postnuke, php og xp
Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-06-03 12:56

hej med Jer!

Jeg skal til at lege med postnuke ... og hvis jeg vil lege med det lokalt,
skal jeg vel have installeret en server med php og mysql ... jeg har hørt,
at apache ikke er det smarteste sammen med xp. Er der noget om snakken eller
skal jeg bare installere apache og gå i krig?

ras

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 09-06-03 13:06

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> skal jeg bare installere apache og gå i krig?

Jeg har aldrig haft problemer med apache, php og mysql på min XP,
og jeg har da brugt det et godt stykke tid nu, så jeg vil sige, at du
bare skal gå i krig.

Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-06-03 13:08

> Jeg har aldrig haft problemer med apache, php og mysql på min XP,
> og jeg har da brugt det et godt stykke tid nu, så jeg vil sige, at du
> bare skal gå i krig.

- ok, jeg gør et forsøg ... og så vidt jeg ved findes alt vhad jeg sal bruge
i apache ikke sandt? Altså både php4 og mysql
ras

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 09-06-03 13:15

> - ok, jeg gør et forsøg ... og så vidt jeg ved findes alt vhad jeg sal
bruge
> i apache ikke sandt? Altså både php4 og mysql

Nej, du skal selv installere både PHP4 og MySQL.
De er ikke inkluderet i Apache. Men det er også nemt nok.
Prøv at kigge på www.webcafe.dk. Der er en god installeringsguide.

Martin
www.yavi.dk
www.web2matic.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-06-03 13:07

> [...]

> jeg har hørt, at apache ikke er det smarteste sammen med xp. Er der
> noget om snakken eller skal jeg bare installere apache og gå i krig?

No problemos.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-06-03 13:15

> No problemos.

- men jeg er nu helt forvirret ... der findes jo utallige forskelillige
versioner ... hvilken skal jeg hente?

ras

Fra : morten l

Dato : 09-06-03 22:32

> - men jeg er nu helt forvirret ... der findes jo utallige forskelillige
> versioner ... hvilken skal jeg hente?
>
> ras

har lige installeret phpnuke og der virker php ikke ordentligt i, så brug en
lidt ældre version

Morten

Fra : morten l

Dato : 09-06-03 22:41

"morten l" <kalkunen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> har lige installeret phpnuke og der virker php ikke ordentligt i, så brug

det er den nyeste apache at php ikke virker ordentligt i.

Morten

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-06-03 04:20

> [...]

> meddelelse news:3ee47a39$0$24675$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> har lige installeret phpnuke og der virker php ikke ordentligt i, så

Ville absolut gå efter postnuke og ikke phpnuke.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-06-03 13:06

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> at apache ikke er det smarteste sammen med xp. Er der noget om snakken eller
> skal jeg bare installere apache og gå i krig?

Apache skriver selv en lille "vejledning/advarsel" nederst når man
downloader Apache Win32 filerne :
http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/

mvh
Johan

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 09-06-03 17:18

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> at apache ikke er det smarteste sammen med xp. Er der noget om snakken eller
> skal jeg bare installere apache og gå i krig?

Du skal have dig en linuxbox (en computer med Linux).

--
/kenne
Microsoft Works......yeah right..

Fra : rasmus carlsen

Dato : 09-06-03 19:45

> Du skal have dig en linuxbox (en computer med Linux).

hehe ... jeg har faktisk tænkt på, at næste gang jeg skifter puter beholder
jeg den gamle og leger med den slags ting.

ras