Hjælp til excel kommandoer
Fra : / / dentro / /

Dato : 09-06-03 23:28

Er det muligt at få Excel til at farve rubrikker som konsekvens af en sand
eller falsk værdi?

Er der i øvrigt et sted på nettet hvor jeg kan se en oversigt over Excel
kommandoer? (gerne på dansk)

/ / dentro / /

Fra : Claus Henriksen

Dato : 10-06-03 06:53

On Tue, 10 Jun 2003 00:27:41 +0200, "/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
wrote:

> [...]
>eller falsk værdi?
>
>Er der i øvrigt et sted på nettet hvor jeg kan se en oversigt over Excel

Se på Formater - Betinget formatering.

Claus Henriksen

Fra : d e n t r o

Dato : 10-06-03 14:20

"Claus Henriksen" <news@chipconsult.dk.nospam> skrev i en meddelelse

| Se på Formater - Betinget formatering.

aah :)

Kan man få konsekvensen til at ske i et andet felt end det felt værdierne
står i?

--
d e n t r o

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-06-03 22:30

"d e n t r o" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> aah :)
>
> Kan man få konsekvensen til at ske i et andet felt end det felt værdierne

Hvis du sætter den betingende formatering i fx B1, og den skal reagere på
noget i fx A1, kan du bruge "Formlen er" i stedet for "Værdien er", og så
sætte en formel, der henviser til A1, fx =A1>2

Placer denne betingelse i B1. Så skifter B1 format afhæng af om A1 er større
eller mindre end 2.

Jan

Fra : d e n t r o

Dato : 11-06-03 19:42

"Jan Kronsell" <kronsell(spam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| sætte en formel, der henviser til A1, fx =A1>2
|
| Placer denne betingelse i B1. Så skifter B1 format afhæng af om A1 er

Det drejer sig om at jeg har to kolonner:

værdier tekst
6 abc
3 def
8 ksi

osv...

hvis værdien er over et eller andet skal den tilhørende tekst ved siden af
skifte farve. Kan det lade sig gøre?

--
d e n t r o

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-06-03 21:47

Den 11 jun 2003 skrev d e n t r o i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
>
> hvis værdien er over et eller andet skal den tilhørende tekst ved
> siden af skifte farve. Kan det lade sig gøre?

Antager værdierne står i A2:A100, og teksterne i B2:B100

Marker området B2:B100 og vælg menuen Formater, Betinget formatering,
Formlen er, =A2>5, og vælg en skriftfarve

LarsK