Ørepropper
Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 09-06-03 19:34

Hej NG

Jeg spiller trompet i et 9 mands "blues, soul & rock'n roll" orkester og det
larmer faktisk en del. Mit problem er at jeg ikke kan spille med ørepropper
da min egen lyd bliver fuldstændigt ødelagt. Jeg kan ikke høre min dynamik
og tonen lyder meget nasalt.
Findes der en løsning så jeg kan få god medhør og samtidig beskytte mine
ører bare lidt??

Hvad gør i?

Kent Klein Jessen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-06-03 20:42

Kent Klein Jessen <klein@ofir.dk> wrote:

> Hvad gør i?

Inear monitors
Vi bruger Shure PSM 200.
De beskytter for "scenelarmen" og giver samtidig et pænt klart lydbillede.

/ Flying Hotdogs

Fra : Jonas Bille

Dato : 09-06-03 22:39

d. 09/06/03 21:41 skrev Flying Hotdogs på info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk i
artiklen bc2nt4$685$1@sunsite.dk:

> Inear monitors
> Vi bruger Shure PSM 200.
> De beskytter for "scenelarmen" og giver samtidig et pænt klart lydbillede.
>
> / Flying Hotdogs

De koster bare en del... hvad med at få formstøbt et par? Det koster
selvfølgelig også en del, men det skulle være rimlig godt, meget bedre end
de klassiske juletræer. Dem kan jeg simpelthen ikke bruge som sanger. (ok -
hvordan kom jeg til at lyde som en fra popstars?!?!)

Ellers er in-ear monitors en god ide. Man kunne måske forestille sig at
flere fra bandet ville være med til at skifte til det = pris-nedsættelse.

Ellers bliver det noget rod at stille op, når I er ude at spille med ni
mennesker, hvor hver har sin opstilling. Jeg spiller selv i et tolv mands
orkester - opstillingshelvede!

hilsen, Jonas

Fra : Peter G

Dato : 10-06-03 19:26

Jonas Bille skrev:

> De koster bare en del... hvad med at få formstøbt et par?

Hvor kan man egentlig (Kbh og omegn) få lavet et par ordentlige formstøbte
ørepropper?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Lasse Bjørn Jensen

Dato : 12-06-03 09:35

At Tue, 10 Jun 2003 18:25:46 GMT, Peter G mumbled something like:
> Hvor kan man egentlig (Kbh og omegn) få lavet et par ordentlige formstøbte
> ørepropper?

Jeg har fået lavet et par formstøbte hos "Den private høreklinik" på
Gl.Kongevej.

De pusher et temmelig fedt produkt, som Rexton laver, som de kalder
"musikerhøreværn" - De kan fåes med udskiftelige filtre i 9, 15 og 25dB,
hvor 9dB er ment som tilvænnings-filtre.

Se evt. http://www.rexton.dk/00_dk/40_Implantate/41_musik/41_funktion1.jsp

Jeg mener at have givet ca 1500,- for et sæt propper med både 9dB og 15dB
filtre.

--
Lasse Bjørn Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-03 22:07

Kent Klein Jessen <klein@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bc2k3m$2bo4$1@news.cybercity.dk...

> beskytte mine ører bare lidt??
>
> Hvad gør i?
_________

Jeg lukker for P3 og de kommercielle "lokal"radioer.

Undskyld

Hilsen åge

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 10-06-03 14:44

On Mon, 9 Jun 2003 23:06:46 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>nyhedsmeddelelse:bc2k3m$2bo4$1@news.cybercity.dk...

>_________
>
>Jeg lukker for P3 og de kommercielle "lokal"radioer.

Nu var det ikke lige det der var problemet her. Men du har måske misforstået
spørgsmålet med vilje?

Så skal du ihvertfald ikke senere flabe op om, at noge bevidst "saboterer" en
tråd eller forvrænger emnet, og hvad du ellers har kaldet det, vel?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : sune vuorela

Dato : 09-06-03 23:16

En der kalder sig "Kent Klein Jessen" <klein@ofir.dk> skrev:

>Findes der en løsning så jeg kan få god medhør og samtidig beskytte mine
>ører bare lidt??

Lær at spille med ørepropper i - brug gerne "juletræer"

Det tager et par uger for de forsangere jeg i sin tid har spillet
sammen med - så mon ikke at det er noget tilsvarende for en
trompetspiller.

Start evt. med at køre med en prop i ørene på skift hvis alternativet
er uden propper.

--
Sune

Fra : Kent Klein Jessen

Dato : 09-06-03 23:27

> [...]
> trompetspiller.
>
> Start evt. med at køre med en prop i ørene på skift hvis alternativet

Jeg er indehaver af mange sæt juletræer og bruger dem også flittigt i de
numre hvor jeg ikke spiller trompet. Men samtidig kan jeg ikke. Det har jeg
prøvet i årevis.
Problemet består i at vibrationerne fra trompeten går via kæben og op i
ørerne. Det gør at jeg ikke kan høre den rigtige lyd og bl.a. ikke kan høre
forskel på om jeg spiller svagt eller kraftigt.

Fra : Troels

Dato : 10-06-03 14:43

> Start evt. med at køre med en prop i ørene på skift hvis alternativet
> er uden propper.

Riskere man så ikke lige pludslig at ha' pivtone på det ene ører?

/Troels

Fra : sune vuorela

Dato : 10-06-03 17:13

En der kalder sig "Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev:

>Riskere man så ikke lige pludslig at ha' pivtone på det ene ører?

det er ment dom en overgangsfase på et par uger hvor man lamgsomt
vænner sig til det - det kan ofte være en god ide at vænne sig til
det.

--
Sune

Fra : Troels

Dato : 10-06-03 21:58

> det er ment dom en overgangsfase på et par uger hvor man lamgsomt
> vænner sig til det - det kan ofte være en god ide at vænne sig til
> det.

Ok.. Jeg synes bare det er ubehageligt det med at det kun er det ene øre den
er galt med. Det bliver man lidt skæv i hovedet af Men det er nok bare
en vane

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-03 17:27

Troels <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bc4n9t$fda$1@sunsite.dk...

> Riskere man så ikke lige pludslig at ha' pivtone på det ene ører?
>
> /Troels
_______

Jeg har konstant puvetone i begge ører når jeg handler hos en bestemt
købmand som tæppebanker kunderne.

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-03 17:12

> [...]
> _______
>
> Jeg har konstant puvetone i begge ører når jeg handler hos en bestemt

Tinnitus er noget l*rt. Har det selv på begge ører og det er værst på
venstre. Jeg har trukket på alle de klip der er at tage af hvad angår høj
musik, desværre.

Pas på hørelsen, venner !!!!

Min Tinnitus er ikke noget at ønske sig (TRO MIG) og den har jeg desværre
selskab af resten af livet.

vh
Kim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-03 21:20

Kim Larsen <kim_2607@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eeb495b$0$32491$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> og den har jeg desværre selskab af resten af livet.
__________

Efter hvad jeg fornyligt har hørt i radioen er det ikke længere tilfældet.
Jeg hørte at man nu kan købe høreapparater som udsender en ikke-hørbar
hyletone som neutraliserer tinnitus-hyletonen.
Herefter kan man høre normalt.

Hyletonen vender dog straks tilbage når man tager høreapparatet af.

Det fortalte de i hverfald om i DR. Jeg kan ikke huske hvilket program det
var.

Hilsen Åge

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-06-03 22:05

> [...]
>
> Hyletonen vender dog straks tilbage når man tager høreapparatet af.
>
> Det fortalte de i hverfald om i DR. Jeg kan ikke huske hvilket program det

Hej Åge

Det er rigtig nok men det forudsætter at der er tale om en frekvensstabil
hyletone. Det er det i mit tilfælde og det er vist også det mest normale.
Men Tinnitus har mange grimme ucharmerede ansigter og et stort repetoarie af
forskellige former for støj man kan komme til at lide af.

Det er ikke alt hvad denne tonergenerator kan fase ud. Og det er vist ideen
med dette "høreapparat", at det udfaser hyletonen/hyletonerne.

For mig er det endnu ikke nødvendigt at bekæmpe min Tinnitus på den måde men
hvis det bliver værre kan det nemt komme på tale.

Men godt at teknikken vinder frem på dette område. Bedst ville dog være om
lægerne en dag blev så dygtige at de ved et indgreb kunne helbrede
problemet. Nu ved jeg godt at mange vil sige at det for min part er
selvforskyldt og det er rigtigt. Men der er nogle mennesker som får Tinnitus
som ikke er selvforskyldt men derimod skyldes sygdom og ikke udefra kommende
påvirkninger.

Jeg synes der bliver gjort alt for lidt for at advare de unge imod Tinnitus.
Og på baggrund af det bliver jeg bliver ekstra glad hver gang jeg til
koncerter ser unge mennesker med hørebeskyttelse.

vh
Kim

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-06-03 00:13

Kim Larsen <kim_2607@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eeb8dff$0$32429$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Og på baggrund af det bliver jeg bliver ekstra glad hver gang jeg til
> koncerter ser unge mennesker med hørebeskyttelse.

Ja, jeg har selv været bange for tinnitus på et tidspunkt. Det var til
koncert med "Sweet" i Ålborg-Hallen. Jeg stod helt oppe foran og den fik med
"Funny funny" og "Blockbuster" for fulde omdrejninger. Det lød jo rigtigt
dejligt, men da jeg kom hjem om natten hylede det svagt for ørerne, så jeg
næsten ikke kunne falde i søvn. Da jeg vågnede igen var det pist væk igen.
Heldigvis.
Siden dengang holder jeg mig på afstand af højttalere som blæser afsted
med fuld musik.

Ved "Kim og Hallo" og "Kandis" koncerterne i Vildsund er højttalerne også
skruet for højt op, og ved Richard Ragnvald til Morsø Messen. Men trods alt
ikke så voldsomt som ved "Sweet". Det er noget mærkeligt noget - hvorfor er
de det. Hvis folk skal have ørepropper på, så er da da uden effekt at skrue
højttalerne så højt op. De bliver jo "skruet" ned igen ved
øreprops-indsættelsen.

Men der er også de grupper/sangere som forstår at moderere effekten. Da "Far
og søn" (Bjørn og Johny) gav koncert i Nykøbing gågade var det lige tilpas.
De forstår det.

Man må nok sige at dansktopgrupper er bedre til at styre det.

Hilsen Åge

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-03 12:04

> [...]
tilpas.
> De forstår det.
>
> Man må nok sige at dansktopgrupper er bedre til at styre det.

Hej Åge

Jeg har ikke så meget erfaring med dansktopmusik da jeg ikke lytter til
slagsen. Når jeg går til koncerter er det Rockmusik som står på programmet
og som regel den nyere ag slagsen. Jeg har dog været til Århus Jazzfestival
de sidste par år men jeg går efter nyere Jazz og Jazz-Rock.

Jeg kan godt huske Sweet fra dengang i 70´erne men jeg var ikke til koncert
med dem dengang. Men for nogle få år siden spillede resterne af Sweet på
5-øren ved København. Så vidt jeg husker var der kun guitaristen tilbage fra
det oprindelige Sweet, så lyden var lidt anderledes. Det virkede på mig som
om at Sweet var blevet lidt mere heavy metal orienterede end dengang men det
kan der jo selvfølgelig være mange meninger om.

Jeg holder mest af udendørsarrangementer fordi det mange gange lyder bedre
(i mine ører) end indendørskoncerter og fordi næsten jeg altid kan finde et
sted at være hvor lydniveauet er passende uden brug af hørebeskyttelse.

vh
Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-06-03 16:56

> [...]
tilpas.
> De forstår det.
>
> Man må nok sige at dansktopgrupper er bedre til at styre det.

Hej Åge & Kim

Øret fungerer sådan som jeg har erfaret det, lige præcis som en højttaler.
Du kan byde det, det mest utrolige, og det holder til det, det spiller ikke
den store rolle, om du hører meget høj musik, det er ikke det du får
tinnitus af, øret er i stand til at skrue ned, derfor kan man føle sig
halvdøv, når man forlader en koncert. Næste dag er hørelsen normal igen.
Det som er farligt er forvrængning, eller hvis F.eks en forstærker går i
selvsving. Det behøver så til gengæld ikke engang at være højt, for at lave
skader. Den rene musik skader ikke. Men derfor vil jeg da klart anbefale,
at folk bruger en eller anden form for beskyttelse, under koncerter, eller
andre larmende steder. Man er jo ikke herre over, om lydmanden har styr på
sagerne. Jeg har selv tinnitus, men ikke af høj musik, og det lyder faktisk
lidt fjollet, for jeg har fået det, efter en operation. En af mine venner,
har fået stort set samme operation, og han fik også tinnitus. Så tinnitus
er altså ikke bare noget der opstår ved støj, eller høj musik. Dette bare
for at fortælle, at der kan altså være mange grunde til tinnitus, og de
behøver absolut ikke have noget med ørerne at gøre, men at det er utroligt
holdbart, det er der ingen tvivl om, men selv efter ca 15 år med det, håber
jeg da stadig at slippe af med det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-03 22:54

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behøver absolut ikke have noget med ørerne at gøre, men at det er utroligt
> holdbart, det er der ingen tvivl om, men selv efter ca 15 år med det,

Hej Benny

Det er noget helt nyt for mig, det du fortæller om ren lyd kontra uren lyd
og høreskader deraf. Det vil jeg prøve at finde ud af noget mere om hvis jeg
kan, det er for mig meget interessant. Dog vil jeg sige, at folk stadig skal
passe på med ren høj musik også, for eksempel til koncerter eller på
diskoteker.

Jeg har i de sidste 12 år haft en meget højfrekvent svag hyletone helt oppe
i toppen af det hørbare område på begge ører. Den fik, for et par måneder
siden, desværre selskab af en brumbasse, en meget lavfrekvent tone kun på
det venstre øre og den sidste nye tone er rigtig irriterende. Så jeg er ikke
i tvivl om at jeg skal passe meget alvorligt på min hørelse fremover nu.

På dette link kan man i øvrigt få en del at vide om Tinnitus:

http://search.netdoktor.com/query.html?col=dkpuball&pw=650&la=da&nh=10&qt=ti
nnitus

og det er ikke uinteressant viden.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-03 22:59

Æv noget gik galt linket

Her skulle det rigtige link være håber at det virker denne gang:

http://search.netdoktor.com/query.html?col=dkpuball&ht=0&qp=&qs=&qc=&pw=650&
ws=0&la=da&qm=0&st=1&nh=10&lk=1&rf=0&oq=&rq=0&si=0&qt=tinnitus

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-06-03 23:05

Den vil bare ikke acceptere så langt et link - så fik jeg også lært det.

Men dette link fungerer i hvert fald og så skal man bare søge på Tinnitus:

http://www.netdoktor.dk/

Undskyld denne her "rundkørsel".

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-03 13:13

Hej Kim

Ja det er irriterende, jeg har selv haft det i ca 15 år, en rigtig agressiv
hyletone, så høj, at det er utroligt andre mennesker ikke kan høre den ,
men alligevel, sommetider helt væk, det giver mig lidt håb, om at den en
skønne dag, kan fjernes helt, eller forsvinder af sig selv. Men jeg tror
selv på det skyldes vitamin eller mineral mangel i en eller anden form. Så
skal vi bare have fundet frem til, hvad det er jeg mangler, for jeg er nok
nødt til at finde løsningen selv. Jeg tror ikke på den med den høje musik,
det er ikke den der skader, så længe den er ren. Man kan uden videre fyre
100 Watt af i en 25 Watt højttaler, så længe det er rent, men du kan
ødelægge en 100 Watt's højttaler med uren lyd, langt under 5 Watt. Har det
ikke også undret dig, næsten hvergang man ser en annonce i et brugtmarked,
Jamo 555 eller 565 eller sådan noget i den stil, sælges, ( Bas defekt,
ellers OK ) De skulle jo, hvis det kun drejede sig om effekt, være umulige
at aflive. Lysdioder fortæller også, at de er overload protected, så det
var altså ikke overload, der slog dem ihjel, og det ville vel også være
svært at finde de godt 500 Watt der skal til, for at overstige den momentane
belastning, så det må jo være noget andet. Så kan vi jo gætte på, at deres
forstærker ikke var så god som de troede, og højttaleren er blevet aflivet
ved langt mindre effekter, end dem højttaleren normalt ville kunne holde
til.
Men jeg er ikke spor i tvivl, vi kan sagtens blive enige om, at det bestemt
ikke er dumt at passe på sin hørelse. Men vi ved jo også, af lang tids
erfaring, hvordan sådan en hyletone, gør hvad den kan, for at få en til at
gå op i limningen. Jeg hørte forresten om, at der var hjælp til os med
tinnitus, eneste problem var, at virkede det, så var vi døve bagefter. Så
ved jeg ikke lige om det var en hjælp ....

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-06-03 14:51

> [...]

> tinnitus, eneste problem var, at virkede det, så var vi døve bagefter. Så
> ved jeg ikke lige om det var en hjælp ....

Ja de kan garanteret give hørecenteret i hjernen "det hvide snit" og så er
Tinnitus væk men jeg holder meget af min hørelse og har bestemt ikke lyst
til at lære tegnsprog så jeg tror liiiige jeg hopper over der.

Med hensyn til ren lyd i forhold til en højttaler er vi helt enige, ingen
diskussion om det. Jeg har en hidsig forstærker der grundlæggende spiller
rent men den har en kedelig egenskab og det er, at den sender nogle kedelige
stort set ikke hørbare kraftige spændings-spikes afsted når den bliver
presset for meget det har aflivet en hel diskanter ved at svingspolen er
blevet slået skæv. Nogle af dem har jeg så kunnet genoprette så de ikke kom
i kontakt med magneten men diagnosen var helt klar, ikke for meget effekt
men transcienter af forvrængning.

I dag har jeg nogle ualmindelige solide dybe diskanthorn i og de har
overlevet indtil videre. De kan tåle et rent effekttryk på 150 Watt og
spiller 109 db ved 1 Watt, er dæmpet 14 db ned i en spændingsdeler. De har
indtil videre holdt distancen og har fået lidt at leve af på et tidspunkt
til en fest i et forsamlingshus.

Men hvad angår ørene er jeg nok ikke helt tilbøjelig til at være 100 % enig.
Der er ingen tvivl om at visse lyde er værre end andre til at give Tinnitus,
så langt er vi enige.

Men jeg mener at Tinnitus hvor det er forårsaget af lyd, der er det et
spørgsmål om lydens styrke og den tid øret bliver udsat for en given
lydstyrke af et vist niveau, jeg mener at man taler om 85 db lydtryk og op
efter (og så selvfølgelig den daglige påvirkning fra for eksempel en
støjfyldt arbejdsplads). Disse to ting, tid og lydstyrke, er så omvendt
probertionale for hvornår det går galt. Og hvornår det så gør det er
selvfølgelig ikke til at sige, der er jo forskel på mennesker. Man at regne
med at ens hørelse er meget mere solid end alle andres er temmelig dumt. Når
først det er gået galt er der ikke nogen fortrydelsesret.

Det er også min oplevelse at min Tinnitus har svinget meget i styrke gennem
årene (12 år for min part). Ind i mellem har den været helt væk og jeg har
regnet med at jeg var heldig - men men men -det var jeg ikke. Og nu er der
som sagt desværre kommet en ny lavfrekvent fætter til for et par måneder
siden.

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg stadig er "lydhør" for ny viden på det
her område og hvis jeg finder ud af at jeg har taget fejl i det jeg har
skrevet her, skal jeg gerne rette det senere.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-06-03 13:27

Hej igen Kim

Vi behøver heller ikke være helt enige. Jeg regner med, at du gør som jeg,
sorterer det fra, som du mener du kan bruge, og resten i papirkurven. Så er
der lige noget, som ligger midt imellem, og det lander i Windows kurven
... Jeg tror ikke på, at høj lyd giver tinnitus. En meget kort,
kraftig påvirkning, kan give tinnitus, men den giver den konstante tinnitus,
tonen er præcis lige høj, alle døgnets timer, og kan for den sags skyld også
opstå på kun et øre. Kraftig musik, er ikke lige den store farevolder, hvad
tinnitus angår, men den har jo så muligheden for at give nedsat hørelse.
Der spiller det med den rene lyd også temmeligt kraftigt ind. Jeg lærte for
mange år siden, på Kjærs Mølles fabrikker i Aalborg, at når man skulle ind i
væveriet, og ikke lige havde noget høreværn med sig, så åbnede man lige
døren lidt, og blev stående udenfor med døren lidt på klem i 5 - 10
sekunder, så åbnede man døren og gik ind. Jeg kan godt love dig for, at
sådan et væveri med vel omkring 40 væve, det er godt nok noget der larmer,
derfor skulle man lige vænne øret til det, med lige at linde lidt på døren.
Normalt havde man jo høreværn med, men det kan jo smutte det skidt, og sjovt
nok, var det altid noget man glemte at sørge for at fylde op, der i
slutningen af 60'erne, men sjovt nok gjorde det åbenbart ikke noget. Men
selvfølgelig, hvis man prøvede på at gå derinde i længere tid uden høreværn,
så blev man jo døv, jeg har en eller anden skør ide om, at øret ikke mister
sin evne til at skrue ned med alderen, måske snarere evnen til at skrue helt
op igen. Men det står vist helt for min egen regning ...
Hvor vores tinnitus, har vi en chance for at den forsvinder, da der faktisk
ikke er en fysisk skade. Vores ører fejler ikke noget de hyler bare,
hvorimod den anden form for tinnitus, der er en fysisk skade, og den er
uoprettelig. Det skulle være nogle små fimrehår i det indre øre, som har
fået et knæk.
Men altså så kommer vi ind på noget meget interessant, for jo, på sin vil,
så har jeg jo F.eks også en fysisk skade, men ikke i ørerne, men min
tinnitus kom jo sammen med, at denne fysiske skade blev fjernet. Jeg giver
dette skylden, og det gør jeg jo, fordi vi er to, begge nogenlunde samme
operation, dog udført på forskellige måder, hans er lavet lidt bedre end
min, da de jo på den måde kunne begrænse en del af de bivirkninger som jeg
har efter den, og de gav ideen til at gøre det på en anden måde, og den ser
ud til at være bedre. Men vi fik begge tinnitus. Så derfor kan jeg da kun
anbefale dig, at få taget blodprøver, for at finde ud af, om der er noget
som du måske mangler, eller ikke selv er så god til at optage, som du måske
burde være. Jeg ved ikke om en fremmed læge vil købe ideen, eller slår den
hen som pjat, men jeg syntes det er påfaldende, at vi begge fik tinnitus.
Der er flere ting, som vi begge har fået af bivirkninger, og det sker
stadig, at vi finder ud af fælles bivirkninger, selv så mange år efter.
Lige nu er min så høj, at det undrer mig, at naboen ikke kommer og klager,
og sommetider, når jeg lige kommer til at tænke på den, så mødes lyden fra
begge ører, lige midt i hovedet, og prøver på at skære det over, ja det er
lidt svært at beskrive, hvordan det lyder ( føles ), men du kender måske
selv følelsen, så ved du også, at ord er en dårlig erstatning for følelsen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Larsen

Dato : 20-06-03 13:24

Jeg har lige taget det foregående ud da indlægget ellers ville blive meget
langt, håber at det er OK.

Hej Benny

Først vil jeg sige, at jeg er ked af at høre at du lider sådan under den der
Tinnitus. Mine problemer er langt mndre, men har selvfølgelig også en anden
årsag.

Det kan da godt være, at min Tinnitus skyldes noget andet end jeg selv tror,
det vil jeg da ikke afvise. Men i så fald må jeg vel have et grundigt
100.000 km chek og så er der sgu sikkert noget andet jeg bliver ked af - du
ved - læger.

Jeg var til øre-specialist umiddelart efter at problemet var opstået men
specialisten sagde der ikke var noget galt. Jeg følte et klart undertryk der
ikke var til at udligne samt smerter af og til i øret. Jeg gik drefra med en
følelse af ikke af være ordentligt undersøgt og at der ER noget galt. Jeg
skal til min læge igen snart af en anden årsag og jeg tror jeg vil tale med
ham om problemet.

Jeg har en fornemmese (intuition) at der er noget galt med mit eustatiske
rør til venstre øre. Det kan være at det er det rene vrøvl men det er den
klare fornemmelse jeg har. Måske er det bare et harmløst problem men så er
der jo så meget desto mere grund til at få det løst. Mit bedste bud lige
p.t. er, at der er kronisk mellemørebetændelse kun i venstre øre der er
problemet, men igen, det er kun en fornemmelse.

Jeg må dog sige at jeg har ikke lyst til en operation dybt inde i øret hvis
risikoen er det der er sket for dig, så lever jeg med mit nuværende problem,
det er helt sikkert.

Jeg håber at lægerne en dag vil kunne hjælpe dig og andre med den kraftige
Tinnitus med andet end udvendige foranstaltninger til at dæmpe problemet ned
med.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-06-03 12:18

Hej igen Kim

Ja når du alligevel skal have taget en blodprøve, så få ham til at tage en
ordentlig en, den lige før tørlægning .. Lad ham da gerne vide, at du
leder efter et eller andet du mangler. Hvis han vil være i din søgen efter
årsagen, så er det jo kun en god ting, da vi som udgangspunkt må antage, at
lægen ved lidt mere om den slags end vi gør. Du må naturligvis også gerne
referere til vores indbyrdes post, så han kan forstå hvorfor min ide er
opstået, og selvfølgelig hvordan mit ( og min kammerat's ) tinnitus opstod.
Det kunne måske hjælpe ham i hans søgen, og os i vore ører.

M.V.H......Benny..