MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Thumbs.db filen i windows XP
Fra : John Pallesen

Dato : 09-06-03 13:53

Er der en mulighed for at skrotte thumbs.db filen og få xp til at lade være
med at lave en sådan fil igen

Pallesen

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-06-03 13:55

On Mon, 9 Jun 2003 14:53:28 +0200, "John Pallesen"
<pallesen@millium.dk> wrote:

>Er der en mulighed for at skrotte thumbs.db filen og få xp til at lade være
>med at lave en sådan fil igen

Ja, bare slet den.

Den dannes når du har valgt "Store Ikoner" i stifinder, bare vælg
noget andet.

--
Jens

If you don't mind your business you either have no mind or no business

Fra : Leony

Dato : 10-06-03 13:08

"John Pallesen" <pallesen@millium.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en mulighed for at skrotte thumbs.db filen og få xp til at
> lade være med at lave en sådan fil igen

Det skulle vist kunne lade sig gøre via registreringsdatabasen:
http://www.winguides.com/registry/display.php/994/
Husk backup hvis du ikke har rodet med regedit før.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 12-06-03 21:37

Leony skrev:

> Det skulle vist kunne lade sig gøre via registreringsdatabasen:
> http://www.winguides.com/registry/display.php/994/

Tak for det link. Jeg har også længe ønsket at slippe af med disse
filer. Jeg har nemlig visningen stillet til ikoner i langt de fleste
af mine mapper, men det sker ofte at WinXP insisterer på at vise
mapperne som thumbnails i stedet, og så bliver Thumbs.db oprettet
automatisk. Ret irriterende efter min mening.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 14-06-03 14:43

> Tak for det link. Jeg har også længe ønsket at slippe af med disse
> filer.

Velbekomme.
Det er altid rart, når det man poster kan bruges til noget.