MS Windows
briani 27239
Manglende banenrreklamer
Fra : MK

Dato : 09-06-03 18:50

Hej

Jeg har installeret Windows XP Pro på min nye PC, men jeg har fået et lille
problem:
På hjemmesider som www.comon.dk kan jeg ikke se bannerreklamerne. I stedet
for står der: "Handlingen blev annuleret".

Jeg har Norton SystemWorks og ZoneAlarm firewall installeret, men har ikke
kunne finde noget der blokrer for reklamer. Jeg har haft Popup-stopper
installeret, men har fjernet den igen.

Er der nogen der har en idé til hvad problemet kan være?

Mvh.

MK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-06-03 20:18

Hej MK, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Jeg har Norton SystemWorks og ZoneAlarm firewall installeret, men
> har ikke kunne finde noget der blokrer for reklamer.

Jeg har ikke _løsningen_ men et par mere almene bud, omend de
muligvis er forkerte.

1. Siden er den værste omgang slamkoder, jeg længe har set.
W3.org's validator vil ikke kendes ved den (pga. manglende
DOCTYPE o.a.), jf.
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.comon.dk%2F>

Prøver vi så webdesignergruppens (som gætter hvis ovennævnte ikke
er angivet og blot nævner det som en fejl) fås:
<http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.comon.dk%2F&warnings=yes>
(Og det er udelukkende forsiden).

Ganske vist er de større browsertyper yderst ukritiske (ikke mindst
MSIE), men selv disse har dog en grænse. Og fx nogle MSIE-versioner
kan være mere følsomme end andre overfor en given og alvorlig
fejlkode (andre er så for andre slags alvorlige fejlkoder).
Browseren er jo nødt til at gætte, når der mangler væsentlige
oplysninger, hvorfor det afhænger af, hvor god en given browserversion
er til at gætte mht. netop "fejl x".

2. Der kan muligvis være noget gemt i reklamerne, som NSW reagerer
på (jeg kender ikke NSW andet meget overfladisk).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Olsen

Dato : 09-06-03 21:01

Rudi Stegen wrote:
> [...]

Jeg har engang aktiveret en eller anden funktion i XP der gør at den
slags banner slettes.
Måske du har gjort det samme?

Husker desværre ikke hvad jeg gjorde.

--