Router eller switch?
Fra : Mugge

Dato : 10-06-03 15:49

Jeg skifter fra TDC til Tele2, og vil høre hvad der er bedst at vælge. Jeg
har 3 pc'er, der alle skal på nettet, og også kunne fungere som
hjemmenetværk. Jeg får 2 dynamiske IP adresser, og er lidt i tvivl om jeg
skal vælge en router med 1 ud og 4 ind, eller en 5-ports switch til
hjemmenetværk.
mvh Mugge

Fra : XoDeus

Dato : 10-06-03 17:04

Jeg vil da anbefale at du bruger en router løsning hvori du selv kan
bestemme hvorledes dine IP'er skal fordeles

Fra : jens

Dato : 10-06-03 17:08

"XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil da anbefale at du bruger en router løsning hvori du selv kan
> bestemme hvorledes dine IP'er skal fordeles
>

> "Mugge" <ninka48@hotmail.com> wrote in message
Jeg

Routeren er den eneste rigtige løsning hvis der alligevel skal anskaffes
noget.

Mvh Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-03 16:56

Mugge wrote:
> [...]
> fungere som hjemmenetværk. Jeg får 2 dynamiske IP adresser, og er
> lidt i tvivl om jeg skal vælge en router med 1 ud og 4 ind, eller en

Med 2 dynamiske IP'er kan du kun have 2 PC'er på samtidig.

For at have 3 PC'er på skal du have mindst 3 ip'adresser.

Enten kan du købe ekstra IP-adresser - og få alle 3 på alene med en
switch - jeg gør det og det virker fint.

Altenativet er at købe en router - der behøver du kun mindst 1
ip-adresse ud af huset og kan lave dem du har brug for indadtil.

Efter nogles mening er det sidste det sikreste, men den første løsning
kan vist gøre ganske sikker også........

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-06-03 00:52

"Mugge" <ninka48@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmenetværk. Jeg får 2 dynamiske IP adresser, og er lidt i tvivl om jeg
> skal vælge en router med 1 ud og 4 ind, eller en 5-ports switch til

Du kan slå 2 fluer med et smæk, du kan købe en router med indbygget switch,
så kan du enten bruge den som router (hvilket jeg anbefaler, da det giver
bedst sikkerhed og størst fleksibilitet) eller kun som switch. Husk at du
nok skal bruge et krydset kabel hvis du vælger den sidste løsning.
Jeg bruger selv den her, det er en god og billig router, med 4-port switch.
http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=24951

mvh
Thomas Nørgaard

Fra : Mugge