Hjelp til klassifisering av akv. planter
Fra : /

Dato : 10-06-03 16:01

Jeg kjøpte en "amazon miks" plante pakke lokalt hos min forhandler idet jeg
startet opp et 128L akvarium her , dessverre så var ikke disse merket mens
butikk betjeningen nevnte noe om anubi / amazon osv ...

Kanskje noen kunne ta en titt på bildene jeg har tatt og hjelpe til med å
klassifisere disse ?

Tor

For de med modem/isdn ;
http://home.no.net/~skogulv/aqua/small_size_800pixels/
For oss med bredbånd; http://home.no.net/~skogulv/aqua/

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-06-03 16:27

/ wrote:
> Jeg kjøpte en "amazon miks" plante pakke lokalt hos min forhandler
> idet jeg startet opp et 128L akvarium her , dessverre så var ikke
> disse merket mens butikk betjeningen nevnte noe om anubi / amazon osv

Her er nogle hurtige bud:

Plante 1 ligner: noget Valineria
http://www.tropica.com/productcard.asp?id=055
Plante 2 ligner: noget Echinodorus fx.
http://www.tropica.com/productcard.asp?id=073C
Plante 3 ligner: en Lysimachia:
http://www.tropica.com/productcard.asp?id=155A
Plante 6 ligner en Echinodurus fx.
http://www.tropica.com/productcard.asp?id=073B
Plante 7: Ligner også en Echinodorus fx.
http://www.tropica.com/productcard.asp?id=071

Herudover mener jeg at kunne skimte nogle cabomba og Javabregne

/DM