Netscape 4.78 problem
Fra : Susanne Petersen

Dato : 09-06-03 21:33

Hej gruppe,
jeg er ved at bygge et nyt site men i Communicator 4.78 går det helt galt
med visningen af billederne - et eksempel er
http://www.pandoradesign.biz/dkpages/dk_cellmail.html. I min 4.78 vises kun
halvdelen af det øverste billede på den side, resten flyver et andet sted
hen (der skal være 5 i alt, som I kan se i koden).
Jeg mener det må være mit stylesheet den ikke kan lide, for når jeg fjerner
linket til det går det i orden - men både html og stylesheet validerer og
jeg vil virkelig meget nødigt af med noget af det...

Nogen der ved hvordan jeg kan fikse det problem? Kan jeg f.eks. skjule
stylesheetet for Netscape 4.78 og skrive noget særligt til den browser?

Links til sites der beskriver hvordan man generelt kommer igennem 4.78
problemerne modtages også gerne...

SP

--
- machines are nice people generally

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-06-03 22:00

Susanne Petersen wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved hvordan jeg kan fikse det problem? Kan jeg f.eks. skjule
> stylesheetet for Netscape 4.78 og skrive noget særligt til den browser?

Ja - det er ret let. Se den her besked med detaljeret forklaring:

<http://groups.google.com/groups?selm=3E060A53.2E79018B%40powertech.no>

Det er desværre delvis på norsk, men vend tilbage hvis _det_ giver
problemer

> Links til sites der beskriver hvordan man generelt kommer igennem 4.78
> problemerne modtages også gerne...

Søgninger som "Netscape 4 CSS problems" på google og groups.google.com
kan finde rigtigt meget til dig på området, men der er lidt her:

http://www.mako4css.com/Issues.htm

http://macedition.com/cb/nn4crashers/

http://www.richinstyle.com/bugs/netscape4.html

http://css.nu/pointers/bugs-nn.html

Min egen erfaring er bla. at border og padding i kombination kan
ødelægge meget, og at blok-elementer (div, h1 osv som default er
display: block) inden i hinanden kan være problematiske.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Susanne Petersen

Dato : 10-06-03 09:40

Mange tak for det gode svar og alle linksene, de ryger lige i foretrukne -
mit stylesheet er ellers meget enkelt, men det ser ud til at det er
line-height: 25px; i body og tabeller, der er forbryderen.
Men det skulle der så være god mulighed for at komme rundt om nu...

SP