DoCmd.ApplyFilter vil ikke modtage variabe~
Fra : jk

Dato : 09-06-03 13:20

Hej

jeg har lavet følgende procedure for at finde et navn i en database,
men jeg kan ikke få VB til at acceptere,
at feltnavnet "ELEV" får det jeg har indtastet i variablen brugnavn ??
hvad har jeg lige gjort forkert ??

Dim variabel,brugnavn As Variant

If valgtelev = "liste" Then
DoCmd.ShowAllRecords
variabel = EnableControls("Detail", True)
Me!ELEV.SetFocus
Else
DoCmd.ApplyFilter , "Elev = brugnavn"
variabel = EnableControls("Detail", True)
Me!ELEV.SetFocus
End If

--
mvh.
jk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-06-03 21:44

jk skrev:
> jeg kan ikke få VB til at acceptere, at feltnavnet "ELEV" får
> det jeg har indtastet i variablen brugnavn ??
> DoCmd.ApplyFilter , "Elev = brugnavn"

Mener du mon istedet?

DoCmd.ApplyFilter , "Elev = " & brugnavn

-------
Tomas

Fra : jk

Dato : 10-06-03 05:48

Tomas Christiansen wrote:

> Mener du mon istedet?
>
> DoCmd.ApplyFilter , "Elev = " & brugnavn

Det virker ikke med min compiler VB6.0,
men jeg rettede lidt længere oppe og brugte så formens rubrik som variabel,
og det ville VB gerne modtage ??
elevnavn = navn på tekstbox
brugnavn : navn på variabel til at modtage og bearbejde indput fra brugeren

kode...
Else
Me.Elevnavn = brugnavn
..... det vil den gerne gøre ?
DoCmd.ApplyFilter , "elev = forms!menu.elevnavn" .... det vil
den gerne gøre ?
variabel = EnableControls("Detail", True)
Me!Elevnavn.SetFocus
End If
End Sub

tak for svaret