MS Windows
briani 27239
Formatering ved XP Home - contra 98 SE?
Fra : Hans Paulin

Dato : 10-06-03 10:32

....et par spørgsmål fra en amatør :

...jeg har lagt XP Home på min ene pc for et par dage siden, men
vil hellere ha det lagt på den anden pc - er det anderledes at
formatere, når der ligger XP på end ved 98 SE?

....eller jeg kan måske bare fjerne XP? (98 ligger ikke
"nedenunder")...

....jeg har fået at vide, at XP Home fungerer bedst, hvis ikke 98
SE ligger på maskinen i forvejen - kan nogen bekræfte dét?

....ligeledes har jeg fået at vide, at opgraderingerne til XP Home
ikke er "pengene" værd - er der ligeledes nogen, der kan bekræfte
det?

....den XP, jeg har erhvervet mig, er en "Version 2002"...
Hans

Fra : WE

Dato : 10-06-03 12:40

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
> ...et par spørgsmål fra en amatør :
>

> ...jeg har fået at vide, at XP Home fungerer bedst, hvis ikke 98
> SE ligger på maskinen i forvejen - kan nogen bekræfte dét?

Det kommer an på, hvad du mener. Du må/bør IKKE opgradere til XP. Lav en ren
installation, så du undgår gammels snavs. Men laver du en dualboot, er XP
ligeglad.

v.h.

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-06-03 13:08

WE wrote:

> Det kommer an på, hvad du mener. Du må/bør IKKE opgradere til
XP.

....dét et det jeg har fået at vide...

> Lav
> en ren installation, så du undgår gammels snavs.

....okay...

>Men laver du en
> dualboot, er XP ligeglad.

....jeg må så lige finde ud af, hvad dualboot er

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : jens

Dato : 10-06-03 13:39

> ...jeg må så lige finde ud af, hvad dualboot er

Dual boot er både w98 _og_ win xp på samme maskine, men det er som jeg læser
det ikke det du vil.

Hvis du vil installe w98 og fjerne xp skal du boote på w98 cdèn og med fdisk
fjerne partitionen som xp ligger på.
Derefter formatere og installe w98.
(hvis xp ligger på fat32 er fdisk ikke nødvendig)

Vil du installerre xp og fjerne en w98 installation booter du på xp`cden og
starter bare instal, vælg så ny installation og at formatere undervejs.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-06-03 23:42

jens wrote:
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse

> Dual boot er både w98 _og_ win xp på samme maskine, men det er
som
> jeg læser det ikke det du vil.

....fik lige den samme forklaring af ham jeg havde købt pc og XP
ved...

....men hvis dual boot gir problemer, må jeg jo nok hellere lade
være - vidste bare ikke, at man havde muligheden...

> Hvis du vil installe w98 og fjerne xp skal du boote på w98 cdèn
og
> med fdisk fjerne partitionen som xp ligger på.

....hmmnn - for teknisk for en nybegynder...

> Derefter formatere og installe w98.
> (hvis xp ligger på fat32 er fdisk ikke nødvendig)

....begreberne fat32 og fdisk siger mig desværre ikke noget...

> Vil du installerre xp og fjerne en w98 installation booter du

> xp`cden og starter bare instal, vælg så ny installation og at
> formatere undervejs.

....hmmnn - tygger lige lidt på dét - jeg er en bloody amateur -
at formatere og installere 98 er, hvad jeg foreløbig kan finde ud
af - ender nok med, at jeg rapper min egen 98 af min gamle
maskine og lægger XP på - og vice versa...

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : jens

Dato : 10-06-03 23:54

> ...men hvis dual boot gir problemer, må jeg jo nok hellere lade
> være - vidste bare ikke, at man havde muligheden...

Det er også en fejl efter min mening.

> ...begreberne fat32 og fdisk siger mig desværre ikke noget...

Så vil jeg foreslå dig at købe IDG`s små hæfter om dels w98 og win xp.
De er skrevet på dansk og nemme at gå til, kan bruges til opslag og som
grundviden.
De koster mellem 49 og 90 kr hos alle boghandlere og brugsen/bilka.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 01:34

jens wrote:
> Så vil jeg foreslå dig at købe IDG`s små hæfter om dels w98

....har bla. dén - dér står ikke, hvordan man formaterer
harddisken ved 98 - dén viden har jeg hentet i en NG...

> [...]
opslag og
> som grundviden.
> De koster mellem 49 og 90 kr hos alle boghandlere og

....tjow - spørgsmålet er bare, om den dækker "formatering af
harddisk"...
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 06:20

> [...]
> opslag og
> brugsen/bilka.
>
> ...tjow - spørgsmålet er bare, om den dækker "formatering af

Det er ikke så meget om den dækker formatering, det er mere for at du kan
læse lidt om fat32 og ntfs, det står der ihvertfald noget om i den om xp.

Fat32 er det "filsystem" som w98 bruger, ntfs et et filsystem som xp _kan_
bruge.

Når du skal installe xp skal du vælge enten fat32 eller ntfs undervejs, men
når man skal installe w98 skal du gøre det på en speciel måde hvis der skal
fjernes ntfs først, for det kan w98 som sagt ikke læse.
(I det hæfte til w2ooo står det på side 5)

Men har du 2 maskiner kan du sagtens få at vide i NGèrne hvordan det skal
gøres, der er dog en del i xp som er "anderledes" når man roder under låget.

Hvis du højreklikker på drevene i w98 og w xp, og vælger egenskaber, kan du
se om det er fat32 eller ntfs som er brugt.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 08:41

jens wrote:

> [...]
at du
> kan læse lidt om fat32 og ntfs, det står der ihvertfald noget

....der stod noget om det i det materiale, der fulgte med min
XP-cdrom...

....jeg har bare levet lykkeligt i 2½ år med min 98 SE uden at
kende til begreberne...

> [...]
> undervejs, men når man skal installe w98 skal du gøre det på en
> speciel måde hvis der skal fjernes ntfs først, for det kan w98

....da jeg installerede XP for et par dage siden, skulle jeg ikke
tage stilling til noget som helst - dét har jeg heller ikke gjort
de gange jeg har installeret 98...

> (I det hæfte til w2ooo står det på side 5)

....okay - dét hæfte har jeg så ikke

> Men har du 2 maskiner kan du sagtens få at vide i NGèrne

....det er måske en anden end denne hér, jeg skal spørge i?

> hvordan det
> skal gøres, der er dog en del i xp som er "anderledes" når man
roder
> under låget.

....hvilket jeg gerne vil undgå - det er gået rimeligt de sidste
par år uden...

> Hvis du højreklikker på drevene i w98 og w xp, og vælger
egenskaber,
> kan du se om det er fat32 eller ntfs som er brugt.

....det ka jeg se!

FAT 32 på begge...
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 08:55

> ...jeg har bare levet lykkeligt i 2½ år med min 98 SE uden at
> kende til begreberne...

Jaja, det kan man godt.

> [...]
> de gange jeg har installeret 98...

Ok.

> ...det er måske en anden end denne hér, jeg skal spørge i?

Nej, gruppen er rigtig nok, men det er svært at spørge undervejs med èn
maskine.

> FAT 32 på begge...

Så er det jo nemt, for det kan w98 læse og der er ikke behov for alt for
mange krumsprin.

På dn med xp, skal du lægge din w98 cd i, og starte på cd drevet, vælg med
cdromdrev, når den er klar står du i dos og skriver "format c:" (uden ").

Når den er færdig genstarter du og vælger installer w98......

Den med w98, starter du så på cd drevet ved at trykke en tast i starten, den
går straks igang med at installere xp.

Men tag en ad gangen så du har den anden hvis der er spørgsmål undervejs.

Mvh Jens som har en mailadresse som er til at bruge.

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 09:37

jens wrote:

> Nej, gruppen er rigtig nok, men det er svært at spørge
undervejs med
> èn maskine.

....okay - du mener, at hvis man "kun" har én og den går ned, så
har man ikke noget medie...

> På dn med xp, skal du lægge din w98 cd i, og starte på cd
drevet,

....øhe - "starte på cd drevet" - mener du, at jeg skal ha W98 i
det "alm." drev?

> vælg med cdromdrev,

....hvad mener du med " vælg med cdromdrev"?

> når den er klar står du i dos og skriver "format
> c:" (uden ").

....prøvede forskellige tiltag i går - prøvede at tænde maskinen
med både XP og W98 i - uden at jeg ku finde ud af det...

....altså: skal jeg lægge W98 i mens skidtet tændes?

> Når den er færdig genstarter du og vælger installer w98......
>
> Den med w98, starter du så på cd drevet ved at trykke en tast i
> starten, den går straks igang med at installere xp.

....hvis jeg vil ha XP på den, der nu har 98, ville jeg formatere
først og så lægge XP ind - no problemo...

> Men tag en ad gangen så du har den anden hvis der er spørgsmål
> undervejs.

....det er jo dét..

> Mvh Jens som har en mailadresse som er til at bruge.

Tak

....har i mellemtiden overvejet en anden variant:

....når jeg vil fjerne XP fra den "nye" skyldes det, at den ikke
har noget modem i - men jeg ku jo smide et i, så XP kan komme ind
og blive confirmed hos Microsoft - har lige snakket med CC - de
er ligeglade med, hvor mange pcer jeg går på nettet med (56K og
1033 er hvad man kan få her på landet)...

....dog vil jeg gerne stadig kunne formatere osse XP - just in
case...
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 09:45

> ...okay - du mener, at hvis man "kun" har én og den går ned, så
> har man ikke noget medie...

Nemlig.

> drevet,
>
> ...øhe - "starte på cd drevet" - mener du, at jeg skal ha W98 i
> det "alm." drev?

Ja, cdèn i cdromdrevet, og så starte på den.

> ...hvad mener du med " vælg med cdromdrev"?

Når w98 starter fra cd drevet er der 3 valgmulighedder :
1: installer windows 98
2: start med cdrom drev
3 start med netværk

Vælg nr 2

> ...altså: skal jeg lægge W98 i mens skidtet tændes?

Njae, det er faktisk bedst at lægge cdèn i inden du slukker eller
genstarter.
Det kan være svært at nå inden det er for sent ellers.

> [...]

> er ligeglade med, hvor mange pcer jeg går på nettet med (56K og
> 1033 er hvad man kan få her på landet)...

Hvor i landet er det ?

> ...dog vil jeg gerne stadig kunne formatere osse XP - just in
> case...

Det kan xp under installation, men w98 kan ikke.

Der er iøvrigt den mulighed at du isteddet for et modem skaffer et netkabel
og 2 netkort.

Sætter modemet fra w98 i xpmaskinen, og får begge på nettet gennem den.
Det er ikke svært.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 10:12

jens wrote:
> Ja, cdèn i cdromdrevet, og så starte på den.

....okay - i med dén inden jeg slukker - og så starte op med 98 i
skuffen...

> Når w98 starter fra cd drevet er der 3 valgmulighedder :
> 1: installer windows 98
> 2: start med cdrom drev
> 3 start med netværk
>
> Vælg nr 2

....okay!

....prøvede lige: der sker ikke andet, end at XP bare starter som
sædvanligt: skal jeg trykke på noget under opstarten?

> [...]
eller
> genstarter.
> Det kan være svært at nå inden det er for sent ellers.

V. Snogbæk 23, 6400 Sønderborg (Sundeved kommune)...

....der er noget, der ligner 5 km. til centralen (der dog er
beregnet til ADSL)...

....spørger man inde på CCs hjemmeside er det thumbs up for
bredbånd - men virkeligheden er noget andet hos TDC...

....been there (a lot of times) - done that!

....og der er 10 km. til de nærmeste af Sonofons master, hvilket
er 5 km. for meget...

> Det kan xp under installation, men w98 kan ikke.

....hmmnn - okay...

....prøvede i går - prøvede lige igen at starte op med XP i
skuffen...

....jeg får dén dér: "Press del to enter setup", men det er vel
ikke den?

....skal man bruge f8 ved opstart?

> Der er iøvrigt den mulighed at du isteddet for et modem skaffer
et
> netkabel og 2 netkort.

....i fredags anskaffede jeg ét netkort og div. kabler - i den
gamle maskine sidder der i forvejen et netkort - jeg skal bare ha
fundet driveren til det (sku ligge på dén cdrom, der hører til
bundkortet, fik jeg at vide dér, hvor jeg har købt min pc for et
par år siden)

> Sætter modemet fra w98 i xpmaskinen, og får begge på nettet
gennem
> den.

....nu har jeg alle NGerne på den gamle med 98 - men det er måske
ikke noget større arbejde til daglig at køre igennem dén med XP?

> Det er ikke svært.

....lyder dejligt!
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 10:29

> ...prøvede lige: der sker ikke andet, end at XP bare starter som
> sædvanligt: skal jeg trykke på noget under opstarten?

Ok, det betyder at din maskine i bios ikke er sat til at starte på cd først,
tryk f8 så, og vælg start fra cd hvis den er i listen.
(Ellers skal vi en tur i biosèn)

> V. Snogbæk 23, 6400 Sønderborg (Sundeved kommune)...

Er der noget her :
http://www.arrownet.dk/page.php?kundeservice

som ligger inden for 10km

> ...og der er 10 km. til de nærmeste af Sonofons master, hvilket
> er 5 km. for meget...

FWA rækker fint 10km heromkring.

> ...prøvede i går - prøvede lige igen at starte op med XP i
> skuffen...
>
> ...jeg får dén dér: "Press del to enter setup", men det er vel
> ikke den?

nej, ikke endnu da.

> ...skal man bruge f8 ved opstart?

Ja,, hvis ikke bios er sat til cd som første boot drev.

> ...nu har jeg alle NGerne på den gamle med 98 - men det er måske
> ikke noget større arbejde til daglig at køre igennem dén med XP?

Du vil ikke kunne se forskellen på w98 maskinen.
Den w98.... er det en gammel en eller er det w98 SE ?

Hvis det er en w98 SE kan den også dele nettet til xp jo.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 11:00

jens wrote:
> det betyder at din maskine i bios ikke er sat til at starte på
cd
> først, tryk f8 så, og vælg start fra cd hvis den er i listen.

...."Start fra cd" er ikke med på listen

....der er:

3xfejlsikret tilstand
Aktiver logføring af start
VGA-tilstand

snip

Start Windows normalt
Genstart

> (Ellers skal vi en tur i biosèn)

....lyder uhyggeligt...

> Er der noget her :
> http://www.arrownet.dk/page.php?kundeservice
>
> som ligger inden for 10km

....hmmnn - hard to say...

....kræver dét ikke antennekabler i jorden? (som vi ikke har hér i
byen)

> FWA rækker fint 10km heromkring.

....det er ikke så længe siden at to teknikere var her ude fra
Sonofon og måle - og der var ikke signal nok...

> nej, ikke endnu da.

> Ja,, hvis ikke bios er sat til cd som første boot drev.

....hmmnn...

XP?

> Du vil ikke kunne se forskellen på w98 maskinen.
> Den w98.... er det en gammel en eller er det w98 SE ?

....det er SE...

> Hvis det er en w98 SE kan den også dele nettet til xp jo.

....nå, det lyder jo godt - men jeg kan ikke helt (som lægmand)
gennemskue dét - hjælper nok, når / hvis jeg først har prøvet
det...
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 11:16

> ...kræver dét ikke antennekabler i jorden? (som vi ikke har hér i
> byen)

Ikke altid.
Jeg sidder på en FWA 7.8km fra senderen.
Men man skal kunne se den i klart vejr.

> ...det er ikke så længe siden at to teknikere var her ude fra
> Sonofon og måle - og der var ikke signal nok...

Jeg har hørt om flere som har fået den melding, jeg har på fornemmeren at
sono ikke er interesserret i små hjemme brugere.

Nu, så.
Tryk på del der og gå til menuen hvor du kan se en "first boot drive",
second boot drive".... i listen.
(står sikkert ca midt på siden.)
(Det er lidt forskelligt fra bios til bios hvordan det ser ud.)

Der hvor der står "c drev" eller "disc 0", skal der stå "cdrom", og under
den skal der så stå "c drev" (eller "disc 0")

> ...det er SE...

Aee, så kan den jo....
Skal vi nu dele gennem den eller omstallere xpèn ?

Efter min mening afhænger det af maskinernes størelse, (jeg tvivler på du
bliver tilfreds med xp på din gamle....).

> ...nå, det lyder jo godt - men jeg kan ikke helt (som lægmand)
> gennemskue dét - hjælper nok, når / hvis jeg først har prøvet
> det...

Det er meget simpelt, men du skal have driveren til netkortet installeret
først.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 11:44

jens wrote:

> Jeg sidder på en FWA 7.8km fra senderen.

....fornemt!

> Men man skal kunne se den i klart vejr.

....jeg bor bogstaveligt i et hul...

> Jeg har hørt om flere som har fået den melding, jeg har på
> fornemmeren at sono ikke er interesserret i små hjemme brugere.

....de virkede ærlige nok...

> [...]
>
> Der hvor der står "c drev" eller "disc 0", skal der stå
"cdrom", og
> under den skal der så stå "c drev" (eller "disc 0")

....nu har jeg gemt din forklaring - lige som de andre ting, du
har skrevet...

> Aee, så kan den jo....
> Skal vi nu dele gennem den eller omstallere xpèn ?

....i første omgang "deler jeg gennem den" - men vil gerne
(engang) kunne formatere XP'eren - jeg har gjort det nogen gange
med 98 i de forløbne år - men det ka være, at det er overkill at
lære det *nu* i forbindelse med XP - hvis den er klippestabil -
og i særdeleshed, hvis jeg vælger at lade den blive på min "nye"
maskine!?

> Efter min mening afhænger det af maskinernes størelse, (jeg
tvivler
> på du bliver tilfreds med xp på din gamle....).

....den gamle er på 700 Mhz - den "nye" brugte er på 800...

....jeps!

....den skulle hedde noget med "lan" !?
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 11:56

> ...jeg bor bogstaveligt i et hul...

Det kan være årsagen jo.

> ...de virkede ærlige nok...

Sikkert, men det er ret nemt, hvis senderen ikke kan ses med de bare øjne
idag er fwa ikke en mulighed.

> ...nu har jeg gemt din forklaring - lige som de andre ting, du
> har skrevet...

Huha, stort arkiv....(

> ...i første omgang "deler jeg gennem den" - men vil gerne
> (engang) kunne formatere XP'eren

Ok.

> ...den gamle er på 700 Mhz - den "nye" brugte er på 800...

Ikke den store forskel, umiddelbart, men jeg vil tro at den 800 har en
større disc og mere ram ?

> ...jeps!
>
> ...den skulle hedde noget med "lan" !?

Ikke nødvendigvis.
Er det et løst netkort eller et "onboard" indbygget et?

Hvis det er løst.. så sæt det i xp maskinen, den kan sikkert finde driveren.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 12:34

jens wrote:
> hvis senderen ikke kan ses med de bare
> øjne idag er fwa ikke en mulighed.

....ja - så ka jeg glemme det...

> Huha, stort arkiv....(

....he he

> Ikke den store forskel, umiddelbart, men jeg vil tro at den 800
har en
> større disc og mere ram ?

....ja, ups!...jeg skrev noget sludder dér

....den gamle har (efter papirerne) 128 MB SDRAM / 18,6 GB...

....den nye har 256 MB RAM / 19,1 GB...

> Ikke nødvendigvis.

....nå okay...

> Er det et løst netkort eller et "onboard" indbygget et?

...."onboard", siger papirerne...

> Hvis det er løst.. så sæt det i xp maskinen, den kan sikkert
finde
> driveren.

....som sagt...

....lige en ting: hvis XP ikke bliver registreret inden x dage,
sletter det sig selv - svarer resultatet til en formatering? (jeg
har ikke 98 på i forvejen)
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 13:03

> ...ja - så ka jeg glemme det...
Ok

> ...den nye har 256 MB RAM / 19,1 GB...

De 128 mere ram giver en mærkbar forskel på xp.

> ..."onboard", siger papirerne...

Aee, men så har du navn og "nummer" på det byndkort. ? hvad er det for et ?

> ...som sagt...

Hehe

> ...lige en ting: hvis XP ikke bliver registreret inden x dage,
> sletter det sig selv - svarer resultatet til en formatering? (jeg
> har ikke 98 på i forvejen)

Æee, jeg ved det faktisk ikke, jeg har aldrig prøvet at overskride bombens
udløsnings tidspunkt.

Men du kan jo ringe til ms support dk og activere den.
Det er activering der er nødvendig, ikke registrering.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 13:20

jens wrote:

> De 128 mere ram giver en mærkbar forskel på xp.

....okay!

> så har du navn og "nummer" på det byndkort. ? hvad er det
> for et ?

....NeoLine EM805-LR Socket A mainboard...

....onboard lydkort og netkort

....2 Pci, 1 x AGP...

(jeg

> du kan jo ringe til ms support dk og activere den.
> Det er activering der er nødvendig, ikke registrering.

....nå, okay...

....men noget tyder jo på, at der ryger et modem i den nye, så så
løser det sig nok...

...."Roger and over for today" - pligten kalder!...

....foreløbig tusind tak for din hjælp!
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 13:48

> ...NeoLine EM805-LR Socket A mainboard...

Ikke en man lige kan finde, har du en cd med chipset druvere eller lignende,
så prøv med den i w98 at installer og selv vælge driver, du skal så vælge at
det _er_ et net/lankort, og derefefter en af de drivere som w98 foreslår.

> ...men noget tyder jo på, at der ryger et modem i den nye, så så
> løser det sig nok...

Jaja.

> ..."Roger and over for today" - pligten kalder!...

Hmm... der er nogle der kan....

Prøv om du kan få w98 til at finde en driver som den mener kan bruges, man
kan altid finde en anden, og er der ikke nogen der dur, kan man sætte et
løst netkort i isteddet.(90kr)

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 11-06-03 23:47

jens wrote:
> [...]
driver, du
> skal så vælge at det _er_ et net/lankort, og derefefter en af

....det prøver jeg!...

> Hmm... der er nogle der kan....

OT...mangler du arbejde?

> Prøv om du kan få w98 til at finde en driver som den mener kan
> bruges, man kan altid finde en anden, og er der ikke nogen der
dur,
> kan man sætte et løst netkort i isteddet.(90kr)

....he he - godt nok - og det er 100%, at jeg så osse ka koble det
til motherboardet?
Hans

Fra : jens

Dato : 11-06-03 23:54

> OT...mangler du arbejde?

Mangler er måske at overdrive, men har du noget så send en mail....

> ...he he - godt nok - og det er 100%, at jeg så osse ka koble det
> til motherboardet?

Det kan du afgøre ved at kigge i den og se om der er et ledigt hvidt stik på
ca 12cm ud for en plade i bagsiden.

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-06-03 00:49

jens wrote:
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse

> Mangler er måske at overdrive, men har du noget så send en
mail....

...."har noget" er nok så meget sagt...

> Det kan du afgøre ved at kigge i den og se om der er et ledigt
hvidt
> stik på ca 12cm ud for en plade i bagsiden.

....jeg må i gang!

....prioriterer dog foreløbig montering af modem og opsætning i
den "ny" højere ...
Hans

Fra : jens

Dato : 12-06-03 00:03

> ...he he - godt nok - og det er 100%, at jeg så osse ka koble det
> til motherboardet?

Kom i tanke om, du har jo et netkort at prøve med hvis det er, uden at
skulle købe et
(det til den anden pc)

Mvh Jens

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-06-03 00:50

jens wrote:

> Kom i tanke om, du har jo et netkort at prøve med hvis det er,
uden at
> skulle købe et
> (det til den anden pc)

....jeps!