Ændringsforslag om husdyrhold
Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-06-03 18:30

Jeg har netop skrevet dette som jeg vil sende til bestyrelsen i min
boligforening. Hvad syntes i og er der noget der mangler/ skal slettes?

Ændringsforslag vedr. reglement om husdyr: 2 katte i stedet for 1

Her er nogle punkter for hvorfor man trygt kan lave reglerne om så man må
holde flere katte.

a.. Ifølge Dyrenes Beskyttelse har 91% af landets beboere ALDRIG modtaget
klager over deres dyr.
b.. Da der er tale om indekatte, vil naboerne næppe bemærke om der er
flere katte, der er trygge i hinandens selskab
c.. Der skal i hvert enkelt tilfælde søges tilladelse i boligselskabet
d.. Kattene skal evt. være øretatoverede og neutraliseret. Dette skal
registreres i boligselskabet. Det vil gøre det lettere, at finde kattenes
ejer, hvis de ikke følger reglerne om at det er INDEkatte. En neutralisering
gør, at eventuelle lugtgener formindskes. Dette er samtidig en forbedring af
de nuværende regler.
e.. På den måde kan man imødegå at kattene bliver til gene for de øvrige
beboere
f.. Kattene må ikke være til gene, hverken ved støj, lugt eller andet.
g.. Overtrædelse af reglementet medfører øjeblikkelig inddragelse af
tilladelsen til kattehold.

Grunden til, at jeg syntes at det kunne være være godt at må holde mere end
en kat, er at en ene-kat der lever indendørs har let ved at komme til at
kede sig og har dermed en større risiko for at udvikle adfærdsforstyrrelser.
Og vi mennesker har det jo også godt når vi får lov til at snakke med andre
af vores egen art, så hvorfor skulle katte ikke også have lov til at have
den mulighed. Når nu kattene skal holdes inde, kan det jo ikke genere andre
beboere om der er 1 eller to

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 09-06-03 18:50

Hej Michael

En af de ting, som plejer at blive bragt op er, at to katte som regel laver
mindre "ballade" end een gør, fordi de har selskab og ikke keder sig

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-06-03 18:59

Det er hermed noteret

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-06-03 19:11

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> writes:

> a.. Ifølge Dyrenes Beskyttelse har 91% af landets beboere ALDRIG modtaget
> klager over deres dyr.

Her bør du måske skrive det lidt mere læseligt. Er det husstande, er
det alle i Danmark, eller er det kun dem med dyr? Hvis jeg antager at
det er husstande med dyr betyder det at 1 ud af 10 har fået klager.
Det er godt nok mange!

> b.. Da der er tale om indekatte, vil naboerne næppe bemærke om der er
> flere katte, der er trygge i hinandens selskab

Bør også skrives lidt om. Hvert punkt bør kun have et argument, her er
der to. Både at naboerne ikke vil bemærke noget og at kattene har det bedre.

> [...]
> gør, at eventuelle lugtgener formindskes. Dette er samtidig en forbedring af

Her er der så en ting der er skrevet ud i to punkter og lidt mere i
det sidste punkt.

Alle katte skal være øretatoverede/chipmærket og skal registreres med
dette hos boligselskabet.

Alle katte skal være neutraliserede.

> e.. På den måde kan man imødegå at kattene bliver til gene for de øvrige
> beboere

Bør være med i konklusionen.

> f.. Kattene må ikke være til gene, hverken ved støj, lugt eller
> andet.

Hvordan definerer man gene? Nogle vil mene at det er generende at man
kan høre en kat miave gennem et vindue, når de ligger foran lejlighederne.

> g.. Overtrædelse af reglementet medfører øjeblikkelig inddragelse af
> tilladelsen til kattehold.

Evt. en enkelt advarsel først.

> [...]
> den mulighed. Når nu kattene skal holdes inde, kan det jo ikke genere andre

Fint.

Du bør nok skrive ændringsforslaget i samme stil, som det der står i
vedtægterne. Alle argumenterne kan så komme bagefter.

Men det er en rigtig god ide at prøve at ændre det. Held og lykke med
det, skriv endelig hvordan det går.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-06-03 19:49

Jeg har lige lavet det lidt om

Ændringsforslag vedr. reglement om husdyr: 2 katte i stedet for 1

Her er nogle punkter for hvorfor man trygt kan lave reglerne om så man må
holde flere katte.

a.. Da der er tale om indekatte, vil naboerne næppe bemærke om der er
flere katte, der er trygge i hinandens selskab.
b.. To katte laver mindre larm og ballade end én gør, fordi de har selskab
og ikke keder sig
a.. Der skal i hvert tilfælde søges tilladelse i boligselskabet
a.. Alle kattene skal evt. være øretatoverede. Dette skal registreres i
boligselskabet. Det vil gøre det lettere, at finde kattenes ejer, hvis de
ikke følger reglerne om at det er INDEkatte.
b.. Alle kattene skal evt. være neutraliserede. Dette skal også
registreres.En neutralisering gør, at eventuelle lugtgener formindskes.
c.. Dette er samtidig en forbedring af de nuværende regler.
d.. På den måde kan man imødegå at kattene bliver til gene for de øvrige
beboere
e.. Kattene må ikke være til gene, hverken ved støj, lugt eller andet.
f.. Overtrædelse af reglementet medfører til øjeblikkelig inddragelse af

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-06-03 22:46

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> skrev...

Hej Michael

Udmærket oplæg. Du bør dog, som Trine også skriver, formulere det i samme
ordlyd som vedtægterne i øvrigt er skrevet.

Derudover mener jeg ikke, at hverken punkt c eller d skal være med i
opremsningen - de er jo ikke argumenter, men snarere en konklusion på alle
de andre punkter! De bør derfor være en del af din konklusion, som du har
under opremsning af punkterne (havde Trine vist også skrevet...).

Mvh. Camilla

Fra : Michael Nielsen

Dato : 10-06-03 15:57

Jeg er vist træt eller også fatter jeg bare ikke noget lige nu. Hvad mener i
med at skrive det som vedtægterne?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-06-03 17:20

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> writes:

> Jeg er vist træt eller også fatter jeg bare ikke noget lige nu. Hvad mener i
> med at skrive det som vedtægterne?

I vedtægterne står tingene skrevet på en bestemt måde. Der er et
sprogbrug der går igen og punktformen er sikkert også ens i alle
vedtægterne. Den måde at skrive på, bør du også benytte, så dine
ændringsforslag vil komme til at ligne det der står i vedtægterne mest
muligt. Så er det nemlig nemmest at overskue og derefter forhåbentlig
sætte ind i vedtægterne.

Det er svært at forklare, men jeg håber du får fat i ideen.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-06-03 22:34

Hej Michael

Ja jeg elsker jo at dryppe lidt malurt *ler*

Jeg synes dit forslag er godt, men er du sikker på der ikke er nogen
opdrættere, hvor du bor?? De vil være meget lidt glade for en
kastreringsregel.

Du skal nok også ændre øretatovering til "mærkning (øretatovering eller
chip)"

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jette Nielsen

Dato : 09-06-03 23:32

> Jeg synes dit forslag er godt, men er du sikker på der ikke er nogen
> opdrættere, hvor du bor?? De vil være meget lidt glade for en
> kastreringsregel.

Opdrættere med én kat?! *S* Sådan som jeg forstår det, er det kun
muligt at holde én indekat på nuværende tidspunkt, og det er dét som
Michael vil have ændret.... medmindre jeg har misforstået det hele

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lars Dahl

Dato : 09-06-03 23:45

Jette Nielsen <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i

> Opdrættere med én kat?! *S* Sådan som jeg forstår det, er det kun
> muligt at holde én indekat på nuværende tidspunkt, og det er dét som
> Michael vil have ændret.... medmindre jeg har misforstået det hele

De findes skam! Der behøves jo strengt taget ikke mere end én enkelt hunkat,
som så bliver parret ude i byen, for at kunne opdrætte. Det er godt nok ikke
sådanne opdrættere (som vores menageri også er meget tæt på at være i klasse
med) der sikrer fremtiden for de enkelte racer, men da de fleste killinger
jo alligevel går til kæl, ka' det jo også være ligemeget. At man så - hvis
man bor i en bebyggelse der kun tillader én kat - bryder reglementet i en 12
ugers tid når man har killinger, det er der jo ikke noget at gøre ved .

Mvh. Lars Dahl

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-06-03 06:32

Nina skrev
< De vil være meget lidt glade for en kastreringsregel.>

Jeg tror at det vil blive uhyggelig svært, at få "vendt"
reglerne i almene boligselskaber hvis ikke der er en
neutraliserings-regel, det eneste de "forstokkede"
mennesker har i hovedet er, katte yngler som rotter,
alt kommer til at stinke af kattetis og der vil være en
hylen og skrigen (kærlighed og slagsmål)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***