printer
Fra : Jørn Nielsen

Dato : 10-06-03 09:14

Jeg skal for første gang lave et program der kan udskrive på printer..

Min applikation består af flere forme. En af dem har et picture felt hvor
jeg har tegnet et billede. Det ligger kun der og er ikke gemt i en fil.

På en anden form vil jeg kunne udskrive indholdet af picture-feltet på
printer.

Jeg har fundet en funktion der hedder paintpicture, men jeg kan ikke få det
til at virke og ved heller om det er den rigtige måde at gøre det på.

Hvad gør jeg.......

mvh
Jørn

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 10-06-03 13:55

Hej Jørn

Du skal kikke på objektet Printer
Objektet opfører sig 'næsten' som en picturebox - du fylder data ind i
objektet.

Meget lille eks.

Printer.CurrentX=20
Printer.CurrentY=30
Printer.Print "Dette er en simpel test"
Printer.CurrentY=40
Printer.PaintPicture Form1.PictureBox1.Picture
Printer.EndDoc

Men se under Hjælp for 'Printer'

/Johnny