Skærme
Fijala 3554
Override indstillinger
Fra : Peter Hansen

Dato : 09-06-03 13:47

Sidder med en 21" Mitsubishi DIamond Plus 100E fra 1998
Købte den engang i marts for 1500 kroner.
Max. opløsningen ligger på 1600*1200
En pålidelig ven sagde til mig at jeg kunne se om jeg kunne køre den højere
op ved at trykke på fluebenet der skjuler alle indstillinger som skærmen
ikke kan tage, i Windows (Display Properties -> Settings -> Advanced ->
Monitor -> Hide modes that this monitor cannot display).
Så kørte jeg den op i 1920*1440 og har egentlig haft det godt i den
opløsning - også selvom det var på 75Hz...
Spørgsmålet er nu: Kan skærmen tage skade?. Min ven sagde at enten så kunne
den eller også kunne den ikke. Hvis den kunne så ville den ikke tage mere
skade end hvis den kørte i en normal opløsning...

Hilsen fra Peter