Databaser på nettet
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 09-06-03 16:20

Hej!
Er det muligt via ado at connecte til en access database på internettet,
f.eks. en ftp server? I så fald, hvordan skal connectionstring se ud?

Håber der er en der kan hjælpe!

--
Lasse

Fra : Lordrebus

Dato : 10-06-03 20:34

Svaret finder du måske nok bedst under ASP

Men der er jo muligt at få kontakt med en Access database på egen server.
Dog ikke på andres server.

På en ftp site, er bruger adgangen nok ikke lavet via en Access database.
(kender jeg selv ikke så meget til)
Men måske med et lille smart program i ActivX vil være godt til det..
Hvordan ved jeg ikke.. var bare en ide fra hoften af :)

Fra : Niels Henriksen

Dato : 11-06-03 08:24

> [...]
> Er det muligt via ado at connecte til en access database på internettet,
> f.eks. en ftp server? I så fald, hvordan skal connectionstring se ud?

Hvis der er oprettet en odbc-forbindelse på serveren, så burde du kunne gøre
det igennem det.

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk