MXBackup
Fra : Jochke

Dato : 09-06-03 20:39

Jeg flytter snart og får ny IP. Og skal have serveren og ADSL linien med
mig. I øjeblikket står min mailserver som prioritet 10 og CC's mxbackup
server som 100. Når jeg nu flytter så får jeg jo ny IP. Vil mxbackup
serveren kunne finde ud af at levere til den nye IP, når jeg har ændret det
i A-recorden?

--
/Jochke
---------------------

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-06-03 21:48

"Jochke" <ask@me.com> writes:

> [...]
> server som 100. Når jeg nu flytter så får jeg jo ny IP. Vil mxbackup
> serveren kunne finde ud af at levere til den nye IP, når jeg har ændret det

Ja. Men den gemmer kun på mailen i en begrænset periode, 5 døgn så
vidt jeg husker.

Sørg for at gøre skiftet så kort som muligt, og kør TTL for din
DNS-zone ned et stykke tid i forvejen, fx to gange TTL.

--
Jacob - www.bunk.cc
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.