Rækkevide på trådløse AP
Fra : CF

Dato : 09-06-03 16:44

Er der nogen der har set en sammenligning af forskellige APs
rækkevide? Der er givet forskel, og det jeg har fra LevelOne er ikke
særlig godt. Rækkeviden er ikke meget mere end 20-30m i fri luft.

Jeg vil gerne have 30-40 meter indendøre - hvad skal man så købe?

Christian

Fra : Arne Keller

Dato : 09-06-03 23:12

On Mon, 09 Jun 2003 17:44:16 +0200, CF <bogevang@cfjensen.dk> wrote:

> [...]
>særlig godt. Rækkeviden er ikke meget mere end 20-30m i fri luft.
>
>Jeg vil gerne have 30-40 meter indendøre - hvad skal man så købe?

Flere access punkter
Du skal vist være ret heldig for at få den rækkevidde hvis der er lidt
vægge og møbler.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-06-03 23:19

CF wrote:
> Rækkeviden er ikke meget mere end 20-30m i fri luft.

Dette lyder ret vildt. Har du prøvet at dreje antennen i en af enderne -
det kunne være forskellig polarisering.

Fra : Mikkel

Dato : 09-06-03 23:26

Hej

Prøv med en ekstern antenne.
Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : an

Dato : 10-06-03 22:40

"CF" <bogevang@cfjensen.dk> wrote in message
> [...]
> særlig godt. Rækkeviden er ikke meget mere end 20-30m i fri luft.
>
> Jeg vil gerne have 30-40 meter indendøre - hvad skal man så købe?

Jeg bruger:
TRENDnet TEW-310APBX Wireless Access Point Bridge
TRENDnet TEW-304 UB 11/22 Mbps USB netkort
Disse snakker fint sammen over +350m, de står hver bag en thermorude og kan
"se hinanden".

an

Fra : John

Dato : 11-06-03 17:22

Hej

> [...]
> TRENDnet TEW-304 UB 11/22 Mbps USB netkort
> Disse snakker fint sammen over +350m, de står hver bag en thermorude og

Lige et par spørgsmål til ovenstående. Kan jeg bruge dette til en trådløs
forbindelse til min søns computer, afstand ca. 50m? i forbindelse med mit
ADSL og min Unex router?
Jeg har een ledig port på Unex´en.
Sidst men ikke mindst, hvad koster sagerne?

Med venlig hilsen

John Busk