Børnepenge
Fra : TKL

Dato : 10-06-03 15:35

Jeg er separeret fra min kone og vi har 2 børn sammen, hvor vi har fælles
forældermyndighed. I en periode har begge børn boet hos hende (postadresse
hos hende). Nu er den ene flyttet ind hos mig (postadresse hos mig) og jeg
skal derfor have børnepenge af hende. Kan hun bare sætte beløbet ind på min
konto eller skal man over statsamtet og få dem til "officielt" at fastsætte
beløbet. Vi vil ikke have problemer med skattefar senere, så det skal gøres
korrekt.
Thomas

Fra : Charlotte

Dato : 10-06-03 20:48

On 10/06/03 16:35, in article bc4qal$fav$1@news.net.uni-c.dk, "TKL"
<SSLETTESmono@ofir.dk> wrote:

> [...]
> beløbet. Vi vil ikke have problemer med skattefar senere, så det skal gøres

Hej Thomas.
I skal igennem statsamtet, hvis det skal kunne trækkes fra I skat.

Mvh.
Charlotte

Fra : vvv

Dato : 10-06-03 22:03

"> >

> Hej Thomas.
> I skal igennem statsamtet, hvis det skal kunne trækkes fra I skat.
>
> Mvh.
> Charlotte

Ikke i følge skattevæsnet i København, de acceptere fradrag af
standardtariffen så snart man ikke har samme adresse som sine børn og ikke
længere er gift med moderen - statsamt eller ej.

vvv

Fra : Charlotte

Dato : 10-06-03 23:23

On 10/06/03 23:03, in article
3ee64791$0$32502$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
> standardtariffen så snart man ikke har samme adresse som sine børn og ikke
> længere er gift med moderen - statsamt eller ej.

Det gør de så ikke I vores kommune, faderen I dette tilfælde skulle endda
fremvise kvitteringer fra mig!

Fra : Lisbeth

Dato : 25-06-03 08:29

"Charlotte" <Tulle@FJERNheaven.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør de så ikke I vores kommune, faderen I dette tilfælde skulle endda
> fremvise kvitteringer fra mig!

Jeg vil også bare lige sige at jeg lige for nylig har skrevet under på at
jeg har
modtaget børnebidrag til børnene fra deres far, ellers ville skattevæsenet
nemlig ikke
godkende beløbet.

Lisbeth