen han er jo blevet løve-klippet. Jeg har en mco der bliver det 2 gange
>om året. Han ÆLSKER det. Bliver som en 3 mdr killing, når al pelsen er væk.
>
>Tillykke med løven

L: Jamen sådan har Bobo det også. Han er meget glad og fiser os i
røven hele tiden og nusses og puttes osv. Det er som om han er blevet
fyldt op med en masse ny energi

Fra : Birgitte

Dato : 11-06-03 06:26

> ...eller mon vi har fundet en ny race??
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk

Jamen han ser da skøn ud
En passende fritz her til sommeren *S*
Håber det går bedre med Gonzo.