Godt CMS?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-06-03 16:02

Jeg leder efter et godt PHP-baseret CMS. Jeg havde egentligt kig på
http://www.sitesupra.com/ men det kræver Zend Optimizer, hvilket desværre
ikke er tilgængeligt på kundens webhotel.

De tekniske krav er:
- PHP
- mySQL

Funktionelt er der følgende krav:
- Nem opdatering efter installation. Gerne en funktion til håndtering af
Word-dokumenter som Site Supra har.
- Browserbaseret WYSIWYG editor

Designet må gerne være "fastlåst" i en template, bare indholdet nemt kan
opdateres.

Men ellers er jeg åben overfor forslag, bare prisen ikke løber op over
$200,- (Et gratis CMS kan naturligvis også bruges :))

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-06-03 16:06

On 09 Jun 2003 15:01:34 GMT
"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote:
> [...]
>
> Men ellers er jeg åben overfor forslag, bare prisen ikke løber op over
>
> $200,- (Et gratis CMS kan naturligvis også bruges :))

måske kan www.fundanemt.dk være noget for dig. Dog har den ikke nogen
ækel WYSIWYG editor.

--
Navn : Kim Schulz | Disk crisis, please clean up!
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 10-06-03 10:29

> måske kan www.fundanemt.dk være noget for dig. Dog har den ikke nogen
> ækel WYSIWYG editor.

det ser ganske fornuftigt ud -- findes der nogen steder hvor man kan se
systemet i funktion? evt. også en demo-admin konto eller screenshots af
sådanne?

Fra : news.uni2.dk

Dato : 09-06-03 19:31

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men ellers er jeg åben overfor forslag, bare prisen ikke løber op over
> $200,- (Et gratis CMS kan naturligvis også bruges :))

Har du set på Mambo Server på http://www.mamboserver.com

Du kommer igang med det samme.

Med venlig hilsen

David Ipsen

Fra : Kim Emax

Dato : 09-06-03 19:34

Kasper Damkjær wrote:

> [...]
>
> Men ellers er jeg åben overfor forslag, bare prisen ikke løber op over
> $200,- (Et gratis CMS kan naturligvis også bruges :))

http://www.postnuke.com/ - har det hele, MySQL, PHP, WYSIWYG editor - word
tingen er jeg så i tvivl med... Du kan så heller ikke forlange hvad som
helst for 200$

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-06-03 20:44

Kim Emax (newsgroup@remove-emax.dk) skrev:

> http://www.postnuke.com/ - har det hele, MySQL, PHP, WYSIWYG editor -
> word tingen er jeg så i tvivl med... Du kan så heller ikke forlange
> hvad som helst for 200$

Ingen umiddelbar word support.
Hvad skal man dog også med det?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-06-03 20:57

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in news:bc2nus$6g8$1
@sunsite.dk:

> Ingen umiddelbar word support.
> Hvad skal man dog også med det?

Den skal man bruge når det eksisterende workflow er opbygget omkring
Word-dokumenter, og det skal være nemt at bibeholde formattering etc.

Ikke lige min foretrukne løsning, men organisationen vil ikke betale
konsulenttimer for en migration til XML i hele processen, hvilket jeg
ellers ville foreslå.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-06-03 21:10

> [...]

> Den skal man bruge når det eksisterende workflow er opbygget omkring
> Word-dokumenter, og det skal være nemt at bibeholde formattering etc.

I know ... derfor min smiley
Kender ikke nogen billige eller open source cms der understøtter word på
en fornuftig måde.
Anyone som har kendskab til sådanne?

Jeg kunne nemlig godt selv ønske mig bedre postnuke og word samspil.

> Ikke lige min foretrukne løsning, men organisationen vil ikke betale
> konsulenttimer for en migration til XML i hele processen, hvilket jeg
> ellers ville foreslå.

Ja, det lyder bekendt.
Ikke mange virksomheder ønsker/vil betale for XML understøttelse.
Ministerier og store off. instanser er rimeligt langt fremme
desangående.

Fra : Kim Emax

Dato : 09-06-03 21:44

Kasper Damkjær wrote:

> Ikke lige min foretrukne løsning, men organisationen vil ikke betale
> konsulenttimer for en migration til XML i hele processen, hvilket jeg
> ellers ville foreslå.

Når du skriver organisationen, så tænker jeg et størrere cooperativ, de må
sgu da ryste op med pengene, hvis de vil ha en forkromet løsning! Fatter
ikke virksomhederne nu om stunder, kan have en lønudgift på en million om
måneden, men ofre 20-30.000,- på en ordenlig løsning, der speeder deres
arbejdsprocess op, det er man ikke villig til? *suk*

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-06-03 00:50

> http://www.postnuke.com/ - har det hele, MySQL, PHP, WYSIWYG editor - word
> tingen er jeg så i tvivl med... Du kan så heller ikke forlange hvad som
> helst for 200$

Postnuke er vel ikke noget egentligt CMS, men nærmere et portalsystem? Eller
har det udviklet sig til mere end som så?

--
Mvh. Jesper

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 10-06-03 01:01

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse

> Postnuke er vel ikke noget egentligt CMS, men nærmere et portalsystem?
Eller
> har det udviklet sig til mere end som så?

Det er også CMS. Og et bedre af slagsen.
Læs mere på www.postnuke.dk

Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk (som også er udviklet i postnuke)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-06-03 16:21

> Det er også CMS. Og et bedre af slagsen.
> Læs mere på www.postnuke.dk

Okay - vil kikke på det. Jeg leder selv efter et brugbart, ikke for dyrt,
CMS, så jeg tager lige et kik på det igen. Tak for svaret

--
Mvh. Jesper

Fra : Christian Joergensen

Dato : 10-06-03 21:05

On Mon, 09 Jun 2003 15:01:34 +0000, Kasper Damkjær wrote:

[...]

> - Nem opdatering efter installation. Gerne en funktion til håndtering af
> Word-dokumenter som Site Supra har.

På det punkt har jeg rigtig gode erfaringer med Ephox EditLive for Java:

   <http://www.ephox.com/product/editliveforjava/default.asp>

Det kræver dog at du selv lige koder lidt også

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Nikolaj Hendriksen

Dato : 11-06-03 12:20

Hej,

Typo3 udvikles som open-source (er vist iøvrigt påbegyndt af en dansker) og
er supersmart - med mulighed for shopløsninger, afstemninger, søgning,
debatfora og alt den slags. Man kan også selv lave extensions i php.
http://www.typo-systems.dk/ skriver lidt om det - og der kan du også prøve
en hostet demo af det uden at skulle til at ændre alt muligt i dit eget
system. (men det er vist ikke den officielle typo3 website!)

Med venlig hilsen Nikolaj